07. október 2019
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
nižšie zasielame vysvetlenie od spoločnosti, ktorá má v správe predmetnú signalizáciu:
"Vo všeobecnosti platí, že doba signálu voľno pre chodcov nemá byť kratšia, než je nutné aby chodec, ktorý vstúpil na začiatku signálu voľno na prechod, pohodlne prešiel aspoň 2/3, najmenej však ½ šírky vozovky. V momente, keď sa rozsvieti červené svetlo pre chodca začína plynúť tzv. medzičas, po ktorom sa môžu spustiť kolízne signálne skupiny. Medzičas je počítaný pre rýchlosť chodca 1,2 m/s. Dôležitými parametrami sú aj dĺžka prechodu cez ktorý prechádzame a vzdialenosť STOP-ČIARY kolíznej vozidlovej skupiny. Pri dlhších prechodoch je medzičas pochopiteľne väčší ako pri kratších. Je zabezpečené, že ak chodec vstúpi na prechod pre chodcov v poslednej sekunde svietenia zeleného svetla, pri rýchlosti 1,2 m/s bezpečne prejde celým prechodom pre chodcov."
MsÚ PK, oddelenie výstavby a životného prostredia
Peter Kremsky