Hlučnosť Šancovej

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Uzavretý
meno
Damas Gruska 28. mája 2014

Dobrý deň, podľa informácii z médii patri Bratislava medzi najhlučnejšie miesta v Európe a v rámci nej je to práve Šancova ulica. Zaujímalo ma, aké opatrenia mesto chystá.

Možností je totiž veľa:

okamžité (dosledné kontrolovanie dodržiavania rýchlosti aút, pokutovanie neprimerane hľučných vozidieľ, zvlášť motoriek a štvorkoliek atď.)

strednodobé (vyčlenenie jedného pruhu pre BUS a autá s aspoň dvomi pasažiermi, obmedzenie dopravy pri prekročení hlukových limitov - napr. len párne značky, vysadenie stromov, zvukovej ochrany kde sa dá atď.)

dlhodobé (severná tangenta).

S pozdravom D. Gruska

28. máj 2014

Daniel Dudinský

toto je dobry postreh :-) osobne navrhujem vylucenie tranzitnej dopravy cez stred mesta, mam okna priamo na Sancovu a cudovali by ste sa, kolko kamionov a inych nakladnych aut tadialto prejde, lebo je to kratsie ako cez Lafranconi a Petrzalku. Rovnako nerozumiem tomu, preco dialkove autobusy musia chodit po Sancovej, hnal by som ich na Lafranconi, a nasledne cez Apollo most by mohli zist na autobusovu stanicu Mlynske Nivy. Ale nemyslim, ze toto bude ktosi riesit na Meste, Mestskej casti :-D aj ked tu byva aj miestny poslanec, p. S. Freso (SDKU-DS)
28. máj 2014

staromestsky gafor

autobusy chodia cez mesto aj preto, ze maju zastavku na legionarskej...
01. október 2014

Odpoveď samosprávy

Dobry den
dakujeme za Vas podnet. Bratislava riesi cely komplex problemov - zadlzenostou pocnuc a buspruhmi a hlucnostou konciac. Vsetko so vsetkym suvisi a nasou ambiciou je z Bratislavy urobit moderne mesto s centrom bez aut a s alternativnou dopravou.Vas podnet sme preposlali polícii, aby na danom useku zosilnila hliadky.Rovnako planujeme realizovat buspruhy vo vytypovanych lokalitach, ktore zefektivnia dopravu.

Oddelenie styku s verejnostou a marketing
09. september 2017

gabi

Mesto v odpovedi na hlučnosť odpovedalo, že sa posilnia hliadky polície. Bývam v blízkosti tejto ulice a aktivita mestskej polície v dávaní pokút za parkovanie je oveľa vyššia ako dopravnej. Na druhej strane, asi ani polície nemá toľko kapacít, aby riešila iba jednu ulicu. V okolí sa veľmi stavia, pribúdajú cyklisti a áut. Moderné západné mestá obmedzujú dopravu do centier aj znižovaním pruhov, ktoré sú k dispozícii cyklistom a MHD. Bratislava nemá bulvár. V Prahe množstvo áut idú riešiť vytvorením bulváru na časti magistrály. Bratislava v znižovaní hlučnosti nerobí veľa, práve naopak, neustále pribúdajú nové stavby, ktoré ešte viac pritiahnu do mesta nové autá.
11. september 2017

Damas Gruska

Moznosti ako znizit hlucnost pomerne lacno je vela: obmedzit rychlost aut (stacionarny radar, zuzene jazdne pruhy), dohovorit vodicom MHD aby aspon v noci jazdili s citlivejsoui nohou na plyne. Trochu drahsie by bolo: zaviest ukazovat rychlosti (odporucabnej na prejazd), pouzit tichy asfalt. A systemove riesenie je odstranit tranzit z povrchu. T.j. severna tangenta. Zial, mesto nerobi ani to najlcnejsie a najjednoduchsie. Ani starosta Stareho mesta sa v doprave neangazuje, minimalne by mohla mestska cast znizit na svojom uzemi rychlost na 30. V Prahe to uz vela mestskych casti urobilo. A rozhodne by mal tlacit na magistrat, aby tranzit cez centrum obmedzilo.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania