Rusinská ulica

Zodpovednosť za riešenie: Prešov

Vyriešený
meno
Ján Inaš 21. februára 2013

Už samotné riešenie Rusinskej ulice je na zamyslenie. Všetko okolo nej je zlé riešené. Začnem privádzačmi na túto cestu z "centra" mesta. Cesty okolo Lesíka delostrelcov sú preplnené a preto sa už desaťročia plánuje priame prepojenie z Čierného mosta. To by malo viesť k tomu že mesto by malo časť mesta od Čierného mosta po Rusinsku ulicu zaradiť do sanačného pásma. Ale na moje veľké počudovanie tam prišlo k predaji budovy kde sídlila firma Renojava inej firme.
Ako je toto možné ?
Ulice Východná a Lesík delostrelcov sú na spojnici(križovatke s Rusinskou) rovnako široké.
Z mne neznámeho dôvodu je ale jedna dvojprúdová a druhá trojprúdová, čo vedie k tomu že vozidla idúce od Košíc a odbočujúce na Rusinsku tam musia stáť v kole za autami idúcimi rovno. Tento nezmysel spomaľuje prejazd všetkým vozidlám z tohto smeru a spestruje ho ešte priečne pruhovanie kde by ten tretí pruh mohl byť.
Prečo tam nieje?
Samotná Rusinská ulica je vlastne hlavným spojom časti mesta kde žije viac ako 30000 obyvateľov s centrom mesta a v dnešnej dobe ju postaviť ako dvojprúdovú je priam trestné. Z jej šírky je jasné že raz "možno" bude štvorprúdová.
Prečo nie už teraz ?
Pred križovatkou pri Lidli je ostrovčekmi (kvôli trom chodcom čo tam denne prejdú) cesta zúžená tak, že tam v kolóne musia stáť auta, pritom sú ich jazdné pruhy (rovno a vpravo)prázdne a svieti zelená.
Prečo ?

22. február 2013

Odpoveď samosprávy

Uvedený podnet patrí do kompetencie samosprávy mesta Prešov. Podnet bol zaevidovaný na MsÚ v Prešove a pridelený na vybavenie vecne príslušnému organizačnému útvaru MsÚ, ktorý o výsledku jeho vybavenia bude bezodkladne informovať doménu www.odkazprestarostu.sk
24. február 2013

Štefan

na Východnej ulici by sa mala spravit dvojpruhovka.. aj ked asi to volne meist je tam pre polocii ked vypadne semafor alebo pre sanitku ak je dorapvna nehodoa..aale inka by to určite pomohlo doprave v Prešove :)
26. február 2013

Tomas

Vsetko svata pravda vyriesene, tieto tri navrhy by mali byt v najblizsom case na meste prediskutovane. Avsak Vychodnu spravuje SSC a Rusinsku PSK. Co sa Kuzmanyho tyka, tam by uz pozemky mali byt coskoro vyriesene a snad tohto roku aj vyhlaseny tender.
26. február 2013

Tomas

Stefan: Ak bol vysrafovany pruh na Vychodnej kvoli vyjazdu sanitiek, tak dnes je uz kvoli neexistencii vojenskej nemocnine neopodstatneny,
07. marec 2013

Odpoveď samosprávy


Komunikácia na Rusínskej ulici bola vybudovaná v roku 2004 Slovenskou správou ciest. Následne mala pokračovať rekonštrukcia Kuzmányho ulice, čím by bol vytvorený jednotný dopravný koridor zo sídliska Sekčov až po Masarykovu ulicu. Bohužiaľ, k tejto rekonštrukcii do dnešného dňa nedošlo. Kuzmányho ulica je do budúcna zadefinovaná ako cesta II: triedy a jej rekonštrukcia prislúcha Prešovskému samosprávnemu kraju (PSK). Na rekonštrukciu je vydané územné rozhodnutie a PSK za pomoci mesta Prešov v uplynulom období riešilo zložité majetkovo-právne usporiadanie pozemkov, potrebných pre rozšírenie Kuzmányho ulice, čo je nevyhnutnou podmienkou pre vydanie stavebného povolenia. V súčasnosti je tento proces pred ukončením a pokiaľ PSK bude mať finančné zdroje stavby bude môcť byť realizovaná po vydaní stavebného povolenia.
Komunikácia na Rusínskej ulici je cestou III. triedy, ktorej cestným správnym orgánom je Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie a jej majiteľom a správcom je Prešovský samosprávny kraj. Táto komunikácia spolu a križovatkou ulíc Rusínska – L. Novomeského – Arm. gen. Svobodu boli vybudované na základe projektov spracovaných autorizovaným inžinierom pre projektovanie dopravných stavieb v súlade s platnými technickými normami; hlavne s STN 73 6102 „Projektovanie križovatiek na pozemných komunikáciách“ v čase, kedy dopravné zaťaženie týchto komunikácií nebolo ešte také vysoké.
Na križovatke ulíc Rusínska – L. Novomeského – Arm. gen. Svobodu sú prepojené štvorpruhové komunikácie s komunikáciou dvojpruhovou (Rusínska ul.). Pri jej súčasnom stavebno-technickom usporiadaní, vzhľadom na šírku a polomer ľavého odbočovacieho pruhu, nie je možné zo smeru Rusínska združiť jazdný pruh priamo + ľavé odbočenie, to znamená, že ak by chceli z Rusínskej ul. súčasne odbočovať vľavo dve vozidlá, nemali by dostatočný šírkový priestor na prejazd križovatkou. Túto skutočnosť dalo mesto v minulosti preveriť projektantom.
Križovatka ulíc Východná – Lesík delostrelcov – Rusínska priamo súvisí s vyššie spomínanou rekonštrukciou Kuzmányho ulice. V minulosti sa mesto Prešov snažilo u správcu (Slovenská správa ciest) cesty I. triedy (Východná ulica) o vyznačenie odbočovacieho pruhu v smere Košice – Rusínska, bohužiaľ šírka komunikácie vzhľadom na minimálne normované šírky jazdných pruhov na ceste I. triedy to nedovoľuje.
Z uvedeného vyplýva, že zmena organizácie dopravy na obidvoch spomínaných križovatkách je možná až po realizácii príslušných stavebných úprav majetkovým správcom tejto cesty. Podľa dostupných informácií sú tieto zmeny naplánované v rozpočte na rok 2014 a to spoluprácou PSK a Slovenskej správy ciest.
Ďakujeme Vám za Váš podnet a upozornenie na vzniknutú situáciu a vážime si Vašu pozornosť ako vnímavého občana mesta Prešov.
23. október 2014

Ján Inaš

Pri prechádzkach mestom som si všimol že sa začalo čosi diať na Kuzmániho ulici a tak som si spomenul na môj podnet čo som tu dal. Som veľmi rád že sa začal riešiť tento problém a dúfam že "Sekčovčania" budú môcť čoskoro využívať priami prechod na Čierny most.
Z odpovede samosprávy k mojej otázke ohľadom Rusínskej ulice som sklamaný. Na Sekčove býva viacej ako dvadsať rokov viacej ako 30000 ľudí a vraj pri projektovaní nebolo také dopravné zaťaženie ako dnes. No neviem ... pamätám keď sa ľudia zo Sekčova dostávali do mesta iba ulicou Pod Táborom, ktorá bola ešte pod železničným mostom zúžená na snáď päť metrov (čo je až dodnes) a bola tam menšia zápcha ako dnes na ulici Rusínskej, širokej skoro dvadsať metrov. V odpovedi od samosprávy sa hovorí o križovatke Rusínska – L. Novomeského – Arm. gen. Svobodu a jej riešení ohľadom polomeru. Možno som nebol pochopený ale z priloženej fotografie a spomenutí v texte je jasne že som hovoril o ostrovčekoch sto metrov pred križovatkou, kde táto široká cesta (priam diaľnica) je zvedená do dvoch uzučkých pruhov čo vedie k tomu že aj auta ktoré idú priamo či odbočujú vpravo musia čakať v kolóne ( v špičke niekoľko sto metrovej) za autami ktoré odbočujú vľavo. Pridaním jedného pruhu po celej Rusínskej ulici by sa prejazd križovatkou určite zrýchlil. Jeden pruh by sa mohol pridať aj v opačnom smere, veď ranná špička by bola tiež týmto spôsobom odľahčená.
Na záver by som sa zamyslel, načo sa budovala cesta šírky diaľnice a využívaná dvoma pruhmi a jedna tretina označená plnou čiarou ako krajnica ? A keďže je to iba moje zamyslenie tak si aj odpoviem. Taká cesta je nanič, veď po nej prejde presne toľko aut ako po ulici Pod Táborom.
26. máj 2015

Prešov Odkazprestarostu.sk

Do konca tohto roku by malo byt prepojenie rusinskej a cierneho mosta hotove
26. máj 2015

Anonymný užívateľ

Nuz, zatial sa Doprastav nepretrhol. Buduje 300 metrovu cestu na rovine uz cca 9 mesiacov, a zatial nie su ukoncene ani inzinierske siete.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania