Prehustenie reklamou Štúrova ulica (centrum mesta)

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Anonymný užívateľ 23. mája 2014 Odoslané z mobilnej aplikácie

Reklamne trojnozky uz aj okolo semaforov.V centre je privela reklamy.

24. máj 2014

sme12345

dajte na opravu chodnikov! zruste vozovky a vybudujte chodniky! pesie zony po celom meste!
17. júl 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

V súčasnosti mesto mesto zintenzívnilo boj proti nelegálnej reklame, najmä nosičom v stredových pásoch. Koná v rámci kompetencií a možností, ktoré mu zákony umožňujú, to však neznamená, že môže toto zariadenie len tak odstrániť.

Vami spomínané reklamné nosiče patria spolocnosti PRE SENT s.r.o., sú povolené v zmysle VZN hl.mesta BA č. 15/2012 na ročnej báze, a riadne platia miestnu daň podla tohto VZN.

V súčasnosti mesto pristúpilo k výraznej redukcii počtu nosičov - na základe dohody s reklamnými spoločnosťami o 20% menej, a tiež stanoveniu kritérií, kde sa nemôžu zariadenia nachádzať, ako napr. mestská zeleň, vzdialenosť od iných rekl.zariadení, prechody pre chodcov a pod.


Reklamne stavby v zmysle stavebného zákona - billboardy a bigboardy, povoľuje mestská časť ako príslušný stavebný úrad v zmysle stavebného zákona. Mnoho z nich je dedičstvom z minulosti, nakoľko tento druh stavieb je spravidla povoľovaný na 5 rokov ako dočasná stavba a po uplynutí tejto lehoty stavebník musí opäť žiadať o stavebné povolenie. Mestská časť však nemá veľa právnych možností ako stavebné povolenie nepredĺžiť, musí postupovať v zmysle platných zákonov.

Podľa našich informácií má byť predložená do NRSR novela stavebného zákona ako aj novela zákona o premávke na pozemných komunikáciách, ktorý by mala situáciu s premnoženými reklamnými stavbami účinnejšie riešiť a do ktorej pripomienkovania sa aktívne zapojilo aj mesto Bratislava.

Pokiaľ sa jedná o reklamné zariadenia umiestnene na stĺpoch verejného osvetlenia tie prenajíma Mesto Bratislava, do konca roka 2014 sú platné zmluvy z roku 2009, podpísané bývalým primátorom mesta. Hneď po uplynutí platnosti zmlúv, mesto pripraví jasné pravidlá pre umiestňovanie reklamných zariadení na stĺpy, ktoré obmedzia ich počet a výskyt v križovatkách, na stĺpoch kde sa zároveň nachádzajú dopravné značky a pod.

Mgr. Marek Papajčík
Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
17. júl 2014

Karol Bujaček

Pán Papajčík alebo pán Gajarský klame. V odpovedi na infožiadosť som sa dozvedel, že magistrát „nemá k dispozícii“. Tu Papajčík píše niečo iné.
16. október 2014

Jakub S

http://zelenahliadka.blog.sme.sk/c/366293/1-cast-zakulisie-vizualneho-smogu-v-bratislave-kauza-pre-sent-hlavne-zistenia.html

preco mesto predlzuje zmluvu ktora je zjavne v rozpore s viacerymi dopravnymi zakonmi? Preco mesto nevypovie zmluvu ktora je pre neho samotne financne nevyhodne a pre verejnost jej dopadom nehovoriac?
08. október 2021

Martin Uváček

Na danom mieste na Štúrovej ulici sa už žiadne reklamné trojnožky nenachádzajú. Boli odstránené. Podnet je vyriešený.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania