Pod hájom-parkovanie-problémové

Zodpovednosť za riešenie: Dubnica nad Váhom

V riešení
meno
peter scalabrin 22. januára 2021

Dobrý deň. Posielam podnet na riešenie situácie, ktorá je z môjho pohľadu kritická. Som majiteľom garáže na sídlisku Pod Hájom. Rovnako aj môj brat. Vlastníme garáže čísla 5026, 5028. Už dlhú dobu je situácia kritická a to z dôvodu, že príjazdová cesta ku garáži a nie len mojej býva ťažko prejazdná, z dôvodu nastavanych áut, najmä v zákrute. Ako z fotografií vidieť, mám za to, že je obmedzená priechodnosť cesty. Od fotil som niekoľko fotografií na zdokumentovanie stavu. Žiadam touto cestou o riešenie tejto situácie, ktorá je už neúnosná. Pretrváva už dlho. Nejde len o bezpečnosť pri prejazde okolo vozidiel, ale najmä o fakt, že v prípade požiaru je nepriechodná jediná príjazdová cesta k cca 30 garážam. Vopred ďakujem za vyriešenie tohto problému.

23. január 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za podnet. Zodpovedná osoba preverí Váš podnet a určí ďalší postup mesta.
Kto? Mestská polícia
Kedy? 2 týždne

Ing. Milan Dohnanský
23. január 2021

Martin S.

Aby nebolo málo. Ešte tu sa postaví ,aby som z garáže nevyšiel a musel sa otáčať na viackrát.
24. január 2021

Fsociety

Obavam sa, že sa opat nic nevyriesi. Ja som takto "zbieral" foto snad aj rok kedze tam mam garaz tiez a mestu je to jedno. Problem je presne ako pisete, ze nas majitelov to vela krat obmezduje a stazuje pristup ku alebo z garaze. Najlepsie je ked este primitiv z DHL ak sa nemylim tam uz niekolko mesiacov parkuje so svojou bielou dodavkou a topka je ked si to zastavi dole pri ceste kde je pritom aj nakreslena zlta ciara a teda ked odchadzam z garaze nevidim na auta prichadzajuce od druzstva. Nehovoriac o tom, ze kedze tam par rokov dozadu zrusili stopku tak drviva vacsina vodicov vleti na hlavnu a tak uz si len treba pockat na havariu.

Je tu taktiez pravna rovina a to, ze je tam tabula zakaz vjazdu okre majitelov garazi-toto som riesil aj s MP telefonicky a ich vyhovorka bola, ze o tom vedia ale nemaju s tym co robit lebo iba statna policia vraj vie zistit, kto je majitel auta atd takze ked som im polozil konkretnu otazku, ze ci im pride normalne, ze tam parkuju ne-majitelia garazi tak povedali sice ze nie ale ze stym sa neda vraj nic robit.Vraj by to pisli riesit len ak by mi niekto blokoval priamo vstup do garaze. Taktiez odignorovali moju ziadost, aby prisli riesit hlupakov, co tam parkuju hned vedla na trave pod kopcom, myslite ze prisli?

Z mojho pozorovania tam inak v drvivej vacsine parkuju ludia, z panelaku oproti dole a najvacsia drzost je, ked tam bezne vidim zaparkovat nejakeho hlupaka s rodinkou, ktory potom ide dole domov do panelaku a pritom tam mal volne parkovacie miesta, to uz naozaj hlava neberie.

Riesenie je pritom tak primitivne ale kedze na meste a aj na MP pracuju diletanti, ktorí prehliadaju drvivu vacsinu problemov s parkovanim vozidiel tak je tazko predstavitelne, ze by niekomu napadlo napr vytvorit nejake primitivne karticky a kazdy majitel garaze by si mohol na svoje auto (auta) zakupit jednu napr na MU za nejaku smiesnu sumu a pokial by chcel z nejakeho dovodu raz za cas zaparkovat na tej prijazdovej ceste, musel by mat karticku za sklom, pokial by ju nemal tak papuca/odtah. Ale ako som uz pisal zijeme v dubnici...
24. január 2021

Fsociety

bezna situacia
24. január 2021

peter scalabrin

Sú dve možnosti...prvá -budeme tam posielať foto a mali dovtedy kým s tým niečo neurobia .a nedajú tam žltú čiaru na obidve strany alebo inak to vyriešia...alebo druhá možnosť...všetci majitelia garáži sa zlozima na elektrickú závoru na diaľkové ovládanie..a diaľkové budú mať iba majitelia garáži..a problém bude vyriešený .lebo toto čo už sa tam deje je extrém...pomaly aby som sa ich prosím či môžem ísť do vlástnej garáže .A keď aj niečo človek povie že neprejdem potom tak ešte mi povie že je tu dosť miesta a nech ho nechám tak .ja som dosť kľudný človek ale keď už mám PROBLEM SA DOSTAT DO VLASTNEJ!!!!!!! GARAZE .TAK TO UZ JE MOC A MAM TOHO DOST ...
27. január 2021

