Rozhľadňa na Homoli je zatvorená

Zodpovednosť za riešenie: Modra

Vyriešený
meno
Peter Oravec 18. mája 2015

Podľa zdrapu papiera, ktorý leží na schodoch pod rozhľadňou na Veľkej Homoli, je rozhľadňa z technických príčin zatvorená. Je to dosť trápne, ak si uvedomíme, že rozhľadňa bola otvorená v roku 2001, to jest je rovnako stará ako rozhľadňa na Koenigswarte nad Bergom, ktorá je v najlepšom stave.
Tento podnet nie je o tom zdrape papiera, ale o rozhľadni na Veľkej Homoli a o tom, že je zatvorená.
http://de.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nigswarte
http://www.pezinok.sk/?yggid=78

23. máj 2016

Peter Oravec

Rozhľadňa je opravená. Vyriešené. Ďakujem.
24. október 2016

Peter Oravec

... a sme tam, kde sme boli. Rozhľadňa je znova zatvorená. Modra nie je schopná udržovať v prevádzke atrakcie vo svojom okolí.
Podobne aj Štúrova lavička pri Modre:
https://www.odkazprestarostu.sk/modra/podnety/9537/sturova-lavicka-nad-modrou
Prosím o označenie podnetu ako "neriešený".
22. december 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
na základe statického posúdenia (príloha odpovede), mesto Modra muselo pristúpiť k uzatvoreniu rozhľadne.

Ďakujeme za pochopenie

M. Gavorník, zástupca primátora
23. december 2016

Peter Oravec

Pán admin OPS, prečo ste dali status vyriešený? Však mesto Modra píše, že muselo rozhľanu uzavrieť a podnet je práve o tom, že rozhľadňa je zatvorená...?
Ďakujem za vysvetlenie.

Podnet: Tento podnet nie je o tom zdrape papiera, ale o rozhľadni na Veľkej Homoli a o tom, že je zatvorená.
Modra: na základe statického posúdenia (príloha odpovede), mesto Modra muselo pristúpiť k uzatvoreniu rozhľadne.
Podnet je neriešený.
24. december 2016

Peter Oravec

Pán admin OPS, prečo ste dali status vyriešený? Však mesto Modra píše, že muselo rozhľanu uzavrieť a podnet je práve o tom, že rozhľadňa je zatvorená...?
Ďakujem za vysvetlenie.

Podnet: Tento podnet nie je o tom zdrape papiera, ale o rozhľadni na Veľkej Homoli a o tom, že je zatvorená.
Modra: na základe statického posúdenia (príloha odpovede), mesto Modra muselo pristúpiť k uzatvoreniu rozhľadne.
Podnet je neriešený.
25. december 2016

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol označený za vyriešený, pretože samospráva jasne, spolu s odkazom na posudok statika, vysvetlila prečo je rozhľadňa zatvorená.

Martin Kollárik
martin.kollarik@odkazprestarostu.sk
25. december 2016

Peter Oravec

Pán Kollárik, Vy ste si pomýlili zmysel tohto portálu. Tento portál nie je o tom, že sa niečo nedá, že samospráva napíše, že na niečo nemá peniaze a preto to nebude riešiť a pod. Tento portál je o nefungujúcich veciach. To, že samospráva nemá peniaze, nevie niečo riešiť a pod. ešte neznamená, že podnet je vyriešený.
Zverejnenie posudku statike nie je riešením problému. Problém ostal, preto aj podnet má ostať. Podnet je neriešený.
Z pravidiel portálu OPS, bod 2:
2. Čo môžem nahlásiť?
Späť na vrch
"Portál Odkazprestarostu.sk slúži hlavne pre hlásenie problémov týkajúcich sa hmotných vecí, ktoré môžu byť upratané, opravené, vymenené, alebo odstránené. Podnet sa musí viazať ku konkrétnej lokalite, preto pri nahlasovaní vyžadujeme fotografiu (alebo video záznam). Nenahlasujte urgentné problémy alebo problémy, ktorých riešenie je len v kompetencii polície."
Pán Kollárik, portál OPS slúži na nahlasovanie problémov, ktoré môžu byť opravené. Nikde sa v pravidlách nepíše o tom, že zverejnenie posudku statika je vyriešením problému, ktorý sa dá opraviť, vymeniť alebo odstrániť.
Budem sa na Váš postup aj pri iných podnetoch sťažovať prevádzkovateľovi portálu OPS.
25. december 2016

Peter Oravec

Pán Kollárik,
tento mail odchádza na "kontakt" OPS v týchto chvíľach:

"Dobrý večer,
chcel by som sa týmto sťažovať na postup pána Kollárika, administrátora OPS, pri označovaní podnetov na portáli OPS.
Ide najmä o tieto dva podnety:
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/28083/rozbita-dlazba-o-odlomene-stlpiky-na-staromestskej
https://www.odkazprestarostu.sk/modra/podnety/17381/rozhladna-na-homoli-je-zatvorena
Pán Kollárik v rozpore s pravidlami portálu označil oba podnety ako vyriešené, čo nezodpovedá ani pravidlám portálu OPS a ani faktickému stavu na mieste. Argumentácia k obom podnetom je uvedená v diskusii k podnetom, resp. v aktualizáciách týchto podnetov.
Mám na portáli OPS najviac podnetov zo všetkých prispievateľov, poznám,a ako portál funguje, ale s takýmto arogantným prístupom administrátora k zadávateľovi podnetov som sa ešte nestretol.
Prosím Vás o riešenie a aj o informáciu, ako bude portál v týchto prípadoch postupovať.
S pozdravom
Peter Oravec
oravec43@gmail. com
26. december 2016

Odkaz pre starostu

Dobrý deň pán Oravec,

ďakujem, Váš e-mail som dostal. Na základe Vašich aktualizácií a komentárov boli zmenené desiatky statusov podnetov - a to rovnako na "vyriešené" ako aj na "neriešené". V uvedených dvoch podnetoch som Vám vysvetlil rozhodnutie o zmene statusu - v prípade prvého podnetu bol stĺpik doplnený a zabetónovaný, v prípade tohto podnetu samospráva vysvetlila, prečo je rozhľadňa zatvorená, priložila posudok statika, z ktorého vyplýva snaha samosprávy o opravu, ktorá však vzhľadom na stav rozhľadne nestačila a statik odporúča jej demontovanie. Myslím, že by nebolo férovým riešením, ak by podnet mohol byť označený za vyriešený len v prípade demontáže a postavenia novej rozhľadne.

Ďakujem za pochopenie,

s pozdravom

Martin Kollárik
martin.kollarik@odkazprestarostu.sk
26. december 2016

Peter Oravec

Vážený pán Košťál,

dovoľujem si obrátiť sa na Vás ohľadne konania administrátora OPS, pána Kollárika pri označovaní podnetov na stránke Odkaz pre starostu. Niekoľkokrát som žiadal p. Kollárika, aby konkrétny podnet neoznačoval ako vyriešený, ale moje žiadosti p. Kollárik nerešpektuje.

Ide najmä o tieto dva podnety:

1. https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/28083/rozbita-dlazba-o-odlomene-stlpiky-na-staromestskej

Tento podnet je neriešený, pretože pôvodný podnet znel: "Prosím o opravu dlažby a doplnenie odlomeného stĺpika." Dlažba však opravená v žiadnom prípade nebola, bola iba nahrubo zaliata nevzhľadným betónom, takže podnet je skutočne, reálne a pravdivo neriešený.

2. https://www.odkazprestarostu.sk/modra/podnety/17381/rozhladna-na-homoli-je-zatvorena
Tento podnet je neriešený, pretože pôvodný podnet znel: "Tento podnet nie je o tom zdrape papiera, ale o rozhľadni na Veľkej Homoli a o tom, že je zatvorená." Rozhľadňa však opravená nebola, samospráva iba zverejnila dokument s posudkom statika, takže podnet je skutočne, reálne a pravdivo neriešený.

Dovoľujem si citovať aj z pravidiel portálu OPS: "Portál Odkazprestarostu.sk slúži hlavne pre hlásenie problémov týkajúcich sa hmotných vecí, ktoré môžu byť upratané, opravené, vymenené, alebo odstránené."
Portál OPS slúži teda na nahlasovanie problémov, ktoré môžu byť opravené. Nikde sa v pravidlách nepíše o tom, že zverejnenie posudku statika je vyriešením problému, ktorý sa dá opraviť, vymeniť alebo odstrániť.

Argumentácia k obom podnetom je uvedená v diskusii k podnetom, resp. v aktualizáciách týchto podnetov.
Mám na portáli OPS najviac podnetov zo všetkých prispievateľov, poznám, ako portál funguje, ale s takýmto arogantným prístupom administrátora k zadávateľovi podnetov som sa ešte nestretol.
Prosím Vás o riešenie a aj o informáciu, ako bude portál v týchto prípadoch postupovať.

Zároveň sa sťažujem na postup p. Kollárika pri mojom novom podnete na stav dlažby na Staromestskej ulici, ktorý som na stránke OPS zadal dňa 16. decembra 2016, teda pred viac ako týždňom, pričom p. Kollárik nie je ochotný (z mne neznámych príčin) podnet zverejniť.

Pán Košťál, zároveň si Vás dovoľujem informovať, že aj ďalšie moje podnety sú v statuse čakajúci a p. Kollárik ma napriek moje prosbe odmieta informovať o dôvode. Prosím Vás preto o informáciu, prečo sú v statuse "čakajúci" aj tieto moje podnety:

1. Zničená dlažba na zastávke Zochova
Podnet čaká na overenie administrátorom.
Staré Mesto - Staromestská
16. júla 2015
Zodpovednosť: MÚ Staré Mesto

2.Suchý strom na Radlinského
Podnet čaká na overenie administrátorom.
Staré Mesto - Radlinského
13. júla 2015
Zodpovednosť: MÚ Staré Mesto

S pozdravom
Peter Oravec
oravec43@gmail. com
03. január 2017

Peter Oravec

Prosím pána admina OPS, aby podnet v súlade so skutočným stavom označil ako neriešený.
03. január 2017

Michal Oravec

Nokoho nezaujima preco je rozhladna zatvorena. Zaujima nas jedine a LEN to aby bola okamzite otvorena. Kym nebude rozhladna funkcna a otvorena tak je tento podnet nerieseny. Nerozumiem co je na tom komplikovane.
10. január 2017

Michal Oravec

Na http://www.region-bsk.sk/cestovny-ruch.aspx resp. konkretne v tomto pdf http://www.region-bsk.sk/subor/prilohy-k-clankom-2015-januar-42-top-zazitkov-v-bratislavskom-regione.aspx sa uvadza tato rozhladna ako Top turistické zaujímavosti Bratislavského kraja, cislo 36:
"Turistická rozhľadňa
Veľká homoľa
Malokarpatská informačná
kancelária
Štúrova 117
900 11 Modra
+421 33 6474 302
tik@post.sk
www.tik.sk
po-pi 10.00-12.00 a 14.00-16.30
Mo-Fr 10.00-12.00 and 14.00-16.30
GPS: 48.3634, 17.26158
Turistická rozhľadňa Veľká homoľa / Tourist Viewpoint on Veľká homoľa Hill
Doprajte si nádherný pohľad na celý kraj! K drevenej turistickej rozhľadni vysokej 20 metrov je najlepší prístup
z rekreačnej oblasti Piesok so známou Zochovou chatou. Rozhľadňa sa nachádza na vrchu Veľká homoľa, vy"

Parada, ze?
10. január 2017

Peter Oravec

Vie niekto porovnať náklady na výstavbu rozhľadne na Veľkej Homoli s nákladmi na rozhľadňu nad Bergom (Koenigswarte) v Rakúsku? Obidve boli postavené v roku 2001 a ak si dobre spomínam, náklad na obidve boli prudko porovnateľné. Rozhľadňa Koenigswarte nad Bergom stála cca. 178.000 eur a je stále v dobrom stave. Koľko stála rozhľadňa na Veľkej Homoli?
Zdroj: http://www.ots.at/presseaussendung/OTS_20011011_OTS0084/aussichtsturm-auf-der-koenigswarte-in-berg
10. január 2017

Peter Oravec

Vie niekto porovnať náklady na rozhľadňu na Veľkej Homoli s nákladmi na rozhľadňu Koenigswarte nad Bergom? Obidve boli postavené v rovnakom roku (2001) a pritom rozhľadňa Koenigswarte je stále v dobrom stave. Náklady na rozhľadňu Koenigswarte boli cca 178 tis. eur. Koľko stála rozhľadňa na Homoli?
Zdroj:
http://www.ots.at/presseaussendung/OTS_20011011_OTS0084/aussichtsturm-auf-der-koenigswarte-in-berg
28. marec 2019

Peter Oravec

Rozhľadňa tam už od jesene 2018 zase stojí, takže vyriešené.
https://mypezinok.sme.sk/c/20952181/spristupnili-rozhladnu-na-velkej-homoli.html
Foto je z uvedeného článku.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.