30. september 2022
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
Priechody pre chodcov cez električkové trate sa už nenavrhujú, keďže má električka pred chodcom mimo svetelne riadených križovaní vždy prednosť. Vyznačenie miesta na prechádzanie tiež nepovažujeme za účelné – vďaka stavebnej úprave je zrejné, že ide o miesto kadiaľ môžu chodci prechádzať.
Podľa § 4 ods. 1 písm. f) a § 53 ods. 1 zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke - znenie účinné od 01.12.2021: „Vodič je povinný dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť; to neplatí pre vodiča električky.
Pri prechádzaní cez cestu je chodec povinný prednostne použiť priechod pre chodcov, miesto na prechádzanie, nadchod alebo podchod. Na priechode pre chodcov a na mieste na prechádzanie sa chodí vpravo. Chodec nesmie vstupovať na vozovku, ak prichádza vozidlo s právom prednostnej jazdy; ak sa chodec nachádza na vozovke, musí takémuto vozidlu bez meškania uvoľniť priestor na prejazd. Chodec je povinný umožniť električke plynulý prejazd.“
Problém s vozidlami parkujúcimi pred miestom určeným na prechádzanie cez Vazovovu ulicu by mal vyriešiť projekt parkovacej politiky, ktorá v predmetnej oblasti jasne vymedzuje miesta určené na státie, mimo ktorých je státie zakázané, a tiež zníženie maximálnej povolenej rýchlosti na 30 km/h, vďaka čomu dôjde k upokojeniu motorovej dopravy.
S pozdravom
Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
Peter Oravec
neriešený podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.