Richard Ďurina

Ďalšou možnosťou by bolo pri vnútorný obrubník tej zákruty dať "žltú čiaru" resp. vyšrafované vodorovné dopravné značenie aby vo vnútornom okruhu zákruty neparkovalo žiadne auto, stým by sa sprejazdnil problematický úsek. Sám tam parkujem keď nenájdem miesto pred panelákom ale vždy si obídem auto, že či neparkujem úplne na hulváta. V poslednej dobe, keď tam stála tá žltá špeditérska dodávka takmer týždeň, tam parkovanie bolo naozaj už za hranicou únosnosti. ALE riešením určite nieje ani každodenné volanie polície, ktorá tam bola viac krát za dnešok 27.1. ale aj včerajšok. Vy ako majitelia garáží máte k nim zakúpenú aj príjazdovú cestu alebo táto je v majetku mesta?
27. január 2021

Fsociety

Tak to je od vas naozaj "slachetne", ze ked parkujete v zakaze tak aspon ako clovek.
Problem je taky, že proste tabula tam je a vsetci ne-majitelia, ktori tam parkuju porusuju ten zakaz vratane vas. Tam vlastne cela debata konci. Ale keby to mam rozvinut...
v prvom rade zlta ciara nicomu nepomoze pretoze dole na samom konci uz minimalne rok je a aj tak v polovicu casu zaparkuje niekto aj tam. Pokial tam parkuje este aj dodavka tak porusuje hned 3 pravidla, parkuje v zakaze upravenom tabulou, parkuje na zltej ciare a este aj brani vyhladu. Preto je uplne jedno kde tam mesto namaluje ciary alebo ake ine obrazce, nic to nevyriesi a btw parkovat tam nemaju ani na jednej strane.
Po druhe treba zacat od seba. Ja tiez ked nemam kde zaparkovat, nezaparkujem to tak ako vy v zakaze, alebo nezaparakujem pred kontajnermi atd ale obehnem okolite 2-3 panelaky, ked nenajdem ani tam idem uplne inde a musim domov slapat 5 minut. Podstata je, ze zo mna neubudne a nic neporusujem. Staci sa pozriet hned na prilahlu cestu smerujuc k novemu kostolu. Bohuzial tam roky parkuju auta na pravej strane a urcite to nikoho netesi, vacsina vsak nic neporusuje ale su tam individua, ktore zaparkuju v krizovatkach alebo hned pred/za priechodom, na zastavke autobusu, ktora tam je atd. Moze to individum zaparkovat normalne ale nespravi to lebo je ignorant/hlupak/pohodlny...
Po tretie kedze vzdy budu ludia, ktori porusuju pravidla v ramci mesta je tu minimalne MP na to aby ich sankcionovala. Keby MP rozdavala pravidelne papuce pochybujem, ze je v DCA tolko ludi, ktori si to financne mozu dovolit platit a teda by sa casom chtiac ci nechtiac uvedomili. Cize represie ked ludia nerozmyslaju.
No a po 4. Situaciu mesto dlhodobo neriesi, to ze pribudlo dakych 5 a pol parkovacich miest a opravili dake parkovisko pri filagore a dole oproti kastielu situaciu neriesi vobec. Chyba vizia parkovania v meste, chyba plan, chyba parkovacia politika. Cize v konecom dosledku je zodpovedne mesto a MP kedze maju prostriedky, ktorymi bud mozu zmenit spravanie ludi, ktori porusuju zakony pripadne situaciu riesit z dlhodobeho hladiska...
29. január 2021

Richard Ďurina

Keby si každý obíde auto a nezaparkuje na hulváta tak by ste nemuseli ani fotky ani príspevky pridávať a bolo by všetko v poriadku.  Ja chápem, že majitelia garáži sú rozhorčení keď majú nekomfortný prístup k svojmu majetku ale riešením nie je dennodenné volanie polície. Odpoviem si aj na moju otázku: Príjazdová cesta ku garážam ktorá je na parcele C 2400/199 je majetkom mesta. Preto súkromná rampa/závora nepripadá k úvahu. Tak isto je na mieste mesta prešetriť vhodnosť  značky, ktorá zakazuje vjazd občanom mesta na mestský pozemok. Musí sa zrodiť nejaký kompromis. Mesto by sa malo snažiť vyhovieť všetkým.
29. január 2021

Martin S.

Áno, máte pravdu, príjazdová cesta patrí mestu. Mesto je zodpovedné za udržiavanie cesty a kvôli stojacim autám nemohli odhŕňať sneh, lebo sa báli poškodenia áut stojacich na krajnici. A keby ja poškodím vaše auto, ktoré tam stojí tým, že by som dostal šmyk na snehu a zviezlo by ma do vášho auta, ktoré tam nemá čo stáť, tak aj tak ja som na vine a chceli by ste náhradu škody a nič by vás nezaujímalo. Ale vám sa jedná o parkovanie. To, že vy ako občan nemáte kde zaparkovať, nás ako majiteľov garáži nemusí zaujímať. Preto sme si kúpili garáže, aby sme mali kde parkovať. Chápeme problematiku parkovania, ale to nie je náš problém, to musí vyriešiť mesto. Polícia tam chodí sama, má to nariadené od mesta. Ďalšia vec, nikde autá nestoja pri ceste do garáže. Ak si dobre pamätám, začalo to parkovaním na jednej strane a vyústilo to až do tohto. Aj tak si myslím že sme boli dosť dlho tolerantní, ale všetko má svoje hranice. A ďalšia vec, keď slušne poviete -prosím vás neparkujte tu, je problém s prejazdom a vjazdom do garáže. Jeho odpoveď bola-JA BUDEM PARKOVAŤ KDE JA CHCEM, NEBAVIL SA SO MNOU A ODIŠIEL. Ale kedže už je tento problém vyriešený je to zajedno. Teraz zostáva už len problematika parkovania - mesto.
30. január 2021

Fsociety

Opat sa treba pozastavit nad uzasnymi vlastnostami spoluobcana, ktorý sam tvrdi, že porusuje zakon lebo je zrejme lenivy zaparkovat legalne ale dalej od svojho bydliska ale na druhej strane mu nerobi problem tu prezerat parcely...
Ziadny kompromis hladat netreba lebo to, že to patri mestu nic nemeni. Tabula tam je a teda dochadza k neustalemu porusovania zakona. Ani rampa by nic neriesila aj keby pozemok patril majitelom garazi kedze zijeme v dca a taka rampa by dlho nevydrzala a naklady na opravu by sme si aj tak museli hradit samy, MP by nevypatrala kto ju poskodil atd...
Riesenie nie je ani zlta ciara lebo opat raz zijeme v DCA a aj keby mesto zakazovu tabulu odstranilo a nakreslilo zltu ciaru ludia by tam parkovali a MP by papuce nerozdavala cize by sa nic nezmenilo.
Podstata je teda taka ze ziadny kompromis sa nema co robit, mne nema nikto nie len ze znemoznovat ale ani stazovat pristup k mojmu majetku.
To, ze tam je vraj policia pravidelne alebo ze ju tam niekto vola neviem potvrdit kedze som ich tam za cele roky nevidel ani raz a kedze tam nebyvam ani niesom nezamestnany nemam cas tam stepovat cely den. Moja jedina a osobna skusenost je vsak taka ze pred par mesiacmi po asi 2 rokoch kedy sa tam situacia razne zhorsila som si ich dovolil zavolat a hlupak z MP ma poslal kade lahsie nehovoriac o tom ze len tak BTW je platený aj z mojich dani.

Riesenia som spominal uz davnejsie: 1. treba zacat od seba a neporusovat zakony. 2 pokial ludia porusuju zakony bolo by treba aby na MP nepracovali ignoranti a nastavili+vykonavali represie, dokial ludia nezacnu zakon dodrziavat. 3. mesto uz davno malo riesit parkovaciu politiku a celkovo dopravne problemy mesta...
01. február 2021

Vladimír Ronec

Práve som si prečítal na webe 👇 Ktorá oblasť, resp. kapitola, si z Vášho pohľadu zaslúži najväčšiu pozornosť a je najprioritnejšia? Z môjho pohľadu je dôležitá fáza príprav a projektovej dokumentácie. V rozpočte sú naplánované financie napr. na komplexnú štúdiu riešenia parkovania na sídlisku Pod hájom. Toto osobne považujem za jeden z najväčších problémov, pretože dáta nám ukazujú, že na Podháji chýba minimálne 500 parkovacích miest. Sám som veľmi zvedavý, ako sa s tým odborníci popasujú. https://www.dubnica.eu/udalosti-v-meste/aktuality/samosprava-chce-investovat-viac-ako-v-uplynulom-roku-1806sk.html
02. február 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za Váš podnet a záujem riešiť túto situáciu. Mestská polícia na základe Vášho podnetu preverila majiteľov vozidiel parkujúcich v predmetnej lokalite, pričom udelila niekoľko blokových pokút a napomenutí. Na lokalitu sa aj naďalej bude zameriavať. Pokiaľ ide o dopravné značenie, v danom úseku komunikácie platí dopravné značenie schválené okresným dopravným inšpektorátom. Referát dopravy uvedené dopravné značenie v súčinnosti s inšpektorátom prehodnotí tak, aby bolo zo strany MsP možné efektívnejšie riešiť situáciu, resp. obmedzujúce parkovanie v tejto lokalite. Pri navrhovaní iného typu značenia však budeme viazaní nevyhnutnými zákonnými lehotami. Ďakujeme za porozumenie. S úctou
Kto? Referát dopravy a mestská polícia
Kedy? Prvý polrok 2021

Bc. Miroslav Faltejsek, referát dopravy a Peter Kubica, zástupca náčelníka mestskej polície

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania