Výmena krytu vozovky

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Prievidza

Vyriešený
meno
Anonymný užívateľ 21. novembra 2014

V prílohe č. 2 k zmluve o dielo "Oprava miestnych komunikácií na území mesta Prievidza" je uvedené, že napríklad na ulici Na Karasiny mal byť vyfrézovaný živičný kryt v hrúbke 50 mm a betónový kryt rovnako v hrúbke 50 mm. Keďže živičný kryt na tejto vozovke (liaty asfalt) mal hrúbku necelé 3 cm, mala byť betónová podkladová vrstva vyfrézovaná v hrúbke min. 7 cm.

1. Na fotkách je ale zreteľne vidieť, že vozovka bola vyfrézovaná v celkovej hrúbke iba cca 6 cm. Akým spôsobom potom dokáže firma Strabag zrealizovať pokládku podkladového asfaltbetónu a obrusnej vrstvy v celkovej hrúbke 10 cm (podľa znenia prílohy č. 2 ) ? Fakturuje firma Strabag podľa skutočnej hrúbky asfaltbetónu alebo ráta s hrúbkou 10 cm, hoci táto nebola v žiadnom prípade dodržaná? Táto otázka sa týka všetkých MK opravovaných v roku 2014.

2. Základným predpokladom pre kvalitnú opravu a dlhodobú životnosť krytu vozovky je príprava podkladu. V prípade rekonštrukcie dokonalé očistenie podkladu od nečistôt po frézovaní. Na fotkách je vidieť niekoľko miest (je ich ale ešte viac) na ulici Na Karasiny, ktoré boli "očistené" v utorok 18.11. a následne bola na takýto povrch nanesená asfaltová emulzia. Priamo na takto nekvalitne očistený podklad sa už kladie asfaltbetón a s veľkou pravdepodobnosťou je možné predpokladať, že jeho životnosť bude podstatne skrátená. Štrk a iné nečistoty sa navyše nachádzajú na úsekoch cesty, ktoré boli už pred vyfrézovaním najviac poškodené. Keď bolo zrejmé, že strojové čistenie nepostačovalo, mali sa tieto úseky vyčistiť ručne, pracovníci Strabagu s metlami na stavbe boli. Kto ponesie zodpovednosť za to, ak sa na týchto miestach spravia už po niekoľkých rokoch výtlky ? Ako si vlastne plní svoje povinnosti stavebný dozor ?

21. november 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za nahlásenie podnetu.
Na uvedený podnet odpovie odbor výstavby MsÚ.

Michal Ďureje
hovorca mesta
02. december 2014

Odpoveď samosprávy


Po celom povrchu cestnej komunikácie bola kladená vozovka s hrúbkou 10 cm tak ako vyžaduje technológia. V okolí kanalizačných vpustov a iných súčastí vozovky ako sú kanalizácie, či zastávky MHD je podľa cestných technológií potrebné spevniť plochu betónovou vrstvou na ktorú príde asfaltový povrch. V takom prípade už nie je povrch vozovky v okolí vpuste v hrúbke 10 cm ale užší. Tak to vyžadujú normy pri opravách ciest a je to správny a bežný postup pri opravách cestných komunikácií. Taký postup bol vykonaný aj na Ul. Na karasiny aj na iných uliciach, ktoré sa rekonštruovali.


Dušan Kohút - Odbor výstavby MsÚ
Michal Ďureje - hovorca mesta
03. december 2014

Ján Kováč

Na ulici Na Karasiny nebola v ziadnom pripade polozena 10 cm vrstva asfaltu. Na dolnom konci Strabag zacal frezovat bocne parkovacie plochy na 10cm, ale dostali sa v niektorych miestach az na strkovy poklad a prace hned prvy den prerusili. Na dalsi den pokracovali frezovanim uz len do hlbky cca 5cm, aby sa neporusil povodny betonovy podklad. Hned po vyfrezovani sme sa so susedmi pozastavovali nad tym, ze ak ma byt polozena 10cm vrstva asfaltu, museli by dvihnut kanalove vpuste. Na nase nemile prekvapenie kanalove vpuste ostali v povodnej vyske, tak ako ukazuju fotografie. Okolo vpusti je vyska asfaltu 5cm mimo max.6cm. Podla vyjadrenia p. Kohuta by rozdiel medzi vpustou a ostatnou vozovkou musel byt 5cm a to kazdy vidi, ze to tak nie je. Mna by zaujimalo, kto robil stavebny dozor, ze toto nevidel.

Opakujem teda otazku zadavatela podnetu :
Fakturuje firma Strabag podľa skutočnej hrúbky asfaltbetónu alebo ráta s hrúbkou 10 cm, hoci táto nebola v žiadnom prípade dodržaná?
03. december 2014

Odpoveď samosprávy

Povrch každej rekonštruovanej komunikácie počas jesene 2014 bol dôkladne vyčistený a to dvojfázovo. V prvej fáze bolo zabezpečené strojové čistenie povrchu a následne aj ručné čistenie. Tak tomu bolo aj na Ul. Na karasiny, kde prebehlo aj ručné čistenie od napadaných listov a iných nečistôt.
Je pravda, že z fotiek vyplýva zanesený povrch, ale ide o fotky ktoré museli byť robené pred čistením. Pripomíname, že Ul. Na karasiny bola vyfrézovaná niekoľko dní a čistila sa krátko pred asfaltovaním.
Ak by bolo na opravách ciest čokoľvek zanedbané, potom by dodávateľ prác iniciatívne nepredĺžil záruku na kvalitu ciest z 2 rokov na čas 2,5 roka.


Michal Ďureje - hovorca mesta
Dučňšan Kohút - odbor výstavby
08. december 2014

Anonymný užívateľ

Povrch vozovky na ulici Na Karasiny bol strojovo vyčistený 18.11. a v ten istý deň bola nanesená asfaltová emulzia. Ručne sa dočistovali VÝLUČNE časti vozovky okolo obrubníkov, v ŽIADNOM PRÍPADE sa ručne nečistil povrch samotnej vozovky.

V odpovedi ide o klamstvo, vrstva štrku na vozovke na fotkách je už po očistení a nanesení penetračného náteru. Na fotke je zreteľne vidieť, že fotka bola urobená, keď už bol na časti ulice Na Karasiny položený asfaltový koberec. Takže aj na takto "očistený" povrch vozovky sa kladie asfaltový koberec !

Znova sa teda pýtam, akú úlohu vlastne plní stavebný dozor a kto konkrétne ho vykonával na tejto stavbe ?

Hrúbka asfaltovej vrstvy v ŽIADNOM prípade nedosahuje 10 cm, na fotke je vidieť, že hrúbka odfrézovaného materiálu pred parkoviskom je nanajvýš 6 cm. Tak už prestaňte klamať a priznajte, že skutočná hrúbka asfaltu nie je 10 cm. A pri výmerách opravovaných vozoviek ide zo strany Strabagu o obrovskú "úsporu" materiálu, ktorú si ale táto firma samozrejme nechá zaplatiť.

Keď ste presvedčení o dodržaní hrúbky vozovky tak potom spravte na niekoľkých miestach sondu a vyrežte podkladovú a obrusnú vrstvu. Potom sa ukáže, kto hovorí pravdu a kto klame a zatĺka.

Žiadam o jasné a konkrétne odpovede, omáčky a pseudoargumenty nikoho nezaujímajú.
22. december 2014

Odpoveď samosprávy

Fotodokumentácia z podnetu je účelovo robená tak aby priložený text zavádzal a viedol k pocitu nekvality a nečinnosti stavebného dozoru.
Pri dodávke diela boli dodržané všetky technologické postupy v zmysle platných noriem a v zmysle Zmluvy o dielo na predmetnú stavbu.
Všetky realizované postupy vykonaných prác nemajú žiadny negatívny vplyv na kvalitu diela.
Jestvujúci železobetónový podklad, na ktorý sa asfaltobetónové vrstvy kládli sa bodovo javil ako nesúdržný a nebolo možné aj po opakovanom strojnom čistení / min. 2x celá plocha všetkých ulíc / + bodové ručné čistenie podľa pokynov riadiaceho pracovníka zo stavby , dosiahnuť absolútne vyčistenie, čo opakujem nemá žiadny negatívny vplyv na kvalitu diela.
Bežne sa asfaltové vrstvy kladú aj na novobudovaných komunikáciách na štrkové podkladové vrstvy a aplikuje sa na takýto podklad živičný postrek a javí sa to presne tak ako je zachytené na fotkách.
Pre dosiahnutie kvality, rovinatosti, únosnosti , pre plynulé napájanie na priľahlé parkoviská a komunikácie, ako aj pre zabezpečenie odvedenia povrchovej vody do uličných vpustov je nutné podkladové- vyrovnávacie - asfaltové vrstvy klásť v rôznych hrúbkach tak, aby sa kryt z asfaltobetónu kládol v rovnakej požadovanej hrúbke po zhutnení.



Dodávateľ a realizátor prác
+
Dušan Kohút
referent výstavby
Mestský úrad
20. január 2015

anonym

A nic. Ticho. Ututle sa to ako vzdy v tomto absurdistane. Tender vyhral strabag s najnizsou cenou ale v podstate mozno najvyssou. tfuj
21. január 2015

...

Ale samozrejme, všetko je v najlepšom poriadku, veď predsa fotografie boli spravené účelovo. Pri odpovedi zvolili taktiku najlepšia obrana je útok, keďže firma Strabag a odbor výstavby evidentne nemajú argumenty.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania