Križovatka Žilinská-A.Hlinku

Zodpovednosť za riešenie: Piešťany

Vyriešený
meno
Juraj 25. septembra 2016

Dobrý deň,
navrhujem zrušiť tlačidlové privolávanie zelenej pre chodcov pri prechode cez Žilinskú cestu. Tlačidlo nereaguje v dobe , kedy už preblikne oranžová a následne červená pre autá a potom tam stoja všetci, autá a aj chodci. Na prechodoch cez A.Hlinku nie je žiadne tlačidlo a netvoria sa tam žiadne problémy. Naproti tomu, pri prechode cez Žilinskú viacerí neznalí nedočkaví chodci idú na červenú, lebo táto nejako nelogicky stále svieti aj vtedy, keď autá stoja.

25. september 2016

Dagmar Macejkova

ja som sa minule hadala so soferom,ktory prichadzal od krizovatky smerom od detskeho domova a tocil smer bratislavska a ja som isla po prechode od prioru smer zeleznicna stanica a zacal po mne z auta kricat,ze preco ideme na cervenu po prechode ked on mal odtial zelenu,ten interval je velmi kratky,cervena naskoci a ste este len na tretom pruhu zebry...
26. september 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za Váš podnet.
Na odpovedi pracujeme.

Eva Bereczová, hovorkyňa MsÚ Piešťany
30. október 2016

Eugen Osvald

Kruhový prejazd a žiadne samafóry.
10. november 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
Cestná svetelná signalizácia na križovatke MK A. Hlinku – Žilinská cesta v Piešťanoch pracuje v plnej dynamike. V priebehu dňa sa na križovatke menia dva programy. P2 – 65 sek. a P3 – 90 sek. Tieto programy sú tvorené piatimi fázami . Princípom dynamického riadenia cestnej svetelnej signalizácie je prispôsobenie sa premávke tak, že i krátkodobé výkyvy intenzity premávky ovplyvňujú riadenie. Znamená to, že jednotlivé fázy riadenia sú do programu zaraďované automaticky podľa potreby dopravného zaťaženia a nastavenej logiky riadenia. Prechody pre chodcov cez Žilinskú ulicu sú naprogramované ako výzvové. Znamená to , že aby mohol byť aktivovaný zelený signál na prechode pre chodcov cez Žilinskú ulicu, je nutné, aby bolo správne zatlačené tlačidlo pre chodcov na príslušnom prechode. Tlačidlá pre chodcov sú štyri a sú nainštalované na obidvoch prechodoch cez Žilinskú ulicu. Ak tlačidlo nebude aktivované pre daný prechod na ktorom sa chodec pokúša prejsť cez ulicu Žilinskú, zelený signál nedostane. Tlačidlo je plne funkčné a správne aktivované, keď je pri jeho zatlačení počuť pípnutie a následné rozsvietenie kontrolného svetielka.
Pri funkčnosti a správnej obsluhe chodeckých tlačidiel tzn. pri ich zatlačení (aktivovaní) chodci čakajúci na prechodoch pre chodcov cez Žilinskú ulicu určite zelený signál dostanú. Čas, za ktorý dostanú tento zelený signál je vždy iný, závisí to od toho v akom časovom okamihu sa zatlačilo tlačidlo v práve prebiehajúcom programe. Z dĺžky programov, ktoré na križovatke bežia počas dňa je jasné, že tento čas nemôže a ani nebude nikdy dlhší ako je dĺžka samotného programu čo je 90 sek.


Beáta Palkechová, Oddelenie stavebných služieb a rozvoja mesta MsÚ Piešťany
10. november 2016

Juraj

Pani Palkechová dlho a podrobne opisuje situáciu na križovatke, ale vôbec nijako nezdôvodnila, prečo na exponovanejšej strane časti prechodu pre chodcov dali obťažujúce vyvolávanie signálu zelenej pre chodcov a na menej exponovanej strane (A.Hlinku) zelená nabehne automaticky.
celé je to dobré len na to, aby to komplikovalo prechod cez Žilinskú neznalým osobám, prípadne osobám, ktoré zmeškali ten správny okamih.
Pokladám to za výmysel niekoho, kto potreboval preukázať svoju opodstatnenosť pri poberaní platu, nakoľko toto opatrenie nemá žiaden účinok na plynulosť cestnej premávky (semafóry idu vo svojom cykle), zato má veľmi zlý vplyv na plynulosť prechádzania chodcov. Je to zapríčinené tým, že aj keď prídete k semafóru počas zeleného signálu pre autá a zatlačíte tlačítko na prechod pre chodcov, tak nemusí vám zelená na prechode zasvietiť, pretože od určitej doby to presúva zatlačenie až do ďaľšieho cyklu.
ALE TO TEN ZODPOVEDNÝ NEPOCHOPÍ? LEBO SEDÍ V AUTE.
11. november 2016

Adrian

Tie tlacitka su tam nezmyselne. Cez Zilinsku chodi ovela viac tym padom by to malo byt automaticke. Namiesto toho aby automaticky a v rozumnej dlzke naskocila zelena pre chodcov, tam vela krat musim este pobehnut aby som stihol stlacit tlacitko tak, aby mi pri dalsej cervenej pre auta skocila zelena. Castokrat ale ked ho stlacim tesne pred tym ako naskoci cervena autam, a zelena mi na prechode neskoci. Ja som aj sofer (hlavne) ale aj chodec tak sa na to viem pozriet z oboch uhlov, a vravim, ze je nezmysel aby bola na prechode cervena ked maju cervenu aj auta cakajuce na semaphore po Zilinskej ceste. Neviem aky inzinier toto zase vymyslel alebo kto sa potreboval nabalit, ale je to maximalny nezmysel. Poprosim autora tohto system aby sa nad sebou zamyslel.
16. november 2016

Seraphim

tá križovatka a priestor tam je tak obrovský, že by tam bol najlepší veľký široký kruháč s úplne novým vjazdom na parkovisko pri OD Prior/Lidl najlepšie priamo z kruháča. Obrovskému množstvu problémov by sa tak dalo vyhnúť. Rovnako tak by bol kruháč potrebný ako soľ na križovatke Komenského a Krajinskej, lebo sa tam na hlavnú cestu špeciálne v špičke nedá dostať a čaká sa tam aj viac než 5 minút, špeciálne ak chytíte neskúseného vodiča, ktorý sa bojí (čomu sa už pri hustote a nepredvídateľnosti premávky ani nedá čudovať)
A za ďalšie, bolo by zrejme vhodné pouvažovať o takomto riešení aj na križovatke Krajinskej a Bratislavskej, tej veľkej svetelnej hlavnej križovatke, kde je tiež bohate miesta na veľký široký kruháč. Situácia je tam taká, že špeciálne pri odbočovaní vľavo z Bratislavskej na Krajinskú smer Tesco úplne pravidelne polovica áut už prechádza na červenú, vodiči trúbia, zúria, vzniká obrovský potenciál na dopravné nehody, škody a zranenia.
A na dôvažok, pri neustále sa zvyšujúcej intenzite dopravy by skutočne veľmi bolo potrebné začať akútne uvažovať o obchvate mesta od diaľnice až po novo zbudovaný most, ktorý by bol potrebný. Mesto je zvyčajne tak upchaté, že rýchlejšie prejdete z jedného konca na druhý na bicykli, ako autom. A to už je čo povedať.
16. november 2016

Seraphim

ešte drobný detail k tlačítkam z podnetu - keď aj chodcom zasvieti červená, zvyčajne ani zdravý človek nestíha na zelenú prejsť a červená ho zastihne v polovici alebo 3/4 cesty. A to ešte uskakujú vozidlám, ktoré odbočujú v tom istom čase.
25. november 2016

datel

Keby ste po jednom nesedeli v autach, v ktorych si idete kupit 100m od domu nieco do obchodu, neboli by plne ulice aut. Za situacie, kedy je mesto preplnene a dopr situacia alarmujuca, nesu plnu zodpovednost takyto soferi (kt je min 50%). Verim, ze sa raz zacne zosobnovat napr taka vec, ze sanitka nepride nacas kvoli plnej ulici aut.
28. november 2016

piešťanka

Na tej križovatke je veľmi veľa nedorozumení. Prečo keď ide auto od Kocky doľava smer Žilinská dáva prednosť autám ktoré idú od Prioru doprava. Ale opačne ak ide auto od Prioru doľava smer Bratislavská málokedy dá prednosť autu ,ktoré ide od Kocky doprava. Jazdíme tade každý deň , a autá arogantne od Prioru ešte pridajú smer Bratislavská = však mám zelenú .
28. november 2016

piešťanka

Na tej križovatke je veľmi veľa nedorozumení. Prečo keď ide auto od Kocky doľava smer Žilinská dáva prednosť autám ktoré idú od Prioru doprava. Ale opačne ak ide auto od Prioru doľava smer Bratislavská málokedy dá prednosť autu ,ktoré ide od Kocky doprava. Jazdíme tade každý deň , a autá arogantne od Prioru ešte pridajú smer Bratislavská = však mám zelenú .
28. november 2016

Adrian

Pardon ale toto je blbost, ja tade jazdim xy krat za den, kazdy den, a toto som teda nevidel. Mozno raz, ale to neznamena ze to robia vsetci.
28. november 2016

piešťanka

Blbosť nieje,tiež jazdím ja ,aj manžel a pravidelne má túto skúsenosť.
28. november 2016

piešťanka

Blbosť nieje,tiež jazdím ja ,aj manžel a pravidelne má túto skúsenosť.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania