Parkovanie na chodníku - Ernestova bašta & Pribinova ulica

Zodpovednosť za riešenie: Nové Zámky

V riešení
meno
Martin Vyžinkár 30. apríla 2017

Na Ernestovej bašte boli nedávno renovované chodníky až po križovatku s Pribinovou ulicou. A na chodníku priamo v križovatke Ernestova bašta – Pribinova ulica pribudlo na zrekonštruovanom chodníku luxusné parkovacie miesto – aj blízko to vodič má, aj zadarmo (žiadna platba za parkovanie, žiadna pokuta). Auto je tu odložené denne. V tejto lokalite núdza o normálny spôsob parkovania nie je (parkovisko za Tržnicou = 50 m, miesta viac než dosť, je tam možné parkovať bez poplatku). Na odkladanie auta týmto spôsobom tu nie je dôvod. Preto Vás žiadam o riešenie tejto situácie. Z vývoja na tomto mieste vyplýva ešte niečo iné: pri rekonštrukcii chodníkov je vhodné myslieť aj na parkovacie zábrany proti vstupu áut na chodníky – sem by sa hodili stĺpiky alebo „biskupské klobúky“.

02. máj 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň pán Vyžinkár
Vodiča motorového vozidla parkujúceho na ul. Pribinovej príslušníci MsP nie sú oprávnení riešiť, nakoľko sa nedopustil žiadneho priestupku.
Zákon č. 8/2009 o cestnej premávke, v § 52 osobitné ustanovenia o chodcoch v odseku (2) stanovuje kto chodník môže používať. V uvedenom odseku je stále platné ustanovenie, ktoré umožňuje zastavenie alebo státie vozidla, pri ktorom ostane voľná šírka chodníka najmenej 1,5 metra ...
V prípade zistenia porušovania zákona, resp. podozrenia z porušovania zákona, očakávame Vašu spoluprácu s MsP Vami zvolenou formou.



S pozdravom

Mgr. Jozef Tököly
náčelník MsP

03. máj 2017

Martin Vyžinkár

Dobrý deň, ďakujem Vám za odpoveď – aj keď Vaše stanovisko k podobným situáciám už poznám. Ak aj je tento spôsob odkladania auta v súlade s (veľmi problematickým) zákonom, určite nie je v súlade s chodom mesta v civilizovanej Európe v 21.storočí. Podľa zákona je všetko čo sa deje s autom na chodníku v poriadku – pretože pohyb auta na chodníku nie je definovaný, ono si len hľadá miesto na odloženie – možno tu teda jazdiť rýchlejšie než je povolené, možno ísť v protismere, možno na chodník vchádzať cez priechod pre chodcov, možno by niekto bol schopný obhájiť aj jazdu bez vodičského preukazu....chodník je predsa eldorádo pre každého dostatočne arogantného vodiča. Viac by som bol ale zvedavý na stanovisko pracovníkov MsÚ ktorých náplňou práce je plánovanie rekonštrukcií chodníkov. Ak prichádza k obnove chodníka nie je predsa nemožné vziať do úvahy aj situáciu ako na fotografii. Predsa vieme kde žijeme a poznáme mesto. Príkladom môže byť aj druhá strana križovatky kde prichádzalo k rovnakej situácii. Preto by malo byť vjazdu na chodník zabránené mechanickými zábranami a nemusí to byť len kovové červeno-biele zábradlie ako z pretekárskeho okruhu. Sú aj elegantné riešenia ako stĺpiky alebo „biskupské“ klobúky (vhodne boli použité napríklad pri rekonštrukcii Podzámskej ulice pri križovatke s ulicou M.R.Štefánika). Ich osadenie je jednoduchou prevenciou pred neodôvodniteľnou pohodlnosťou. Ako som tu už povedal viackrát – tolerovanie áut na chodníkoch v situáciách ako na fotografii je vždy precedens ktorý ospravedlňuje a znemožňuje riešenie. Pri úprave verejných priestranstiev a ich dizajne treba predchádzať možnosti vjazdu áut na chodník. Mechanické zábrany sú jednoduchým a funkčným riešením.
05. máj 2017

Martin Vyžinkár

Otázka pre dvoch čo nesúhlasia s vyššie napísaným: Čo je v poriadku na tom, že si niekto odloží auto na chodník, v priestore križovatky, v centre mesta, na ulici kde je o 50 metrov ďalej verejné parkovisko s dostatkom parkovacích miest - prosím nejaký rozumný argument a nie citovanie zákona 8/2009.
09. máj 2017

Oto

A co mali urobit asi ti policajti? Zakon ani vyhlasku neporusil, aj ked stoji ako k.... . Stazujte sa v Bratislave v parlamente a vo vlade a na ministerstve vnutra. Nie je chyba policajtov, ze zaknoy su take ake su. Ked vas ta Octavia tak stve, tak skuste pokecat s vodicom, ked sa k nej dostavi :-)

Dajte radu, ze co maju ti policajti robit okrem toho, ze sa s nim mozu porozpravat a zdvorilo ho poprosit, aby to odparkoval do p... o kusok dalej. Akoze vsade maju byt podla vas zabrany ktore spominate? Alebo radsej by sme cele mesto mali jazdit na bicykloch a po tom v praci cely den upotene zapachat, aby ste mal radost?

Tu pomoze iba zmena legislativy, ktorej sa asi tak skoro nedockame. Sorry, ale myslenie ludi nezmenime a slusnost sa vytraca.
11. máj 2017

Martin Vyžinkár

Otázka tu primárne nebola smerovaná na MsP. Tí tu už nedokážu urobiť skoro nič (faktom ale je, že sa nejdu roztrhnúť od aktivity ani v prípadoch keď urobiť čosi môžu). Otázka bola smerovaná na MsÚ - pri rekonštrukcii by sa predsa malo ako tam bude reálne situácia vyzerá.
Oto, píšete že "....myslenie ľudí nezmeníme a slušnosť sa vytráca" - to je úplná pravda. Platí ale aj to, že spôsob správania sa ľudí na verejnosti veľmi silne formuje to ako priestor vyzerá. Preto treba prípadom ako "Octávia na chodníku" predchádzať. Ono je to škola správania sa. Úlohu v tvorbe verejných priestorov má Mesto - tu zasa zlyhalo.
Ak chceme mať mesto usporiadané, civilizované, existuje mnoho spôsobov ako zabezpečiť chodníky pre chodcov a udržanie áut na miestach kam patria. Otázka je len tá, či to Mesto ako inštitúcia chce. Že by to mali chcieť aj jeho obyvatelia sa mi zdá samozrejmé. Alebo sme všetci vodiči a auto je hlavný diel skladačky? Skúste sa občas prejsť mestom a všimnite si pohyb chodcov v lokalitách ako na obrázku (a horších). Je to poučné.
K tej poznámke o pote a zápachu v práci - má to zmysel rozoberať? Chudáci Dáni, Holanďania....musí to u nich v práci byť neznesiteľné! Ak Vaše predstavy o cyklistike ako spôsobe dopravy v meste vychádzajú zo sledovania cyklistických pretekov, alebo ak chcete dosahovať intenzitu jazdy Petra Sagana - je možné že sa trochu zapotíte. Inak je táto Vaša poznámka úplne od veci.
22. máj 2017

Tomáš Klobučník

Pán Výžinkár

To že naproti cez križovatku sa neparkuje je zásluha toho, že bolo dohovorené nájomníkom aby tú plochu využívali LEN na nakladanie a vykladanie tovaru v čo najkratšom čase ktorý je na tento úkon nevyhnutný, a nie "niekoho" podnet alebo zásluha osadenia ohavných komunistických kvetináčov ktoré momentálne slúžia ako odpadkový kôs pre vaši obmedzovaných chodcov bez práv. Nakoľko bez ohľadu nato či tam tie ohavne betónové koše sú je tam dosť miesta pre splnenie podmienok zákon č. 8/2009 o cestnej premávke, v § 52 ods.(2) . Som rád že ste aktívny občan mesta Nové Zámky ale v niektorých prípadoch sa stačí porozprávať číslo som Vám už raz zasielal.

- Pre riešenie tohto problému na základe toho čo odznelo aj vyššie navrhujem samospráve a MsP-NZ že môžu presunúť tie ohavné veci z Podzámskej na problémové miesto cez križovatku kde krásne zapadnú, nakoľko sami vedia že svoj primárny účel nesplňujú a bez ohľadu nato či tam sú alebo nie vrámci našej iniciatívy prípadné potrebné státie ohlasujeme na MsP-NZ čo Vám určite potvrdia,či už na Podzámskej alebo na pešej, nakoľko sme " civilizovanej Európe v 21.storočí" a snažíme sa vyjsť ústrety občanom skorými spolunažívame .

S pozdravom
Ing.Tomáš Klobučník
30. máj 2017

Martin Vyžinkár

Pán Klobučník,

Stále sú Vám tŕňom v oku zanedbané betónové kvetináče NA CHODNÍKU pred budovou v križovatke Podzámskej ulice a Ernestovej bašty. Máte úplnú pravdu v tom že sú zanedbané. Ohavné....to už neviem. Ak Vám vadí ich zanedbaný stav môžte to zmeniť. Ich výsadba a starostlivosť o ne predsa nemôže stáť tisíce ani stovky. Možno desiatky eur a trocha času. Videl som mnohé miesta kde stav ulice a chodníka podčiarkol hodnotu budovy. Určite je lepšia udržiavaná ulica so zeleňou, hoci len v „ohavných betónových kvetináčoch“ ako chodník-parkovisko, ktoré okrem iného zabraňuje pohľadu na budovu a výklady v nej. Ak máte záujem zlepšiť stav „ohavných betónových kvetináčov“ rád Vám pomôžem. Môj pocit je ten, že ak chcete prezentovať svoj vzťah k miestu, je lepšie sa oň postarať a zvýšiť jeho hodnotu ako ho pre seba uchmatnúť.

S pozdravom,

Martin Vyžinkár, Ing.
05. september 2019

Veronika Sedláčková

žltým vodorovným značením je vytvorený na mieste zákaz parkovania

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania