Teplota v električkách číslo 5 a 4 - 30 stupňov

Zodpovednosť za riešenie: Dopravný podnik Bratislava, a.s.

Vyriešený
meno
Denisa 22. mája 2014

Chcela by som poziadat dopravny podnik, aby vypli kurenie v niektorych elektrickach a zacali pouzivat klimatizaciu v autobusoch. Na co ma Bratislava nove autobusy, ked sa klimatizacia nepouziva? Ako je mozne, ze niektore okna sa v elektrickach ani nedaju otvorit? Ludom prichadza zle od tepla. Okrem toho by mohli poucit svojich soferov elektriciek a autobusov, ze pri rychlom zabrzdeni si ludia mozu vazne ublizit a potom ich za to mozu zalovat. Dakujem.

22. máj 2014

Matej Šebej

Len na okraj uvediem, že letné vykurovanie električiek v nich musí prebiehať, nakoľko by potom niečo nefungovalo (nepamätám si už ale čo.) Takže toľko na margo električkovej dopravy v BA..
22. máj 2014

Denisa

To nie je mozne cestovat v takom teple s elektrickami ktore kuria. Ked im tam raz niekto skolabuje bude neskoro. Okrem toho preco su niektore okna zatavene, ze sa nedaju otvorit?..
23. máj 2014

Anonymný užívateľ

Niektoré typy električiek majú možnosť "poslania" odpadového tepla z elektrovýzbroje dovnútra do kabíny pre cestujúcich. V prípade, že vozidlo kúri je potrebné túto skutočnosť oznámiť vodičovi na najbližšej zastávke (väčšina z nich nehryzie :D) a ten to dokáže prehodením jednej železnej páčky pri druhých dverách poslať smerom von z vozidla. Existujú aj prípady, kedy sa elektrovýzbroj prehrieva a teplo sa musí odvádzať všetkými možnými spôsobmi a smermi preč a teda aj do kabíny pre cestujúcich - bohužiaľ tu ide o chybu a poruchu ktorá je spôsobená prevádzkou desiatky rokov starých električiek. V septembri však už príde prvá klimatizovaná električka z celkových dodaných 60 kusov, ktoré by mali prísť do polovice roka 2016. Tým sa obnoví väčšina vozového parku električiek a tento problém bude takmer minulosťou. Čo sa prudkého brzdenia týka, vodiči (dokonca aj tí arogantní) to nerobia pre srandu z toho, ako cestujúci padajú, ale v 99% prípadov kvôli autám, ktoré buď nedajú prednosť, urobia nejaký nebezpečný nepredvídateľný manéver a podobne. Žalovať teda môžeš práve daného vodiča auta, kvôli ktorému vodič autobusu musí prudko brzdiť, aby si cestujúci - medzi nimi aj ty - neublížili vplyvom dopravnej nehody. Takže pokojne žaluj človeka, ktorý urobí úkon zabraňujúci nehode a ešte väčším škodám na majetku a zdraví ako spôsobí prudké brzdenie. Tvoje svedomie ti to dúfam oplatí v zlých snoch. Samozrejme existuje malé percento jednotlivcov, ktorí proste nevedia jazdiť, ale tých je naozaj len niekoľko a ak si svedkom toho, ako takýto vodič zabrzdí prudko a bez príčiny, tak môžeš poslať sťažnosť na dopravný podnik a tí si dokážu z karty vodiča pozrieť aj zrýchľovanie aj brzdenie vozidla a vyhodnotiť, či ide o jeho bežné správanie za volantom (plyn-brzda) a následne ho sankcionovať a preškoliť. ;)
23. máj 2014

Thomas T

Ahojte,
myslím, že problém je principiálny.
Stretli ste dakedy Starostu, Primátora alebo Poslanca cestovať v MHD? Mne keď som sa sťažoval odpísali, že Primátor chodí do práce pešo.
Tak si urobte názor kedy a či sa vôbec dačo zmení...
23. máj 2014

Denisa

Nikoho zalovat nebudem pokial tam nebudem mat dovod. Ide vsak o to, ze Slovakom, ked sa nieco nepaci neozvu sa. Je vsak normalne sa ozvat, pretoze takto sa daju veci zlepsit. V zahranici keby niekomu dojde zle v elektricke kde sme naposledy namerali 33 stupnov/c.4 tak by sa s tym slo hned na sud. Slovaci maju pravo mat kvalitnu dopravu, vsak si za nu platia/nie vsade je tolko revizorov ako u nas.
23. máj 2014

Julie

Cestovanie v elektricke moze byt fajn aj v teplom pocasi. Staci sa postavit uplne dozadu. Ak su otvorene nejake okna, ked sa elektricka rozbehne pekne tam fuka. Vlastna dlhorocna skusenost (zvacsa na linke 5).
02. jún 2014

Denisa

bohuzial nemozu vsetci cestujuci byt vzadu. to neriesi problem. Ako je mozne ze niektore okna sa v elektrickach nedaju otvorit??
17. júl 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Váš podnet bol preposlaný Dopravnému podniku Bratislava, a.s. Tu je ich stanovisko:
Ďakujeme Vám za Váš podnet, v zmysle prevádzkových predpisov je povinný vodič dbať na primerané vykurovanie a vetranie vozidla, aby bolo zabezpečené príjemné cestovanie prostriedkom MHD.

Vykurovanie električkových vlakov sme vyriešili bez zásahu vodičov MHD (ľudský faktor sme vylúčili), počasie sa monitoruje, snímač teploty zabezpečuje spustenie vykurovania vozidiel – električkových vlakov.

To znamená, že vozidlo je vykurované iba pri poklese teploty v zimnom období. V letnom období je kúrenie v električkách vypnuté. Ak by sa cestujúcemu zdalo, že vodič „kúri“ do priestoru cestujúcich, je potrebné túto skutočnosť okamžite na zastávke (aby vodič mohol komunikovať so sťažovateľom) nahlásiť. Môže byť porucha na vozidle. Vodič urobí opatrenia.

Vodičov električiek na pravidelných školeniach a poradách školíme aj o správnom a bezpečnom brzdení. Vašim podnetom sa budeme zaoberať.
Často sa však stáva, že vodič je nútený prudko zabrzdiť, keď iné vozidlo, cyklista alebo chodec nie sú disciplinovaní, a nedajú električke prednosť a náhle vojdu do jazdnej dráhy električky. Vtedy musí aj vodič električky zabrániť kolízii...

Mgr. Marek Papajčík
Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
17. júl 2014

Denisa

Dakujem za odpoved. Este zostala nezodpovedana otazka preco sa zamykaju niektore okna v elektrickach a preco nie je pustena klimatizacia v autobusoch/v tychto autobusoch su vsetky okna zavrete lebo je klimatizovany ale klima byva casto vypnuta...
21. júl 2015

Odpoveď samosprávy

Oslovil som dnes Dopravný podnik Bratislava s prosbou o zaslanie odpovedí na dve nezodpovedané otázky. Uvádzam moje otázky a odpovede, ktoré som dostal od DPB e-mailom (Michal Molčányi, admin OPS pre Bratislavu - Karlovu Ves):

"Dobrý deň,

nech sa páči odpovede:

1.) Prečo sú v niektorých električkách (netýka sa najnovších električiek s klimatizáciou) uzamknuté okná? Respektíve sú úmyselne v starších električkách uzamknuté okná alebo môže ísť iba o technické poškodenie daných okien, ktoré sa nedajú otvoriť?

- Na starších typoch električiek sa môže stať, že okná sú zaseknuté, nie však uzamknuté (na týchto vozidlách sa okná ani nedajú uzamknúť). Prosíme v tomto prípade ohlásiť to vodičovi alebo na infolinku 02/5950 5950 alebo vyplniť formulár online na webe. Podnet bude preposlaný na prevádzku, kde to budú riešiť. Prosíme uviesť aj interné číslo vozidla, aby električku mohli pracovníci skontrolovať, prípadne odstrániť ak je na oknách porucha. Nech sa páči link na podanie sťažnosti: http://www.dpb.sk/podnety/vybavovanie-staznosti/


2.) Môže sa stať, že v autobusoch, ktoré disponujú klimatizáciou, je klimatizácia počas horúčav vypnutá? Sú vodiči v tomto ohľade nejako inštruovaní?

- Takáto situácia sa nemôže stať, nakoľko vo všetkých nových autobusoch sa klimatizácia zapína automaticky. V starších typoch, kde je ovládaná vodičom, ju vodiči zapínajú na základe centrálnej výzvy dispečingu. Žiaľ, v extrémnych teplotách, keďže vozidlá stoja na zastávkach, sála horúčava dovnútra, niekedy nie je možné vychladený vzduch v prostriedkoch MHD udržať. Samozrejme, vodiči sú inštruovaní a majú pravidelné školenia.

S pozdravom,

Zuzana Vachová
odbor marketingu a komunikácie DPB, a.s."

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania