V prílohe č. 2 k zmluve o dielo "Oprava miestnych komunikácií na území mesta Prievidza" je uvedené, že napríklad na ulici Na Karasiny mal byť vyfrézovaný živičný kryt v hrúbke 50 mm a betónový kryt rovnako v hrúbke 50 mm. Keďže živičný kryt na tejto vozovke (liaty asfalt) mal hrúbku necelé 3 cm, mala byť betónová podkladová vrstva vyfrézovaná v hrúbke min. 7 cm.
1. Na fotkách je ale zreteľne vidieť, že vozovka bola vyfrézovaná v celkovej hrúbke iba cca 6 cm. Akým spôsobom potom dokáže firma Strabag zrealizovať pokládku podkladového asfaltbetónu a obrusnej vrstvy v celkovej hrúbke 10 cm (podľa znenia prílohy č. 2 ) ? Fakturuje firma Strabag podľa skutočnej hrúbky asfaltbetónu alebo ráta s hrúbkou 10 cm, hoci táto nebola v žiadnom prípade dodržaná? Táto otázka sa týka všetkých MK opravovaných v roku 2014.
2. Základným predpokladom pre kvalitnú opravu a dlhodobú životnosť krytu vozovky je príprava podkladu. V prípade rekonštrukcie dokonalé očistenie podkladu od nečistôt po frézovaní. Na fotkách je vidieť niekoľko miest (je ich ale ešte viac) na ulici Na Karasiny, ktoré boli "očistené" v utorok 18.11. a následne bola na takýto povrch nanesená asfaltová emulzia. Priamo na takto nekvalitne očistený podklad sa už kladie asfaltbetón a s veľkou pravdepodobnosťou je možné predpokladať, že jeho životnosť bude podstatne skrátená. Štrk a iné nečistoty sa navyše nachádzajú na úsekoch cesty, ktoré boli už pred vyfrézovaním najviac poškodené. Keď bolo zrejmé, že strojové čistenie nepostačovalo, mali sa tieto úseky vyčistiť ručne, pracovníci Strabagu s metlami na stavbe boli. Kto ponesie zodpovednosť za to, ak sa na týchto miestach spravia už po niekoľkých rokoch výtlky ? Ako si vlastne plní svoje povinnosti stavebný dozor ?
Ján Kováč
Opakujem teda otazku zadavatela podnetu :
Fakturuje firma Strabag podľa skutočnej hrúbky asfaltbetónu alebo ráta s hrúbkou 10 cm, hoci táto nebola v žiadnom prípade dodržaná?