Staničná-Znečisťovanie stanice bezdomovcami

Zodpovednosť za riešenie: Čadca

Neriešený
meno
Klára Brčicová 10. marca 2022

Na foto je hala železničnej stanice v Čadci. Vojsť tam je samo o sebe odvážny počin, keďže vrchol puchu, ktorý tu je z výkalov od bezdomovcov je naozaj odporný a neúnosný. Na foto je zachytená akási "kaluž" - chcem upozorniť, že je to moč a deje sa to denno-denne. Nehovoriac o tom, že opití bezdomovci majú v sebe peknú dávku drzosti, vulgarizmov a agresivity. Bude na tejto stanici niekedy poriadok a bude v tomto nejakým spôsobom mesto konať? Toto totiž nie je normálne a kto si myslí, že je to v poriadku, tomu doporučujem, aby sa šiel pozrieť na iné železničné stanice a porovnal si stav v CA a inde.

11. jún 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za Váš podnet, železničná stanica je v správe železníc SR. Žiaľ tento nelichotivý stav trápi aj vedenie mesta, priestory stanice sú naozaj žalostné. Jediný kto problém môže riešiť je vlastník.

Rekonštrukcia železničnej stanice mala byť ukončená v decembri 2020, ani dnes však nie je jasný termín prác. Hoci budova je dlhodobo v nevyhovujúcom stave, rekonštrukciu odkladajú roky.

S pozdravom
Kto? Železnice SR

Ing. Petra Ďuranová, kancelária primátora mesta
13. jún 2022

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Železnice Slovenskej republiky
02. júl 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

poukázali ste na problém, o ktorom Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vedia a majú snahu ho riešiť. Prítomnosť neprispôsobivých občanov vo vestibuloch železničných staníc, alebo v ich okolí je sprevádzaná hlukom, väčším znečistením a zápachom, neraz sú pod vplyvom alkoholu. Zamestnanci ŽSR nie sú schopní sami účinne riešiť tento problém. Na dohováranie neprispôsobiví občania reagujú často podráždene a človeku, ktorí k nim s týmto úmyslom prehovára, často adresujú množstvo vulgarizmov, v minulosti sa vyskytli v iných staniciach aj fyzické napadnutia. Zamestnanci ŽSR využívajú všetky dostupné zákonné prostriedky a možnosti na udržanie poriadku vo zverených priestoroch. Aj keď neprispôsobivých občanov vyvediete zo stanice, tieto osoby sa zvyčajne do priestorov stanice vracajú krátko po vyvedení. Zamestnanci ŽSR vykonávajú popri svojich prevádzkových povinnostiach aj kontrolu dodržovania čistoty vnútorných aj vonkajších priestorov zverených objektov. Tieto aktivity našich zamestnancov sa opakujú v pravidelných časových intervaloch. Pravidelne dané priestory kontrolujú a prítomnosť osôb, ktoré svojim správaním, znečisteným odevom, hlukom a zápachom ohrozujú ostatných cestujúcich vyzývajú (ak to neohrozuje ich bezpečnosť), na dodržiavanie zásad spoločenského správania a pravidiel správania sa cestujúcich na železničnej stanici, ktoré sú zverejnené vo vestibule. Zamestnanci ŽSR pri zistení nedostatkov, ktoré nie sú v našich možnostiach doriešenia volajú mestskú políciu, resp. inú zložku policajného zboru SR – teda tak, ako to môže urobiť každý občan, cestujúci. V tomto kontexte však pripomíname, že zákrok niektorej zo silových zložiek je efektívny a najúčinnejší pri včasnom ohlásení danej skutočnosti samotným cestujúcim, prípadne svedkom protiprávneho konania priamo v čase, keď je to aktuálne. Na túto možnosť, teda zákonné právo, sú cestujúci upozornení výveskami, ktoré sú umiestnené na viditeľnom mieste v každej železničnej stanici s uvedením telefónnych čísel kontaktných osôb a spôsobu ohlasovania. Stále v tejto oblasti poukazujeme na to, že cestujúci podávajú sťažnosti s oneskorením buď listom, alebo elektronicky. Vôbec nevyužívajú svoje zákonné právo pri spozorovaní trestného činu, priestupku, príp. udalosti, ktorá ich ohrozuje volať políciu.

Napriek spomenutým opatreniam nemôžeme eliminovať všetky možné nedostatky ako je i Vami spomínaný, nakoľko naši zamestnanci majú aj ďalšie pridelené povinnosti súvisiace s prevádzkou stanice.

Chceme tiež poukázať aj na to, že ide o celospoločenský problém tejto skupiny ľudí, ktorú však nemôžu riešiť a vyriešiť ŽSR. Je to skôr otázka na príslušnú samosprávu.



Konkrétne k ŽST Čadca:

priestory stanice upratuje a dezinfikuje súkromná firma. Zamestnanci firmy vykonávajú čistenie a dezinfekciu podľa dohodnutej zmluvy a vždy v prípade potreby, keď si to situácia vyžaduje. Podlaha vo vestibule ŽST Čadca sa umýva 2x v priebehu 24 hod umývacím strojom a okrem toho aj mimoriadne po vykázaní neprispôsobivých občanov z vestibulu.



Prajem pekný deň!




Ing. Ľubomír Mitas

Manažér externej komunikácie

Odbor komunikácie a marketingu

ŽSR - Železnice Slovenskej republiky

Klemensova 8, 813 61 Bratislava

+421 903 520 132

+421 2 2029 5983

02. júl 2022

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Čadca

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania