Detonácie

Zodpovednosť za riešenie: Iný subjekt

Uzavretý
meno
Anonymný užívateľ 13. septembra 2012

Pán primátor, nebolo by načase zjednať poriadok s neustálymi detonáciami, najmä vo večerných hodinách? Vy ako bývalý dôstojník viete o čo ide a iste aj viete v akej výške je možné prekonávať zvukovú bariéru. Ak nie tak vám pripomeniem - 37000 ft, čo je 11 000 metrov. Lietadlá, ktoré nám skoro každý podvečer robia "prenádhernú" zvukovú šou to tak určite nerobia. I9hneď po tresku je počuť zvuk lietadlá, koté môže byť vo výške cca 5 000 metrov a počuť ho ešte veľmi dlho. Nestačí raz za polrok napísať oznam na stránku Kežmarok, že bude cvičenie a že môže dôjsť k takej detonácii, že sa rinčia sklá v oknách. Aj minule bol uvedený konrétny dátum sonického tresku, no pre potešenie to vtedy nebolo, ale až na druhý deň. Nech majú ľudia radosť, nech sa pobavia, keď už nemáme letecké dni.
Prosím vás, aj v mene ostatných ľudí spravte s tým poriadok. Napíšte na MO SR alebo letovú inšpekciu a žiadajte zjedanie nápravy.

14. september 2012

janca

Máme podobné pocity. Otrasy počuť snáď každý večer. Je to nepríjemné....Radi by sme boli informovaní, kto a prečo tu lieta(to si asi fandím,že zistíme) alebo nech lietajú tak aby nás a naše deti tým nevyrušovali...vďaka za podnet
14. september 2012

to mas

k+
01. október 2012

Odpoveď samosprávy

Mesto Kežmarok požiadalo Letecký úrad SR Bratislava, ako kompetentný orgán pre riadenie a usmerňovanie leteckej prevádzky, o prešetrenie dodržiavania letových podmienok lietadiel prelietavajúcich ponad územie mesta a prijatie opatrení na elimináciu negatívnych dopadov preletov.

Ing. Eva Kelbelová, vedúca oddelenia
10. október 2012

Jozef

Tie detonacie mi vobec nevadia,skor by som robil nieco s hlukom kat.zvonov. Nezda sa mi normalne,ze zvonia skoro rano a dokonca aj cez sobotu a nedelu,ked by som si chcel pospat a nie vstavat o 5 30 rano....
12. október 2012

kkk

No pochybujem, ze by radnicni "veriaci" tuto poziadavku na nezvonenie splnili :)
21. december 2012

Odpoveď samosprávy

Na základe podnetu občanov prezentovaného prostredníctvom portálu Odkazprestarostu.sk na web stránke mesta, Mesto Kežmarok požiadalo Letecký úrad SR, ako kompetentný orgán pre riadenie a usmerňovanie leteckej prevádzky, o prešetrenie dodržiavania letových podmienok lietadiel prelietavajúcich ponad územie mesta a prijatie opatrení na elimináciu negatívnych dopadov preletov.

Letecký úrad SR odstúpil žiadosť Mesta Kežmarok Ministerstvu obrany SR.

Dňa 5.11. 2012 Mesto obdržalo stanovisko MO SR, v ktorom sa uvádza :
„V zákone o ozbrojených silách SR je konštatované, že hlavnou úlohou ozbrojených síl je zaručovať obranu SR a bezpečnosť štátu pred vonkajším ozbrojeným napadnutím cudzou mocou a plnenie záväzkov vyplývajúcich z medzinárodných zmlúv, ktorými je SR viazaná a zachovávať, podieľať sa na zachovávaní verejného poriadku a bezpečnosti štátu, jeho zvrchovanosti, územnej celistvosti a nedotknuteľnosti hraníc. Z toho dôvodu vzdušné sily musia zabezpečovať nedotknuteľnosť vzdušného priestoru Slovenskej republiky. Na zabezpečenie tejto úlohy musia byť dostatočne vycvičené a z toho dôvodu musia aj vykonávať lety nadzvukovou rýchlosťou v dennej a nočnej dobe.
Na zabezpečenie informovanosti obyvateľstva SR, Ozbrojené sily SR vypracovali postup na informovanie o plánovaných letoch nadzvukovou rýchlosťou, prostredníctvom ktorého sa o každom druhu tohto letu dostáva informácia do médií.
Za účelom zmiernenia následkov vykonávania letov nadzvukovou rýchlosťou sa výcvikové lety plánujú a vykonávajú po určených rozhonových tratiach. Lety nadzvukovou rýchlosťou v noci možno vykonávať v letnom období najneskôr do 22.hod, v zimnom období do 21. hod., pri lietaní sú stanovené povolené letové hladiny. Lety pohotovostných vozidiel sa pri plnení bojovej úlohy môžu odchýliť od pravidiel lietania nadzvukovou rýchlosťou. Po každom lete sa vyhodnocuje dodržiavanie uvedených parametrov.
K termínu 17.10. vykonali Ozbrojené sily SR v roku 2012 52 preletov nadzvukovou rýchlosťou z toho 12 v noci. Piloti lietadiel musia byť vycvičení ovládať svoju techniku vo všetkých režimoch letu aj z dôvodu, čo najrýchlejšej pomoci najčastejšie civilnému lietadlu v núdzi, kde môžu minúty a sekundy rozhodovať o splnení úlohy. Aj v týchto prípadoch platia obmedzenia pre nadzvukovú rýchlosť stíhacieho lietadla tak, aby nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti obyvateľstva a majetku občanov SR.“

Na záver chceme požiadať občanov mesta o toleranciu a pochopenie v situáciách, kedy pri plnení zverených úloh v súlade s predpismi a v prospech všetkých, nie je možné úplne eliminovať všetky negatívne vnímané sprievodné javy činnosti.

Eva Kelbelová

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania