Neaktuálny banner - reklamný smog

Zodpovednosť za riešenie: Liptovský Mikuláš

Vyriešený

V mesiaci Maj znecistuje mesto trojnozka na torej je nevkusna vianocna reklama.

06. jún 2017

Odpoveď samosprávy

Baner bol v takomto stave len jeden deň po dovezení z VPS. V súčasnosti na ňom umiestňujeme len aktuálne upútavky na podujatia v meste.


Soňa Višňovská, vedúca oddelenia marketingu a podnikaniaMsÚ Liptovský Mikuláš
07. jún 2017

Michal H.

Dobrý deň,
nezamysleli ste sa niekedy nad tým, že by tá propagácia mala mať nejakú úroveň a kultúru? Lebo nemôže samospráva na jednej strane deklarovať snahu a vyvíjať aktivity na znižovanie reklamného a vizuálneho smogu v meste a na strane druhej sama prispievať k jeho vytváraniu. Úlohou samosprávy je nielen vytvárať prostredie vhodné pre podnikanie, ale ho i kultivovať. Mestský úrad a mestské organizácie musia ísť podnikateľským subjektom ako aj občanom vzorom a využívaním reklamných Á-čok na mestskej zeleni v historickom centre mesta, mobilných billboardov na prívesných vozíkoch a umiestňovaním gumených bannerov k podujatiam na cestné zábradlia a ploty škôl a mestských organizácií spôsobujú presný opak a navádzajú k využívaniu presne takýchto pochybných foriem reklamy a porušovaniu pravidiel. Pritom existuje dostatočné množstvo iných vhodnejších foriem reklamy pre tieto účely.

Tieto obludné neestetické reklamné Áčka sú na hanbu a len špatia verejné priestranstvá v mestskej pamiatkovej zóne, čím v podstate odzrkadlujú neschopnosť samosprávy robiť propagáciu a marketing kultivovanou formou hodnou vyseplých miest 21.storočia. Nehovoriac už o zbytočnej výrobe neekologických gumenných bannerov aktuálne povešaných na mestských plotoch a cestných zábradliach propagujúc Stoličné dni ako aj ďaľšie podujatia. Nestačí na účely propagácie mestských podujatí využívať napr. mestské citilighty, ktoré sú umiestnené na pešej zóne alebo citylighty EuroAWK na vačšine už aj tak zanedbaných zastávok MHD, plagátovacie plochy VPS, Mesačník Mikuláš, TV Liptov, kalendár podujatí na webstránke mesta a sociálne médiá? Ak ani to nestačí, čo tak sa inšpirovať inými mestami, zakúpiť a osadiť špeciálny, na to určený systém umiestňovania dočasných vlajok na stĺpy verejného osvetlenia? Mnohé kultúrne vyspelé mestá to už dlhé roky sofistikovane využívajú a v kombinácii s propagáciou pomocou vkusných vlajok vytvárajú špecifickú atmosféru najmä počas výnimočných podujatí a zvyšujú tým svoj imidž a atraktivitu v očiach návštevníkov ako aj obyvateľov.

Ďakujem za odpoveď.
07. jún 2017

cgmst

Úplný súhlas s Michalom. outdoorová reklama, ktorú mesto na verejnom priestore používa, nezodpovedá atribútom modernej samosprávy. Práve naopak, pripadá mi to skôr ako neschopnosť mesta vytvárať taký komunikačný mix, ktorý zodpovedá súčasnosti. Mesto sa vydáva tou najjednoduchšou cestou a tak sa je marketingovo ťažko rozoznať povrchnú nelegálnu reklamu od propagácie aktivít radnice.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania