Mestské bariéry

Zodpovednosť za riešenie: Kežmarok

Uzavretý
meno
Pavol Kulanga 20. augusta 2015

V meste prebehli v ostatnom období viaceré rekonštrukcie objektov (nástupište železničnej stanice, kino, malé pódium na námestí...). Z viacerých strán prichádzajú podnety s otázkou: ako sa myslí na fyzicky hendikepovaných (vozíčkarov) v našom meste. Predpokladám, že nikto nepochybuje, že sú to ľudia s rovnakými právami na služby, ktoré sa na území mesta poskytujú. 1. Ako sa myslelo na týchto ľudí pri rekonštrukcii kina a verejných toaliet (ako sa má zachovať takto postihnutý občan alebo návštevník mesta v prípade potreby?) 2. Pre vybavenie úradnej veci na radnici, je ak sa nemýlim zriadený zvonček. Vybavujú si teda títo ľudia úradné veci na ulici? 3. Pred pár mesiacmi bola realizovaná rekonštrukcia železničného nástup. opäť s komplet. bariérou. Prečo sa Stavebný úrad neohradil voči ŽSR?

24. september 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň ,

Pri realizácii nových stavieb verejného charakteru stavebný úrad v plnom rozsahu vyžaduje dodržiavanie vyhlášky č. 532/2002 Z.z. o všeobecných technických požiadavkách na výstavbu a o všeobecných technických požiadavkách na stavby užívaných osobami s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie. U prestavby historických objektov je vzhľadom na pôvodný konštrukčný systém a možnosti prestavby s ohľadom na požiadavky dotknutých orgánov a technické možnosti zriadenie bezbariérových vstupov často technicky nerealizovateľné.
V prípade vstupu do kina , by bolo možné zriadiť len bezbariérový prístup do samotného nového vstupu, ale do ďalších priestorov to nie je možné bez rozsiahleho a technicky a finančne náročného zásahu, pri akceptovaní požiadaviek orgánov pamiatkovej ochrany, technicky vyriešiť. Pri realizácii prestrešenia verejných WC sa nerealizovala rekonštrukcia verejných WC len samotná prestavba. Riešenie bezbariérového prístupu do verejných WC a úprava pre potreby týchto občanov nie je technicky možná.
Bezbariérový prístup sa zriadil do areálu historického cintorína, nakoľko tam to bolo technicky možné.

Úpravu nástupišťa realizovali Železnice SR a povoľoval ju špeciálny stavebný úrad pre stavby na pozemkoch dráhy. Stavebný úrad mesta Kežmarok nemal kompetencie do povoľovacieho procesu vstupovať. K úprave nástupišťa sa tunajší úrad vyjadroval z pozície dotknutého samosprávneho orgánu, v ktorého katastrálnom území sa má stavba realizovať. Projekt riešil úpravu nástupíšť tak ,aby bol umožnený nástup aj pre pohybovo obmedzených klientov a samotná realizácia bola smerovaná k úprave nástupíšť práve smerom k týmto klientom. Nemali sme do dnešného dňa vedomosť, že táto úprava nevyhovuje občanom s pohybovým obmedzením. Dodržanie podmienok stanovených vyššie uvedenou vyhláškou prislúcha nadriadenému orgánu, ktorý stavbu povolil, nie tunajšiemu stavebnému úradu.


Eva Kelbelová - vedúca oddelenia UPŽPaSP

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania