06. február 2020
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
mrzí nás, že máte pocit, že nemáme záujem riešiť podnet, pretože opak je pravdou. Obzvlášť pri autobusových zastávkach sa vždy hľadá riešenie, avšak v tomto prípade je niekoľko dôvodov, ktoré bránia vybudovaniu priechodu pre chodcov v danej lokalite a to
- absentujúci chodník z jednej strany komunikácie za autobusovou zastávkou
- nedostatočný priestor medzi autobusovými zastávkami z toho vyplývajúca nemožnosť umiestnenia priechodu medzi zastávkami tak, aby bol priechod umiestnený za stojacim autobusom
- nedostatočný priestor pred autobusovou zastávkou, ak by sme uvažovali o výnimke a umiestnení priechodu pre chodcov pred autobusovou zastávkou - nie je priestor - ochranné pásmo minimálne 5m absentuje
- zvažovali sme možnosť umiestnenia priechodu pre chodcov v tesnej blízkosti autobusových zastávok pred križovatkou Muškátová x Kláštorská. Ani tento priestor nevyhovuje, aj keď je chodník obojstranný, na druhej strane by priechod vyúsťoval do vjazdu na súkromný pozemok, čo tiež nie je v poriadku.
Najvyšší predpoklad pohybujúcich sa chodcov v prípade Zobora je pri autobusových zastávkach. Umiestniť priechod pre chodcov vo väčšej vzdialenosti moc význam nemá. Pretože bežne ako je vidieť aj centre mesta, pokiaľ chodec má urobiť pár krokov navyše a zájsť kúsok ďalej k priechodu pre chodcov, radšej prejde krížom a neodradí ho ani 4 prúdovka (bežná realita v Nitre). Ako príklad môžeme uviesť obchodný dom na Hviezdoslavovej, chodci prebehujú cez x pruhov len kvôli pohodliu, pritom o pár metrov ďalej majú priechod pre chodcov chránený cestnou svetelnou signalizáciou alebo priechod na Coboriho, ktorý väčšina ľudí obchádza a prebehuje cez cestu mimo priechodu a dobrovoľne sa vystavujú riziku, ani zábradlie, ktoré je na jednom úseku osadené nie je prekážkou, dokonca aj dôchodcov sme zaznamenali pri jeho podliezaní. A mohli by sme pokračovať.
Pravidlá cestnej premávky platia rovnako pre všetkých účastníkov cestnej premávky. Žiadny priechod pre chodcov nevytvorí 1000% ochranu pre chodcov. Rovnako všade tam, kde ľudia prechádzajú cez cestu nie je možné alebo nutné priechody zriaďovať. Chodec skôr ako vstúpi na komunikáciu sa musí sám presvedčiť, že je to pre neho bezpečné, či už vstúpi na priechod alebo mimo priechod.
Dusan
pri vsetkej ucte si dovolim polozit otazku: Uz je to viac ako mesiac. Co tak dlho trva na zriadeni jedneho priechodu pre chodcov? vcera vo vecernych hodinach takmer prislo ku dalsiej kolizii s dochodcom.
Ziadam mesto aby nepodcenilo tento usek. Bokuzial vela vodicov nerespektuje maximalnu povolenu rychlost na danom useku.
Dakujem
Dusan