27. júl 2020
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň, Tom,
ďakujem za komentár a Váš postreh, máte určite do istej miery pravdu.
Ja fungujem ako prvý kontakt s občanom, zvyknem odpovedať, aby bolo jasné, že som podnet zaregistrovala a mienim ho posunúť ďalej na riešenie. Bohužiaľ, u nás v Pezinku, keďže ide o väčšie mesto ako obec Vinosady, registrujeme týždenne oveľa viac podnetov ako napríklad vo Vinosadoch, a teda aj ich riešenie zaberá dlhší čas. S Odkazom pre starostu som začala pracovať koncom októbra 2019 a "zdedila" som asi 350 nedoriešených podnetov. Prekopávam sa nimi doteraz, keďže nie všetky bolo možné v danom čase z rôznych dôvodov riešiť, a v spolupráci s kolegami sa snažíme aj staršie podnety vyriešiť alebo uzavrieť, avšak denne pribúdajú nové, a teda nie vždy je v našich možnostiach riešiť ich promptne. Naším cieľom je však presne to, čo ste napísali o Vinosadoch a ich OPS - dostať sa do levelu, kedy budeme schopní rovno v prvej reakcii navrhnúť konkrétne riešenie a jeho čas. Bohužiaľ, zatiaľ sme tam ešte nedospeli, a keby som teraz prestala posielať úvodnú odpoveď na podnety, ale zároveň okamžite neskrátila čas riešenia, čo nedokážem, lebo nezávisí odo mňa, vyzeralo by to, že podnety nikto neregistruje a teda ani nebudú vyriešené. U nás to funguje v podstate tak, že keď odpoviem na podnet, už ho konzultujem s konkrétnym referátom a na pravidelnej báze po určitých častiach exportujem tabuľku podnetov v riešení pre vedúcich referátov a žiadam stanovisko ku konkrétnym podnetom. Toto je tiež niečo, čo neviem ovplyvniť, ale spoločne pracujeme na skrátení času, dokedy dostanem odpoveď. Vždy je však mojím cieľom doviesť podnet do statusu vyriešený, ak je to možné.
Čo sa týka podnetov, kde označím inú zodpovednosť (napríklad Štátne lesy...), znamená to toľko, že riešenie podnetu nepatrí do kompetencie mesta Pezinok, a tým pádom admin OPS posiela podnet tomu, koho uvediem ako zodpovedný orgán. Väčšinou to však robíme aj duplicitne a vyzývame zodpovednú inštitúciu aj my.
Za Vašu pomoc Vám ďakujeme, sledujem to a veľmi si vážim, že bezbreho nekritizujete, ale snažíte sa pre svoje mesto aj niečo urobiť. Veľakrát ste ako jednotlivec rýchlejší ako my ako tím ľudí. Verím, že Vás Vaše mesto nesklame a že možno aj spoločnými silami ho zvládneme posunúť tam, kde by sme ho chceli mať.
Mgr. Veronika Štrba Škultéty
Referent komunikácie a protokolu
Kancelária primátora
Tom Cocvarius
len by som ak mozem chcel poradit, pozeral som si ako odpovedaju na odkazprestarostu.sk vo Vinosadoch, pozru si nahlasene pripady, zamyslia sa a urcia riesenie a rovno ho napisu (skuste si pozriet niektore podnety co tam maju, krasne odpovede a rovno i niekedy i fotky ako sa to vyriesilo
Cital som Vase reakcie na nahlasene podnety, su vsetky temer identicke:
"Dobry den, dakujeme za podne, vyriesime/pozrieme sa na to"...
Ja viem ze ste slusna a odpovedate podakovanim, ale skor by obcania prijali keby sa niektore veci rovno riesili a dalo mesto informaciu co a kedy, lebo je nam jasne ze tym ze sa podakujete a prepnete ulohu do "v rieseni" sa este ani nezacalo pracovat na ulohe (cest vynimkam), ale len sa "ukludnia" obcania.
Rovnako i odpoved, ze pozemok patri Statnym lesom, ci kanalizacny poklop patri BVS atd, super je to vediet, ale co keby ste ich oslovili s tym a vyriesili to. Ludia Vam veria a veria i v to ze vyriesite podnety, oni sa Vam podakuju, nepotrebuju podakovania za nahlasenie, ale oni podakuju za riesenia.
Ako ste si vsimla pomaham (ako mi dovoluju moznosti) teraz aktivne mestu (vidiet v niektorych uzavretych ulohach co su tu) a riesim niektore veci za mesto, robim to rad a nezistne, ocenil by som vsak aby bolo mesto viac aktivnejsie a neodpinkavalo ludi "podakovaniami" za kazde nahlsanie, ale aby si odpovedali kompetentni ludia z mesta a dynamicky sa riesili problemy.
Dakujem velmi pekne