24. september 2020
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
Dôvodom bola nedostatočná šírka vozovky. Obyvatelia Českej ulice parkovali motorové vozidlá na ľavej strane len na základe návyku. Pri takto parkujúcich autách nebola dodržaná dostatočná šírka vozovky 3 metre, ktorá platí v prípade jednosmernej ulice. Táto šírka je nevyhnutná aj kvôli bezproblémovému prístup vozidiel záchrannej zdravotnej služby, hasičov či OLO. Projektant pri spracovávaní projektovej dokumentácie z tohto dôvodu nemal inú možnosť, kam umiestniť parkovacie miesta, ako na pravú stranu Českej ulice vrátane chodníka. Ak by nebolo určené vodorovné dopravné značenie týmto spôsobom, v celej dĺžke Českej ulice od križovatky s Osadnou ulicou až po Kukučínovu ulicu by zanikla možnosť parkovať. Miestni obyvatelia by tak nemali kde zaparkovať svoje vozidlá. Cieľom parkovacej politiky je okrem iného upratať verejný priestor a zmeniť zaužívané „parkujem, kde je miesto“ na „parkujem tam, kde je to povolené“ – teda tam, kde je vyznačené parkovacie miesto. Mrzí nás nedorozumenie, ktoré vyznačením čiar na Českej ulici vzniklo, bolo to však najlepšie riešenie, ako zabezpečiť parkovanie na ulici v súlade s platnou legislatívou a zachovať možnosť parkovania pre miestnych obyvateľov.
Mestská časť Bratislava-Nové Mesto vyznačuje parkovacie boxy pre potreby nového rezidentského parkovania podľa dopravných projektov schválených operatívnou dopravnou komisiou magistrátu.
Kancelária starostu
Sidonius
"Miestni obyvatelia by tak nemali kde zaparkovať svoje vozidlá" ??? .. v celej Bratislave ludia nemaju kde zaparkovat svoje vozidla, ale nikde inde som nevidel, ze by sa kvoli tomu rusili chodniky (aj keby sa na mnohych miestach mohli) a uz vobec nie, ze by sa zrusil chodnik okolo skoly.