Trávna-Dopravné značenie-iné

Zodpovednosť za riešenie: Iné

Uzavretý

Rampy su spustene zatial co vlak stoji na stanici raca. Je mozne to so zsr nejak vykomunikovat aby sa rampy pustili az ked vlak odchadza zo stanice?

07. júl 2020

Martin

Osobne si myslím, že to nevyriešia. Po rovnakej koľaji jazdia aj rýchliky a IC vlaky vysokou rýchlosťou a rampy musia ísť dole podľa predpisov s určitým predstihom. Elektronika nevie či prichádza osobák a stojí na stanici, alebo prechádza rýchlik.
13. júl 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ŽST Bratislava-Rača 136069 je obsluhovaná staničným zabezpečovacím zariadením ESA 11 pre diaľkové ovládanie zabezpečovacieho zariadenia z pracoviska ŽST Bratislava východ. Priecestie (jedinečné identifikačné číslo - JIČ SP0373) sa nachádza v obvode ŽST Bratislava-Rača a je zabezpečené svetelným priecestným zabezpečovacím zariadením s celými závorami, bez aktívnej signalizácie. Kontrolné a ovládacie zariadenie je umiestnené v dopravnej kancelárii ŽST Bratislava-Rača a ŽST Bratislava východ. Činnosť priecestného zabezpečovacieho zariadenia (PZZ) je automatická v závislosti na činnosti staničného zabezpečovacieho zariadenia pri vlakových cestách a posune. Zariadenie je vybudované v zmysle vypracovanej a schválenej projektovej dokumentácie a vyhovuje príslušným normám Slovenskej republiky a predpisom ŽSR.

Činnosť PZZ v km 7,077 (SP 0373) v ŽST Bratislava-Rača je nastavená podľa traťovej rýchlosti v danom úseku trate. Pre daný úsek je traťová rýchlosť 100 km.h-1. Výstražná zvuková signalizácia je ovplyvnená chodom vlaku a počítačom osí. Povoleniu jazdy vlaku zabezpečovacím zariadením predchádza zvuková signalizácia (trvá cca 42 sekúnd) a uzatvorenie závor (7 sekúnd). Výstražná doba varuje používateľa pozemnej komunikácie dvoma striedavo prerušovanými červenými svetlami na výstražníkoch a akustickou návesťou, že sa k priecestiu blíži železničné vozidlo. Uvedené opatrenia sú vykonané s cieľom zabezpečenia bezpečnosti v mieste úrovňového križovania dráhy s cestnou komunikáciou.

Správna činnosť zabezpečovacieho zariadenia a priecestného zabezpečovacieho zariadenia nedovoľuje vypraviť vlak zo stanice (teda uviesť ho do pohybu) a až potom uzatvárať priecestie. Úkony pre odchody vlakov sa vykonávajú tak včas, aby nedošlo k zmeškaniu vlaku, resp. aby jazda vlaku okolo návestidiel nebola obmedzená.

Poznámka:

Dĺžku uzatvorenia PZZ významným spôsobom v ostatnom období negatívne ovplyvňovali prechodné obmedzenia traťovej rýchlosti (POTR) v priľahlom obvode, a to:

Bratislava-Rača POTR 10 km/h, výhybka č.33, km 7,090-7,125 do odbočného smeru obdobie 18.09.2019 až 02.03.2020,
Bratislava Rača POTR 10 km/h, výhybka č.36 do odbočného smeru na koľaje 3 – 17, km 6,800 – 6,830, v období 15.04.2020 až 30.05.2020,
Bratislava-Rača POTR 10 km/h, koľaj č.2, výhybka č.1, km 8,250 – 8,300 obdobie 26.02.2020 až 03.07.2020.

Prajem pekný deň,

Ing. Ľubomír Mitas
Manažér externej komunikácie
Odbor komunikácie a marketingu
ŽSR - Železnice Slovenskej republiky
Klemensova 8, 813 61 Bratislava
+421 903 520 132
+421 2 2029 5983

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania