Prejazdnosť ulice Staré grunty

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
Jana Landova 27. mája 2020

Na tejto ulici sa nachádzajú rôzne prvky na spomaľovanie dopravy. Okrem značky Zóna 30 km/h aj tento spomaľovač. Žiadam mesto, aby odstránilo spomaľovacie prvky z tejto ulice, ktorá slúži ako náhradná cesta pre obchádzanie upchatej Karloveskej ulice, zvlášť teraz, keď je na Karloveskej iba jeden pruh. Neekologický spomaľovač uprostred rovnej prehľadnej cesty spotrebuje veľa paliva. Tiež je potrebné riešiť umiestnenie zastávok MHD. Všetky zastávky musia byť riešené mimo cesty.

29. máj 2020

Peter Ambrož

To isté ako podnet ku ul. Líščie údolie. Tie prvky na obmedzovanie rýchlosti tam zrejme slúžia primárne na ochranu obyvateľov ulice pred rýchlou či tranzitnou dopravou.
29. máj 2020

Michal

Nesuhlasim s podnetom. Cesty, ktore nie su v uzemnom plane vedene ako nosne, treba ukludnovat. Spomalovace su na mieste. Niky pre MHD uz su zastarala, prekonana vec.

Prave naopak, ulici chybaju chodniky.
30. máj 2020

Jana Landova

V Bratislave sú všetky ulice okrem slepých ulíc nosné, pretože taká je hustota premávky. Nijako nepomôžu ani značky obmedzenia rýchlosti ani spomaľovače, pretože keď je Karloveská v súčasnosti jednopruhová, tak sa tam tie autá nezmestia ani mimo dopravných špičiek a budú používať alternatívne možnosti. Práve naopak, mesto malo pred rozrýpaním Karloveskej pripraviť maximálnu prejazdnosť alternatívnych ciest, t.j. odstrániť spomaľovače a umožniť obchádzanie autobusov. Vám sa zdá, že súčasné riešenie zastávok na nosnej ceste Harmincova je postačujúce? Ulica Staré grunty mohla mať chodníky na celej dĺžke po oboch stranách, keby mesto pred 2 rokmi dokončilo opravu cesty kompletne aj s chodníkmi a osvetlením - môžete si zadať vlastný podnet.
05. jún 2020

Max

p.Jandova skúste sa vžiť do kože obyvateľov domov pri ceste, Keď Vám nonstop frčia autá okolo domu a nemáte.ani chvíľku kľudu bez hluku, alebo tiež cyklistov či chodcov..., tie rýchlostné obmedzenia sú tam hlavne preto aby zvyšovali bezpečnosť premávky a zároveň tiež znižovali dyskomfort ostatných okolo cesty. možno trocha tolerancie a trpezlivosti by padlo vhod...
05. jún 2020

Jana Landova

Áno. Presne tak. Skúste trochu tolerancie a trpezlivosti. Dnes je na Karloveskej nekončiaca kolóna, pretože je tam aj smerom do mesta len jeden pruh. Čiže Devín a celá Karlova ves sa má podľa Vás dopraviť cez ten 1 pruh, neekologicky pomaly krokom alebo neekologicky naokolo cez Dúbravku. Pričom máme nevyužívať cestu, ktorej rekonštrukciu sme si všetci nedávno zaplatili. Zabudnite na to, že je spomaľovač tichší, veď po spomalení a dvojnásobnom dupnutí do spomaľovača nasleduje zase len zrýchlenie, čo je sprevádzané hlukom motora - každé naviac spálené palivo je hlučné. A niektoré brzdy pri brdzení pískajú.
Domy vedľa cesty sú problém, a čo tak ešte domy vedľa diaľnice! Bohužiaľ, to je daň za to mať dom v Bratislave a hneď pri ceste. Na riešenie protihlukovou stenou alebo nestavaním domov okolo desaťročia naplánovaných tranzitných ciest sa spýtajte stavebného úradu a hlavného architekta Bratislavy.
Cyklisti a chodci majú mať chodník a tu miesto je, len niekto nekonal a nekoná. Dovtedy je to o vzájomnej ohľaduplnosti. Nechápem, prečo upodozrievate každého vodiča, čo by chcel ísť po ceste 50km/h z toho, že každého chodca a cyklistu hneď zavraždí. Veď väčšinou žiadneho nestretne a v ostatných prípadoch využije protismer alebo spomalí. Vás baví ísť zbytočne pomaly len preto, že o pol hodiny by cez ten úsek cesty mohol ísť chodec? Nebavíme sa tu predsa o centre mesta, kde deň-noc chodia chodci, turisti a cyklisti krížom-krážom s foťákom na nose.
31. august 2020

Jana Landova

Zatiaľ sme bez spomaľovača. Dúfam, že oficiálne (vertikálna značka ostala).
Pri nástupnej zastávke autobusov 39 pribudol výkop obmedzujúci dopravu na 1 pruh. Predpokladajme, že výkop je neodkladný.
Svetelná tabuľa pri zjazde z Mosta Lafranconi odporúčala použiť ulicu Staré grunty. Občas svietila, občas bola pokazená a teraz tam už zas nie je.
01. september 2020

Martin

Dobrý deň pani Landova,
odstránenie dopravného zariadenia, spomaľovača, bolo nezákonné a už druhýkrát v poradí. Nepredpokladám, že sa oficiálne odstraňuje násilne v skorých ranných hodinách medzi 3 a 5 a odkladá sa do neďalekého krovia, to asi nie je postup magistrátu BA.
Navyše nezákonným odstránením dopravného zariadenia sa páchatelia dopustili priestupku, ktorý môže byť v prípade dopravnej nehody spôsobenej jeho odstránením prekvalifikovaný na trestný čin všeobecného ohrozenia. Prechod a autobusové zástavky v blízkosti využívajúci najmä chodci, študenti, mamičky, letný detský tábor, atď.

Ak by vodiči prechádzajúci touto oblasťou aspoň čiastočne dodržiavali dopravné predpisy, napr. 50km/h v meste, nepredbiehali pomalšie, rozbiehajúce sa vozidlá (napr. MHD) a nevytvárali tým nebezpečné a mnohokrát kolízne situácie ohrozujúce ľudské životy asi by tam namontovaný nebol. Ak sa niekomu nepozdáva dopravná situácia v meste...nech nechá auto doma a využije MHD....trošku tolerancie a trpezlivosti by tiež neuškodilo...ako píšete ;)

Bolo by vhodné, keby sa k tejto problematike vyjadrili aj kompetentní...a pouvažovali napr. o premiestnení inkriminovaného dopravného zariadenia k prechodu a križovatke, ktorú využíva napr. aj Služobná kynológia Mestskej polície a to najmä v období, kedy sa rekonštrukcia chodníka a osvetlenia odkladá na dobu neurčitú.

https://www.yimba.sk/clanky/bratislava-a-koronavirus-ako-sa-menia-plany-hlavneho-mesta
01. september 2020

Jana Landova

Ďakujeme za doplnenie. Zvyčajne nelegálne ubudnú 1 až 2 segmenty (ako v Líščom udolí), preto odstránenie celého spomaľovača vyzeralo ako oficiálne rozhodnutie.
Myslím si, že ten, kto v noci vstáva, aby odstránil celý spomaľovač, je silne presvedčený o jeho nevhodnosti. Odporúčam predstaviteľom mesta sa zamyslieť, či neexistuje iné a vhodnejšie riešenie, ktoré by vyhovovalo všetkým. Namiesto spomaľovača sa dá priechod a zastávky lepšie označiť a nasvietiť.
Spomaľovač ale nebol pri priechode, ale pri zastávkach. Jedna z nich má nástupisko na tráve a druhá v kanáli, čo je hanba mesta. Nič z toho, ani zastávky ani priechod, nemá osvetlenie. Pri ceste nielen že nie je chodník, ale ani tráva, po ktorej by sa dalo celou cestou ísť alebo kam sa na chvíľu postaviť, ak ide v noci auto. Mesto mohlo urobiť aspoň ten priestor pre peších, ak už osekávajú výdavky. Sama som tade po tme išla aj peši aj autom.
Predbiehanie autobusov a pomalších vozidiel je u nás legálne (aj cez spomaľovač) a je na zvážení vodiča, či v protismere nič nejde. Spomaľovač toto priedbiehanie práve komplikoval a uberal predbiehajúcich o celé sekundy času na manéver a potom to vyzeralo, že idú rýchlo, ale v skutočnosti iba výraznejšie zrýchľovali, čo sa prejavuje výrazne zvýšeným hlukom (otáčky motora sú ako na diaľnici), pritom nemuseli prekročiť maximálnu povolenú rýchlosť. Ďalej to tam komplikujú stojace autá študentov, ktorým internáty nie sú schopné vyhradiť dostatok parkovacích miest na ich rozsiahlych pozemkoch.
Ešte k tomu trestnému činu. Odstránenie spomaľovača nie je to isté ako odstránenie značky Daj prednosť v jazde alebo značky priechodu. (Ne)prítomnosť spomaľovača žiadneho účastníka nezbavuje jeho povinností konať v súlade s bezpečnosťou a plynulosťou premávky.
02. september 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali kompetentné oddelenie, ktoré sa ním už zaoberá.

S pozdravom
Kto? Oddelenie dopravného inžinierstva

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
05. október 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

spomaľovač bol zaradený do plánu opravy na tento rok.

S pozdravom
Kedy? do konca roka

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
05. júl 2021

Martin Uváček

Spomalovač je už na mieste a vzhľadom na rýchlosť aút ktoré tu jazdia aj vyše 50 km/h je to prospešné zariadenie.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.