Kláštorská-priechod pre chodcov-chýbajúci

Zodpovednosť za riešenie: Nitra

Uzavretý
meno
Dusan 07. decembra 2019

Dobry den prajem

Chcel by som poziadat mesto o vytvorenie PRIECHODU PRE CHODCOV, kedze v danej lokalite chyba. Chodnik na pravej strane nepokracuje a chodci musia prejst na druhu stranu.
( lokalita MHD zastavka Muskatova )
Dakujem a pekny den.
Dusan

09. december 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň
Ďakujeme za Váš podnet ktorý bol zaslaný na riešenie OKČ-ŽP - doprava.

S pozdravom za MsÚ Cok Steinemannová
16. december 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za podnet, vykonáme tvaromiestnu obhliadku a preveríme možnosť zriadenia priechodu pre chodcov v uvedenom úseku.
31. január 2020

Dusan

Dobry den prajem
pri vsetkej ucte si dovolim polozit otazku: Uz je to viac ako mesiac. Co tak dlho trva na zriadeni jedneho priechodu pre chodcov? vcera vo vecernych hodinach takmer prislo ku dalsiej kolizii s dochodcom.
Ziadam mesto aby nepodcenilo tento usek. Bokuzial vela vodicov nerespektuje maximalnu povolenu rychlost na danom useku.
Dakujem
Dusan
05. február 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
chápeme, že z laického pohľadu môže všetko pôsobiť ako relatívne jednoduchá vec, avšak opak je pravdou.

V prípade priechodov pre chodcov ani z ďaleka nejde len o laicky povedané - namaľovanie čiar. Každý novovybudovaný priechod pre chodcov musí splňať prísne podmienky v zmysle normy. Na každý priechod pre chodcov musí byť vypracovaná projektová dokumentácia, obstaranie takéhoto projektu ani z ďaleka nie je týždňová záležitosť. Následne musí projekt posúdiť a odsúhlasiť príslušný Krajský dopravný inšpektorát, ak Mesto získa súhlasné stanovisko tak posledným krokom je naplánovanie investičnej akcie a samotná realizácia. Odhliadnuc od vyššie uvedeného treba zobrať do úvahy, že aj keby sme už mali absolvované všetko vyššie uvedené, na realizáciu takéhoto projektu musia byť priaznivé poveternostné podmienky, to znamená, že musíme mať ukončenú zimnú sezónu t.j. najskôr jar.

Mesto Nitra vykonalo tvaromiestnu obhliadku. Autobusové zastávky sú situované tak, že priechod pre chodcov nie je možné v uvedenej lokalite zriadiť tak, aby spĺňal všetky kritériá v zmysle normy.
05. február 2020

Dusan

Dakujem za vasu odpoved.
Bohuzial , je smutne ako niektor pracovnici pristupuju k svojej praci.
'Nesplna vsetky kriteria v zmysle normy' ??? Asi mesto zacne konat az ked v danej lokalite pride k vaznej nehode. Da sa vsetko len treba chciet. A v tomto pripadne niekto nechce. Jediny argument, ktory by ustal je v tomto pripade ukoncenie zimne sezony. Opytamsa vsak inak: ako mesto ochrani chodcov v danej lokalite? Dakujem za odpoved. Dusan
05. február 2020

Dusan

Este dodam: keby malo mesto, ale pracovnik co o tom rozhodol, mal aspon trochu zaujem danu situaciu vyriesit, tak by navrhol umiestnenie priechodu na inom mieste. Ale znovu sme pri tom istom - to by niekto aspon trochu musel chciet.
06. február 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

mrzí nás, že máte pocit, že nemáme záujem riešiť podnet, pretože opak je pravdou. Obzvlášť pri autobusových zastávkach sa vždy hľadá riešenie, avšak v tomto prípade je niekoľko dôvodov, ktoré bránia vybudovaniu priechodu pre chodcov v danej lokalite a to
- absentujúci chodník z jednej strany komunikácie za autobusovou zastávkou
- nedostatočný priestor medzi autobusovými zastávkami z toho vyplývajúca nemožnosť umiestnenia priechodu medzi zastávkami tak, aby bol priechod umiestnený za stojacim autobusom
- nedostatočný priestor pred autobusovou zastávkou, ak by sme uvažovali o výnimke a umiestnení priechodu pre chodcov pred autobusovou zastávkou - nie je priestor - ochranné pásmo minimálne 5m absentuje
- zvažovali sme možnosť umiestnenia priechodu pre chodcov v tesnej blízkosti autobusových zastávok pred križovatkou Muškátová x Kláštorská. Ani tento priestor nevyhovuje, aj keď je chodník obojstranný, na druhej strane by priechod vyúsťoval do vjazdu na súkromný pozemok, čo tiež nie je v poriadku.

Najvyšší predpoklad pohybujúcich sa chodcov v prípade Zobora je pri autobusových zastávkach. Umiestniť priechod pre chodcov vo väčšej vzdialenosti moc význam nemá. Pretože bežne ako je vidieť aj centre mesta, pokiaľ chodec má urobiť pár krokov navyše a zájsť kúsok ďalej k priechodu pre chodcov, radšej prejde krížom a neodradí ho ani 4 prúdovka (bežná realita v Nitre). Ako príklad môžeme uviesť obchodný dom na Hviezdoslavovej, chodci prebehujú cez x pruhov len kvôli pohodliu, pritom o pár metrov ďalej majú priechod pre chodcov chránený cestnou svetelnou signalizáciou alebo priechod na Coboriho, ktorý väčšina ľudí obchádza a prebehuje cez cestu mimo priechodu a dobrovoľne sa vystavujú riziku, ani zábradlie, ktoré je na jednom úseku osadené nie je prekážkou, dokonca aj dôchodcov sme zaznamenali pri jeho podliezaní. A mohli by sme pokračovať.

Pravidlá cestnej premávky platia rovnako pre všetkých účastníkov cestnej premávky. Žiadny priechod pre chodcov nevytvorí 1000% ochranu pre chodcov. Rovnako všade tam, kde ľudia prechádzajú cez cestu nie je možné alebo nutné priechody zriaďovať. Chodec skôr ako vstúpi na komunikáciu sa musí sám presvedčiť, že je to pre neho bezpečné, či už vstúpi na priechod alebo mimo priechod.
06. november 2020

Dusan

Este ma napadol komenat k osobe zo Samospravy ktora sa ani nevie podpisat:
Na Mostnej ul je prechod pre chodcov hned pred autobusovou zastavkou Mostna.
Tam to je povolene ale na Klastorskej nie??
Takze vase nekonecne vyhovorky zase neuspeli.

Ak vas vasa robota nebavi, prosim najdite si inu.
S pozdravom Dusan
26. november 2021

Dusan

Kláštorská-priechod pre chodcov-chýbajúci

Poprosim v lokalite doplnit priechod pre chodcov. V lokalite sa nachadzaju Aj dve autobusove zastavky - Muskatova a Orgovanova. Nie je Vsak mozne bezpecne prejst na druhu stranu, ci uz pre deti, studentov ci dochodcov. Poprosim o riesenie. Dakujem

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.