Saratovská-riešenie dopravnej situácie-dopravu spomaľujúce

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
Jana Landova 13. júna 2020

Žiadam o zosynchronizovanie semaforu na Saratovskej ulici pri zastávke MHD Drobného s ostatnými semaformi na Saratovskej alebo jeho úplné vypnutie. Často sa stáva, že chodci si stlačia tlačidlo na prázdnej ceste, počkajú kým dostanú zelenú a prejdú cez cestu, zatiaľ čo autá, ktoré akurát dostali zelenú na predchádzajúcom semafore, musia úplne zastaviť a počkať, následne nestihnú ďalší semafor, ktorý je zosynchronizovaný a musia čakať druhýkrát. Pred rekonštrukciou tam semafor nebol a fungovalo to lepšie.
Keď už nejaký chodec naozaj potrebuje semafor na prechádzanie cez cestu, nech je tam stále blikajúca žltá pre autá a vypnutá pre chodcov a tlačidlom necha sa len prepne do funkčného stavu a signály sa nastavia podľa synchronizácie s ostatnými semaformi.
Neplytvajme časom, palivom a hlukom.

14. jún 2020

Maros

Súhlasím, ani neviem kedy sa mi podarilo prejsť Dúbravkou „v jednej vlne“. To má vplyv na spotrebu / emisie, hlučnosť, komfort / bezpečnosť. Najlepšie je, že celá táto tortúra končí na veľkej križovatke s ulicou Pri kríži, kde semafor naopak veľmi chýba ... „Nekrižovatkové semafory“ (Švantnerova, Drobného, Saratovská) by som kľudne odstavil aj za cenu zníženia rýchlosti na 40 km/hod podobne ako je tomu v Karlovej Vsi.
18. jún 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali kompetentné oddelenie, ktoré sa ním už zaoberá.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
26. jún 2020

Peter Ambrož

V skutočnosti chodci neznášajú keď si stlačia a čakajú. Lebo potom je tam to tlačidlo z ich pohľadu zbytočné a radšej prebehnú. Bezpečnosť chodcov je podľa mňa stále vyššie ako záujmy nedočkavého šoféra.
29. jún 2020

Jana Landova

Súhlasím s tým, že stláčanie tlačidla je otravné. Zvlášť v situácii, keď Vám orgány oznámia, že tlačidlo je nefunkčné a je tam len preto, aby mohlo robiť zvuk pre nevidomých. Tlačidlo by však väčšina ľudí nemusela nikdy stláčať, pretože by mali rovnaké práva ako na neriadenom priechode.
Bezpečnosť a plynulosť premávky sú odjakživa vyvažované, pretože kvôli ďalším faktorom ako je cena a poznanie, nemožno pretlačiť úplnú bezpečnosť. To však neznamená, že bezpečnosť je vždy na úkor plynulosti a naopak. Ani to neznamená, že plynulosť jednej skupiny ľudí musí byť na úkor inej skupiny ľudí. Ak minimalizujeme čas čakania, tak sa bavíme typicky o 1-2 chodcoch a 5-10 autách.
Navrhnite lepšie riešenie. Inovatívne riešenia často vyhovujú všetkým.
31. august 2020

Jana Landova

Ešte k tomu "tlačidlo je z ich pohľadu zbytočné a radšej prebehnú". Ak prebehnú, tak to prebiehajú na červenú a to nie je bezpečné a ani podľa zákona. Keby mali semafory vypnuté, prechádzali by oprávnene a mali by tam po rozhliadnutí aj prednosť. Aj vodičov by to zdržalo menej, pretože prechádzanie trvá oveľa kratšie ako červená, aj chodec by prešiel skôr, lebo rozhliadnutie na jednu stranu trvá menej ako prepnutie semaforu. Jedine chodec, ktorý by nemal odhad, či môže prejsť, by si stláčal tlačidlo. A taký chodec (ak nemá chybu zraku) by sa pre svoju vlastnú bezpečnosť nemal sám pohybovať vonku. Ak by hustota premávky stúpla natoľko, že by sa medzi prúdom áut nenašla medzera na začatie prechádzania a ani žiaden vodič by chodcom neumožnil prejsť, stále si môžu stlačiť tlačidlo - v tomto prípade by mohlo tlačidlo reagovať zelenou pre chodcov mimo synchronizácie s ostatnými semaformi, pretože by nebolo často používané mimo dopravných špičiek.
Dúfam, že je to takto okomentované jasnejšie a že sa tým zoptimalizuje spotreba benzínu, ušetrený čas na všetkých stranách, bezpečnosť a bude to celé aj podľa zákona.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.