Priechody pre šprintérov na SNP/M.R.Štefánika a SNP/T.G.Masaryka

Zodpovednosť za riešenie: Nové Zámky

Vyriešený
meno
Martin Vyžinkár 01. marca 2017

Dve svetelné križovatky v centre mesta – SNP/M. R. Štefánika a SNP/T. G. Masaryka a priechody pre šprintérov na ktorých žiadny normálny chodec nemá šancu prejsť cez cestu komfortne a pokojne. Nestíha. Zelená stačí tak do 2/3 priechodu. Zvyšok cesty je vždy nutné prejsť na červenú. Uvedomujete si, že aj toto je jedna podstatná časť problému s parkovaním v meste? Chodec nemá v našom mini-meste vytvorené podmienky na komfortný a bezpečný pohyb mestom. Je to občan druhej triedy (až po vodičovi auta). (Aj) preto sa tu preferuje pohyb autom – negatívne následky (snáď) vidíte po celom meste. Bolo by potrebné semafory prestaviť tak, aby bolo možné bezpečne prejsť cez celý profil cesty – a to tu žijú aj starší a pomalšie sa pohybujúci ľudia. Ale na nich v skutočnosti nezáleží, však.

06. marec 2017

Odpoveď samosprávy


Dobrý deň,

ďakujeme Vám za Váš podnet, Mesto – Mestský úrad Nové Zámky, odbor komunálnych služieb má vedomosť o krátkom intervale zeleného signálu pre chodcov na spomínaných dvoch cestných svetelných signalizáciách. Žiaľ, z technických príčin nie je možné interval zeleného signálu pre chodcov predĺžiť , ale podľa § 11 ods.1 Svetelné signály pre chodcov a cyklistov VYHLÁŠKY Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 9/2009 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov - „Pre chodcov sa používajú svetelné signály dvojfarebnej sústavy, pričom:
a) signál pre chodcov so zeleným svetlom „Voľno“ (č. S 5b) znamená, že chodec môže prechádzať cestu vo voľnom smere po priechode pre chodcov; ak počas prechádzania zhasne signál „Voľno“ (č. S 5b) a následne sa rozsvieti signál „Stoj!“ (č. S 5a), smie chodec dokončiť prechádzanie k svetelnému signalizačnému zariadeniu aj na tento svetelný signál.“

Okrem toho na priechodoch pre chodcov spomínaných križovatiek platí, tak ako na všetkých priechodoch pre chodcov, § 4 ods. 1 písm. e) a f) Zákona č. 8/2009 Z. z., (Zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov), v ktorom sa uvádza:
- podľa písm. e) : „Vodič je povinný dbať na zvýšenú opatrnosť voči cyklistom a chodcom, najmä deťom, osobám so zdravotným postihnutím, osobitne voči osobám, ktoré používajú bielu palicu a starým osobám“,
-podľa písm. f) : „Vodič je povinný dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť, to neplatí pre vodiča električky.“


S pozdravom

Ing.Iveta Kmeťová
Mestský úrad Nové Zámky
Odbor komunálnych služieb

MsU Nové Zámky
21. marec 2017

Martin Vyžinkár

Dobrý deň pani Kmeťová. Nerozumiem úplne presne Vašej odpovedi a ani Vášmu pohľadu na problém. Teda postupne: 1. "....máte vedomosť o krátkom intervale zeleného signálu....", 2. z technických príčin nie je možné interval predĺžiť, 3. ak sa signál zmení, chodec sme dokončiť prechádzanie. Smie dokončiť, ako dobre. Ibaže chodcovi na komforte pohybu mestom nepridá keď "smie". A už vôbec toto dovolenie nemá vysokú hodnotu vtedy, keď sa na neho valí auto. Prečo nie je možné interval predĺžiť a upraviť tak, aby bolo možné cez prechod v pohodlnom tempe chodca prejsť? Krátky interval je typický aj pre križovatku Komárňanskej ulice a ulice G. Bethlena. Ešte raz doplním a zvýrazním - riešenie pohody pohybu pre chodcov je aj riešením problému s mestom zaprataným autami a problému s parkovaním. Chodec postupne získava pocit nepohodlia a ohrozenia - prestáva chodiť rád a ide si sadnúť do auta. Potom začínajú (inak, u nás v NZ už sú) pre mesto väčšie problémy.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania