Palisády-stĺpik-chýbajúci

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Uzavretý
meno
Peter Oravec 28. augusta 2020

Na úplne novom chodníku na Palisádoch parkujú desiatky áut.
Bol zámer magistrátu, aby autá parkovali na tomto chodníku?
1. Ak áno, prečo sa neurobili pri kompletnej rekonštrukcii chodníkov plnohodnotné parkovacie miesta (zálivy), ale znovu autá vychádzajú na chodník a je len otázkou krátkeho času, kedy bude chodník a obrubník znovu zdevastovaný. Načo sú takéto drahé a nezmyselné rekonštrukcie? Treba to urobiť znovu, poriadne a s normálnymi parkovacími miestami.
2. Ak nie, prosím o doplnenie stĺpikov tak, aby nebolo možné parkovanie na chodníku.

28. august 2020

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Magistrát hlavného mesta
28. august 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali kompetentné oddelenie, ktoré sa ním už zaoberá.

S pozdravom
Kto? Oddelenie dopravného inžinierstva

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
28. august 2020

Haky

Tie zálivy, to by asi musel niekto premýšlať ... je to z rovnakej kategórie ako keď nakreslia čiary na prázdnej/novej ceste ktoré vyznačujú dva jazdné pruhy a potom sa dá chodiť iba v jednom, pretože z druhého je iba polovica (druhú zaberajú zaparkované autá). Príkladom môže byť cesta hore kopcom na "Dlháče", kde si idete v svojom pruhu a za prudkou zákrutou naraz vo vašom jazdnom pruhu sú zaparkované autá. 🤦 Je iba otázkou času, kedy sa stane nešťastie. Nedalo by sa jednoducho nakresliť iba jeden pruh? A namiesto druhého parkovacie miesta? Veď aj tak sa chodí iba v jednom. Podobne je to tuším aj na Šancovej smerom od stanice na "Račko".
31. august 2020

Peter Oravec

Dobrý deň,
1. Primátor Vallo pred voľbami v Pláne Bratislava (časť Dostupné mesto, 2.1) napísal:
https://docs.google.com/document/d/1-8cMv6HtLd4lZVneNGP3mRT3WEu2a5a4z6QUTxuowas/edit
"Pre dopravných inžinierov boli však chodci doteraz na predposlednom mieste dôležitosti (tesne pred poslednými, ľuďmi na bicykloch) a často nemôžu plnohodnotne využívať navrhnutú infraštruktúru. Chodníky sú buď úzke, alebo nepoužiteľné, lebo na nich parkujú motorové vozidlá. Minimálna zákonom stanovená vzdialenosť potrebná pre chodcov pri parkovaní na chodníku je 150 cm. Tá nezohľadňuje kvalitu chôdze ani počet chodcov, ktorí daným chodníkom prejdú - či je ich počet len 10 alebo 1 000 za hodinu. ... Musí sa navrhovať v súlade s princípmi kompletných ulíc a hlavne s dôrazom na chodcov - najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky. Z hľadiska osobnej mobility sa každý z nás stáva v určitej chvíli chodcom – napr. kým sa dostane k autu, kým prejde na zastávku autobusu alebo počas venčenia psa."
Žiadam primátora Valla, aby vysvetlil, prečo ignoruje svoje vlastné predovolebné sľuby.

2. Pri projektovaní a realizácii tohto chodníka bola porušená norma STN 73 6110
https://cyklokoalicia.sk/doc/STN_73_6110.pdf
Pozri najmä časti
7.4.3 Parkovacie pruhy/pásy
16.3 Odstavné a parkovacie plochy
16.3.5 Parkovanie na chodníku
Žiadam primátora Valla, aby vysvetlil, prečo ignoroval slovenskú technickú normu 73 6110.

Prosím o preposlanie magistrátu.
S pozdravom.
11. september 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Oddelenie dopravného inžinierstva vypracovalo projekt organizácie dopravy, v ktorom sú na ulici Palisády, medzi križovatkou Palisády-Zochova a križovatkou Palisády-Kozia, navrhnuté pozdĺžne parkovacie miesta. Tie sú momentálne v štádiu realizácie.
Tieto parkovacie miesta sú navrhnuté v zmysle platných noriem pri pravej krajnici, čo zabezpečí parkovanie vozidiel mimo chodníka. Chodci budú môcť následne plnohodnotne využívať plnú šírku chodníka. Aby sa predišlo zúženiu šírky jazdného pruhu a znemožneniu objazdu stojacích vozidiel, bude posunutá stredová čiara, čo upraví šírku jazdného pruhu na tomto úseku od 3,4 m po cca 3,9 m pre jeden smer.
V súčasnosti sa čaká na dokončenie stavebných prác a vyznačenie vodorovného dopravného značenia, čím bude vyriešený celý problém vozidiel stojacich na chodníku, možná devastácia obrubníkov a plynulosť cestnej premávky na tomto úseku.

K úseku medzi Kozou a Štetinovou ulicou uvádzame, že stĺpiky tu osadené nebudú. Tento úsek je definovaný ako zóna so státím povoleným len na vyznačených miestach, takže by tam nemal nikto (bez povolenia) parkovať. Po doznačení Palisád bude upovedomená mestská polícia, ktorá bude kontrolovať státie na tomto úseku.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
11. september 2020

Peter Oravec

Dobrý deň,
ďakujem za odpoveď. takže uvidíme, aký bude reálny stav.
S pozdravom.
09. november 2020

Peter Oravec

Dobrý deň,
neriešený podnet.
Ako som uviedol v texte podnetu: "... prečo sa neurobili (medzi Kozou a Štetinovou) pri kompletnej rekonštrukcii chodníkov plnohodnotné parkovacie miesta (zálivy), ale znovu autá vychádzajú na chodník a je len otázkou krátkeho času, kedy bude chodník a obrubník znovu zdevastovaný.". Pred (bývalou?) budovou Ekonomickej univerzity je miesto na plnohodnotný chodník a na minimálne 4 parkovacie miesta. Vodiči aj tak stoja na chodníku a metská polícia to ignoruje. A aj tak ste tam povolili (zatiaľ jedno) parkovacie miesto na chodníku, čo znamená. že chodník a obrubník chodníka sa bude tak či tak devastovať.
Prosím o preposlanie.
20. november 2020

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
20. november 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Mestskú políciu sme už upozornili aby zvýšili monitorovanie v tejto lokalite.
K príspevku z 9.11. Na tomto mieste sa neosádzal nájazd ale klasický obrubník. Jedno parkovacie miesto, ktoré je na tomto mieste vyznačené, je povolené do konca roka. Plán je nechať povolenie dobehnúť a nové sa už udelovať nebude.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
20. november 2020

Peter Oravec

Dobrý deň,
takže zopakujem znenie podnetu:
Na úplne novom chodníku na Palisádoch parkujú desiatky áut.
Bol zámer magistrátu, aby autá parkovali na tomto chodníku?
1. Ak áno, prečo sa neurobili pri kompletnej rekonštrukcii chodníkov plnohodnotné parkovacie miesta (zálivy), ale znovu autá vychádzajú na chodník a je len otázkou krátkeho času, kedy bude chodník a obrubník znovu zdevastovaný. Načo sú takéto drahé a nezmyselné rekonštrukcie? Treba to urobiť znovu, poriadne a s normálnymi parkovacími miestami.
2. Ak nie, prosím o doplnenie stĺpikov tak, aby nebolo možné parkovanie na chodníku.

Ešte raz:
2. Ak nie, prosím o doplnenie stĺpikov tak, aby nebolo možné parkovanie na chodníku.

Doplním:
Mestská polícia ani teraz nestíha kontrolovať protizákonné parkovanie v celom meste. Treba tu dávať link na všetky takéto podnety, kde MsP nestíha? A vy vytvoríte ďalšiu ulicu, kde MsP znovu stíhať nebude???
Ešte raz: Prečo ste tam neosadili stĺpiky???

S pozdravom.
20. november 2020

Peter Oravec

Dobrý deň,
prepáčte, ale toto je naozaj vzor a príklad totálnej neschopnosti, nekoncepčnej práce a zmätku magistrátu.
S pozdravom.
26. november 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň pán Oravec,

riešenie dopravy na tejto ulici je koncepčné. Posúdenie však necháme na adminovi.
V prípade modrej Fábie:
Podľa zákona 8/2009 Z.z. (Zákon o cestnej premávke) §52 ods. 2 - "Pri zastavení alebo státí podľa prvej vety možno vchádzať na chodník a vychádzať z neho len v mieste zastavenia alebo státia vozidla a nemožno pritom prekonávať zábrany chrániace chodník pred zastavením alebo státím."
Fábia teda musela pojazďovať chodník aby sa dostala na miesto státia a taktiež prekonávala zábrany chrániace chodník (stĺpiky). V takomto prípade by ste mali kontaktovať mestskú políciu, nie magistrát.
V prípade strieborného Renaultu: Vozidlo stojí vo výjazde čím môže znemožňovať vozidlu OLO obslúžiť miesto s kontajnermi, ktoré by muselo zastaviť pred ním, čím by znemožnilo vjazd a výjazd na parkovacie miesta. Toto čiastočne upravuje 8/2009 Z.z. §23 ods. 2.
Značka zákaz zastavenia bude presunutá zo stĺpika za modrou Fábiou na stĺpik pred strieborný Renault, pod značku C25 (radenie jazdných pruhov pred križovatkou).
Ako si môžete všimnúť, Magistrát spravil všetky dostupné kroky k tomu, aby zabránil nechcenému alebo nelegálnemu parkovaniu v týchto miestach. Pokiaľ budete svedkom situácie ako z obrázku, je na mieste privolať políciu alebo fotografie poslať na štátnu políciu, ktorá má zákonom umožnené využívať objektívnu zodpovednosť.
Poprosíme podnet označiť ako vyriešený.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
26. november 2020

Peter Oravec

Vážený pán magistrát,
1. Prečo mňa oslovujete menom, a Vy sa podpisujete ako magistrát? Nezdá sa Vám to neslušné, drzé a bezočivé?
2. Neodpovedali ste na jasne položenú otázku: "Mestská polícia ani teraz nestíha kontrolovať protizákonné parkovanie v celom meste. Treba tu dávať link na všetky takéto podnety, kde MsP nestíha? A vy vytvoríte ďalšiu ulicu, kde MsP znovu stíhať nebude??? Ešte raz: Prečo ste tam neosadili stĺpiky???".
3. Naozaj tu mám citovať všetky podnety na OPS, kde sa parkuje protizákonne a kde MsP absolútne nestíha (alebo nechce) riešiť?
4. Vy ste vytvorili situáciu, kedy sa znovu umožňuje vodičom porušovať zákon, hoci ste mohli a mali predpokladať, že sa tam zákon znovu a znovu porušovať bude. Prečo ste tam teda neosadili stĺpiky?
4. Prečo ma odkazujete na MsP, keď viete alebo by ste mali vedieť, že volať hliadku MsP znamená minimálne hodinu na hladku čakať, potom volať znovu, potom urgovať, potom príde nejaký otrávený mestský policajt, ktorému musíte absolútne všetko vyložiť a ukázať zákon a vysvetliť, čo parkujúce auto porušuje, a potom možno ten policat neochotne niečo urobí? A takto to funguje v celom meste, na desiatkach miest. Za Vašej asistencie spočívajúcej v absolútnom nezáujme a ignorácii.
5. Ste absolútne neschopní a vyhovárate sa na nezmysly.
S pozdravom.
Admina prosím o preposlanie.
11. december 2020

Peter Oravec

Vážený pán magistrát,
1. Prečo mňa oslovujete menom, a Vy sa podpisujete ako magistrát? Nezdá sa Vám to neslušné, drzé a bezočivé?
2. Neodpovedali ste na jasne položenú otázku: "Mestská polícia ani teraz nestíha kontrolovať protizákonné parkovanie v celom meste. Treba tu dávať link na všetky takéto podnety, kde MsP nestíha? A vy vytvoríte ďalšiu ulicu, kde MsP znovu stíhať nebude??? Ešte raz: Prečo ste tam neosadili stĺpiky???".
3. Naozaj tu mám citovať všetky podnety na OPS, kde sa parkuje protizákonne a kde MsP absolútne nestíha (alebo nechce) riešiť?
4. Vy ste vytvorili situáciu, kedy sa znovu umožňuje vodičom porušovať zákon, hoci ste mohli a mali predpokladať, že sa tam zákon znovu a znovu porušovať bude. Prečo ste tam teda neosadili stĺpiky?
4. Prečo ma odkazujete na MsP, keď viete alebo by ste mali vedieť, že volať hliadku MsP znamená minimálne hodinu na hladku čakať, potom volať znovu, potom urgovať, potom príde nejaký otrávený mestský policajt, ktorému musíte absolútne všetko vyložiť a ukázať zákon a vysvetliť, čo parkujúce auto porušuje, a potom možno ten policat neochotne niečo urobí? A takto to funguje v celom meste, na desiatkach miest. Za Vašej asistencie spočívajúcej v absolútnom nezáujme a ignorácii.
5. Ste absolútne neschopní a vyhovárate sa na nezmysly.
S pozdravom.
Admina prosím o preposlanie.

Fotografia je z 10.12.2020.
07. január 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

podnet považujeme za vyriešený. V prípade, že spozorujete porušenie dopravných predpisov je na mieste kontaktovať políciu.

S pozdravom
Kedy? 5.1.2021

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
08. január 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
keby magistrát opravil chodníky poriadne a dal tam stĺpiky, tak sme si mohli odpustiť túto diskusiu. Autá tam v rozpore so značkami parkujú denne a stále. Nedá sa volať polícia každý deň 30x. To nedáva zmysel a na to nikto nemá čas.
Magistrát odflákol svoju robotu a spôsobil tak problém s parkovaním na chodníku na Palisádoch. Autá na chodníku (hoci aj s papučou) sú stále iba autá na chodníku. Na tom papuča nič nemení.
Podnet je neriešený.
S pozdravom.
08. január 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

vjazd by stratil zmysel keby sme tam osadili stĺpik. Podnet je vyriešený. V prípade áut porušujúcich zákon treba volať na políciu.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto Slovenskej republiky
08. január 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
keby magistrát opravil chodníky poriadne a dal tam stĺpiky, tak sme si mohli odpustiť túto diskusiu. Autá tam v rozpore so značkami parkujú denne a stále. Nedá sa volať polícia každý deň 30x. To nedáva zmysel a na to nikto nemá čas.
Magistrát odflákol svoju robotu a spôsobil tak problém s parkovaním na chodníku na Palisádoch. Autá na chodníku (hoci aj s papučou) sú stále iba autá na chodníku. Na tom papuča nič nemení.
Podnet je neriešený.
S pozdravom.
29. apríl 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
prosím admina, aby požiadal samosprávu o aktualizáciu vyjadrenia k podnetu.
S pozdravom.
08. jún 2021

Peter Oravec

Dobrý deň, prosím o uzavretie podnetu.
S pozdravom.
20. jún 2021

Peter

Žiadam o osadenie regulačných stľpikov na ulici Palisády v úseku od Zochova po Kozia. Diplomati parkujú na chodníku pre chodcov.
21. jún 2021

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme opätovne otvorili a preposlali samospráve s upozornením na aktualizáciu.

S pozdravom

Veronika Prachárová
Odkaz pre starostu
[email protected]
02. jún 2022

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený a magistrátom ignorovaný podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
02. jún 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol preposlaný samospráve s upozornením na aktualizáciu.

S pozdravom,

Administrátor Bratislava-Staré Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]
14. jún 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

ospravedlňujeme sa, podnet bol nesprávne ponechaný V riešení, správny status má byť na základe zamietavého stanoviska samosprávy vyššie Uzavretý.

Status bol upravený.

Barbora Peregrim
Odkaz pre starostu
[email protected]

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania