Škultétyho-chodník-bariéra na chodníku

Zodpovednosť za riešenie: Martin

Uzavretý
meno
Martina Brém Knorová 04. decembra 2023

Dobrý deň, aký je prosím plán s elektrokolobežkami? Prečo sú v snehu na chodníku a zabraňujú zimnej očiste chodníka? Predpokladám, že v zime nemajú byť v prevádzke.

05. december 2023

Aurélia

Sú aj na iných miestach ako je chodník pred evanjelickým kostolom, na malej hore pri múzeu.... To fakt ich už z úsporných dôvodov nemôžu vziať?
06. december 2023

Aurélia

nakoľko spoločnosť Brantner Fatra s.r.o vykonáva činnosť pre mesto Martin na základe zmluvy od 23.11, je potrebné, aby sa chodníky celé očistili od snehu k prístupu na zastávky najmä na celej ulici Ambra Pietra. Aj ostatné chodníky sú neúplne očistené a zavadzajú tam ešte aj kolobežky urobte nápravu urgent je plný ľudí, ktorí na to doplatili. Ak sa vynakladajú na to prostriedky, tak zodpovedne a poriadne aj dočistiť ručne. Priebežne vyčistiť pluhy na malých autách, ktoré čistia, zdržiava sa tam sneh. Čo je najväčším problémom chodníky plné nerovností, dier, popraskaného asfaltu a vydutého od koreňov. To je ten nekonečný problém, ktorí sa prekryje snehom. Ste si všimli, že každý deň sneží. Zodpovední páni na MÚ
21. december 2023

Odpoveď samosprávy

Nakoľko mesto Martin nie je správcom elektrokolobežiek v našom meste, zodpovednosť za nasadenie, správu a prevádzku elektrických kolobežiek na našom území nesie spoločnosť TIER Mobility Slovakia s.r.o.
Všetky pripomienky, podnety alebo otázky týkajúce sa elektrických kolobežiek, vrátane ich umiestnenia, údržby alebo bezpečnosti, adresujte spoločnosti TIER Mobility Slovakia s.r.o., mailom na [email protected] alebo [email protected]

Ďakujeme za pochopenie. Veríme, že spoločnosť TIER Mobility Slovakia s.r.o. bude ochotná a schopná odpovedať na všetky vaše otázky a poskytnúť potrebné informácie týkajúce sa elektrických kolobežiek.
03. január 2024

Etella

Si snád robia pr..l s tou odpovedou. Mesto s nimi spísalo zmluvu, mesto im povolilo prevádzku, mesto zastupuje svojich občanov tak to snád budu riesiť ! Mesto má podstupovat poziadavky a podnety. A nie sa z toho vyzuvať ako vo všetkom. Hanba.
06. január 2024

Martina Brém Knorová

Vážená Samospráva, nerozumiem Vašej odpovedi. Prevádzka elektrokolobežiek spoločnosťou TIER Mobility Slovakia s.r.o. na území mesta Martin môže fungovať len na základe súhlasu a podmienok stanoveným mestom Martin. Podľa môjho názoru, riešenie všetkých pripomienok, podnetov alebo otázok týkajúcich sa prevádzky elektrických kolobežiek na území mesta Martin je v kompetencii toho, kto dal súhlas na takúto činnosť. Ako občan mesta Martin Vás opätovne žiadam o odpoveď na môj podnet.
09. január 2024

Štefan Nepekní

Na obrázku vidno nádherné ako prešiel zhŕňač nevidím žiadny problém, že tam stoja
09. január 2024

Martina Brém Knorová

Štefan Nepekní, áno stoja, už od prvého snehu, už 2 mesiace. Lebo v mraze, snehu, po posypaných cestách a chodníkoch na nich nikto nebude jazdiť. Súkromná firma si spravila zimné depo na mestských pozemkoch. V pamiatkovochránenej a historickej zóne mesta. Čo po tom, že to ľudia obchádzajú a majú na to výhľad. V tomto vidím problém.
09. január 2024

Štefan Nepekní

dennodenne vidím minimálne 100 kolobeziek behať či je sneh či je ľad, je to to iste ako bicykel, kto potrebuje použije, komu sa to nepáči tak ten to vypisuje kade tade po Internete
09. január 2024

Martina Brém Knorová

dennodenne vidíte100 kolobežiek behať či je sneh či je ľad? Dodám, keď je po nulou? Vážne?
09. január 2024

Štefan Nepekní

Veru áno veľa kolobeziek behá aj keď je takto, Kolobežka je to isté ako bicykel a nie každý si môže dovoliť jazdiť každý deň na aute, a predsa len je to na Kolobežke rýchlejšie, takisto ako sa môžete šmyknúť vy, bicykel alebo auto tak sa môže aj Kolobežka, všetko záleží na užívateľovi daného prostriedku.
09. január 2024

Aurélia

Stále nechápete význam podnetu.
09. január 2024

Aurélia

Ako jazdiť v zime Na Slovensku sa uplatňuje rozdelenie kolobežiek a bicyklov nasledovne: používateľ kolobežky je vnímaný ako chodec, takže má jazdiť po chodníku. Cyklista nesmie používať chodníky, ale cyklotrasy a cyklokoridory a plochu vozovky, ktorú zdieľa s automobilmi a je rovnocenným účastníkom premávky. Elektrické kolobežky by teda mali byť pomerne dobre chránené pred nepriazňou počasia, avšak realita nám každý deň ukazuje, že mestá nemajú kapacity na zabezpečenie riadnej údržby všetkých chodníkov, čo môže pre používateľa kolobežky predstavovať riziko. V prvom rade je nevyhnutné, aby sa kolobežkou a elektrickou kolobežkou jazdilo po povrchu, ktorý je pokiaľ možno suchý a pravidelný. Malé kolieska a malá svetlá výška nie sú stavané na prekonávanie výmoľov, dier, vydutín a iných nedokonalostí chodníkov. Bezpečnej jazde neprospieva ani sneh a zľadovatelá vrstva na chodníku, ktoré môžu byť veľmi efektívnou príčinou šmyku a následnej nehody, ktorá môže skončiť zranením. Množstvo kolobežiek disponuje malými kolesami so nevýrazným dezénom, kvôli čomu je hrozba šmyku o to väčšia. Bicykle a elektrické bicykle sú menej náchylné na nepriaznivé poveternostné podmienky ako kolobežky predovšetkým pre väčší priemer kolies, nie je ale pravdou, že by sa mal cyklista cítiť neohrozene. Zľadovatelá vozovka či tenká vrstva snehu je pre cyklistu nebezpečnejšia ako pre automobil, pretože kolesá majú malú kontaktnú plochu s vozovkou a celková hmotnosť cyklistu a jeho bicykla je stále pomerne nízka.  Špeciálna starostlivosť v zime Počas jazdy na bicykli a elektrickom bicykli v zimných mesiacoch sa odporúča mierne podtlakovať duše, aby sa zväčšila kontaktná plocha kolesa s vozovkou a tak bola jazda o niečo bezpečnejšou. Elektrické kolobežky si vyžiadajú o niečo viac údržby. Keďže pri väčšine z nich nie je možné upravovať tlak v kolesách, pretože sú tvorené solídnym kusom pružného materiálu, starostlivosť sa týka predovšetkým samotného rámu. Údržba chodníkov môže za určitých okolností spôsobovať koróziu kových častí rámu predovšetkým pri jeho zakončeniach. Je preto vhodné venovať viac pozornosti čisteniu tohto rámu a podvozka po jazde, stačí aj dôslednejšie utretie nahromadených nečistôt pomocou utierky. Výdrž batérie v chladných podmienkach Nech sú už údaje od výrobcu o výdrže batérií akékoľvek, v praxi sa zvyčajne avizované údaje dosahujú ťažšie. Výrobcovia totiž musia uvádzať maximálny možný dojazd možný na jedno nabitie batérií, pričom vždy uvažuje nad dokonalými poveternostnými podmienkami, dokonalými cestami a používateľom s ideálnou hmotnosťou okolo 75 kilogramov. V praxi sa na výdrži batérie vo významnej miere podieľajú mnohé faktory, medzi inými aj vonkajšia teplota. Teploty okolo nuly alebo pod bodom mrazu by nemali pre batérie predstavovať riziko, zásadným spôsobom však klesá ich výkon. Platí to aj pri elektromobiloch, že ich zimný dojazd môže predstavovať iba polovicu udávaného maxima, pričom v automobiloch sa tieto batérie udržiavajú pri konštantnej teplote určenej výrobcom. Elektrické kolobežky a bicykle nemajú ako zabezpečiť batériám stabilnú teplotu a preto maximálnym dojazd dramaticky klesá. Je na to potrebné myslieť najmä vtedy, ak ste už spozorovali, že dojazd v lete ako-tak stačil na dochádzanie z a do práce. V zime skončíte možno už v polovici, prípadne ešte skôr. Čiastočným riešením môže byť správne uskladňovanie batérií v čase, keď sa kolobežka či bicykel nepoužívajú. To znamená manuálne celé vozidlo prepraviť do vyhriateho priestoru, kde sa batérie počas niekoľkých zohrejú a eventuálne si túto teplotu zachovajú aj počas krátkej jazdy v exteriéri.
09. január 2024

Štefan Nepekní

Konkrétne kolobežky TIER majú cez leto reálny dojazd 42km na plnú batériu, takže stým není problém ani cez zimu keďže tieto sú odolnejšie aj voči mrazom, hrdzavieť nebudú lebo sú z hliníka.
09. január 2024

Aurélia

Ale majú v zime byť uskladnené aby nezavadzali chodcom pri odhrňovani snehu, toť vsio.
09. január 2024

Štefan Nepekní

tieto fungujú celoročne takže, stým bohužiaľ nič neurobíte

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania