Jazdné pruhy - Clementisa

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Prievidza

Neriešený
meno
Anonymný užívateľ 11. decembra 2014

Pred niekoľkými dňami bola na zrekonštruovanom úseku cesty na ulici Clementisa vyznačená vodorovná dopravná značka V 2a - Pozdĺžna prerušovaná čiara. Avšak nad jej prevedením zostáva skutočne stáť rozum.

Prerušovaná čiara totiž rozdelila vozovku v pomere približne 1/3 ku 2/3. Avšak s tým, že šírka užšieho jazdného pruhu je na značnej časti cesty nevyhovujúca dokonca pre osobné autá, nehovoriac už o autobusoch.

Na priložených fotkách je zreteľne vidieť, ako nezmyselne sú rozdelené jazdné pruhy a osobné autá sú nútené jazdiť čiastočne v protismere. A užší jazdný pruh je navrhnutý tak nezmyselne, že aj po eventuálnej úprave spôsobu parkovania vozidiel chodníka nebude jeho šírka dostatočná. Zodpovední pracovníci zrejme plánujú upraviť parkovanie na pozdĺžne alebo šikmé, avšak pre vozidlá nanajvýš do veľkosti trojdverového Opla Corsa ročník 1996.

1. Kto schválil takéto označenie jazdných pruhov, ktoré v žiadnom prípade nespĺňa normu pre minimálnu šírku jazdných pruhov ?

2. Prečo sa pred vyznačením pozdĺžnej prerušovanej čiary najprv neupravilo živelné parkovanie vozidiel vedľa chodníka, čo by bol logický, avšak pre samosprávu evidentne nepochopiteľný postup ?

O problematickom parkovaní pritom pracovníci MsÚ dlhodobo vedia. Parkovanie nie je upravené žiadnou dopravnou značkou a plynule prechádza z kolmého na šikmé až po večierku, kde vodiči zastavujú ako ich napadne a nevadí im, ak zasahujú do jazdného pruhu.

Bude sa v dohľadnej dobe konečne upravovať spôsob státia vozidiel ?

11. december 2014

Martin

Takže teraz by sa mali zamyslieť všetci, ktorí nenechajú za zadkom svojho auta min. 3 m po čiaru. Inak porušujú zákon č.8/2009 § 23. Mesto by tam malo vyznačiť spôsob státia (prečo nebolo parkovanie súčasťou projektu rekonštrukcie tejto ulice?). Otázka ostáva aj tá, že či sa nájde niekto, kto niečo urobí. Veď už je po volbách.
12. december 2014

vigoo

ja by som len doplnil následovné.... vodiči, ktorý využívajú predmetné parkovacie miesta, by si mali prekontrolovať, keď odparkujú svoje vozidlo, či nezasahuje do jazdného pruhu a neporušuje tým vyhlášku. Včera som tam musel ostať stáť, a to išlo oproti len osobné auto. Som zvedavý, keď napadne sneh a pôjde pluh...zoberie pár "zadkov" a majitelia budú mať plné ústa kecov, napriek tomu, že si to spôsobili sami. Jednoduché riešenie...páni policajti z dopravného rozdajú lístočky za okná zatiaľ len s upozornením....o týždeň môžu rozdávať pokuty pre tých, ktorí to budú mať na saláme..."mesto zarobí...hlupák sa poučí"
12. december 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za nahlásenie podnetu.
STanovisko zabezpečí odbor výstavby MsÚ.

Michal Ďureje
hovorca mesta
16. december 2014

Odpoveď samosprávy

Komunikácia na Ceste Vl. Clementisa je zberná komunikácia, ktorá bola vybudovaná v šírkovom riešení približne 8,0 m komunikácia a 2,5 m odstavný pruh. Takýto odstavný pruh sa využíva na pozdĺžne státie vozidiel. Vodiči z blízkych bytových domov si s ohľadom na možnosti parkovania navykli stáť šikmo, prípadne kolmo na okraj komunikácie, čím dochádza k záberu časti jazdného pruhu. Takýto spôsob státia s ohľadom na charakter komunikácie nevyhovuje bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.
Z uvedeného dôvodu pripravujeme miestne šetrenie za účasti zástupcu ODI Prievidza s cieľom zadefinovať dopravné pomery v území. Na základe výsledku miestneho šetrenia prijmeme dopravné opatrenia – úpravy zvislého a vodorovného dopravného značenia.


Dušan Kohút
referent výstavby
Mestský úrad
16. december 2014

...

Výborne, takže autá budú parkovať pozdĺžne a z 50 parkovacích miest spravíme 25, skutočne duchaplné riešenie...
16. december 2014

Martin

Práveže spraviť podĺžne parkovacie miesta je to jediné správne riešenie. Vašich spomínaných 50 parkovacích miest je len tupá ignorácia vyhlášky. A keď sa niečo stane, tak budete hľadať vinníka. Cúvať naslepo do takto vyťaženej cesty je hazard.
16. december 2014

Anonymný užívateľ

Na priložených fotkách je jasne vidieť, ako diletantsky sa postupuje pri vyznačovaní stredových deliacich čiar na miestnych komunikáciách v Prievidzi. O pár sto metrov ďalej na tej istej ceste je vozovka rozdelená pozdĺžnou prerušovanou čiarou tak, že šírka ľavého jazdného pruhu (smer jazdy k cintorínu) je nevyhovujúca a autobusy nemajú takmer žiadnu šancu sa do tohto pruhu zmestiť. Pritom celková šírka vozovky vrátane odstavného pruhu je rovnaká.

Avšak na fotkách je jasne vidieť, že aj po prípadnej úprave šírky ľavého jazdného pruhu je DOSTATOK miesta na dostatočne šikmé státie vozidiel.

Z akého dôvodu bola na zrekonštruovanom úseku cesty Clementisa vozovka rozdelená presne na polovicu (bez odstavného pruhu), teda šírka jazdného pruhu je úplne zbytočne 4 metre ? Stanovením rozumnej šírky jazdných pruhov by sa získal dostatok miesta na šikmé státie vozidiel.

Ak sa parkovanie na predmetnom úseku zmení na pozdĺžne, tak príde ku kolapsu a neviem, kde kompetentní odporučia vodičom zaparkovať svoje vozidlá. Alternatívne možnosti parkovania pre susediace 2 paneláky totiž NEEXISTUJÚ !
16. december 2014

...

Keby sa pri stanovení šírky jazdných pruhov postupovalo racionálne a vzhľadom na celkovú šírku vozovky, uvedený problém by vôbec nevznikol. Avšak takéto uvažovanie je príliš náročné na používanie mozgu, preto vznikol tento paškvil a nech si na to vodiči zvyknú....
17. december 2014

vigoo

nieje podľa môjho názoru správne označiť problém s parkovaním za tupú ignoráciu pán Martin. Skutočne nieje kam autá odparkovať, a pokiaľ vlastníte auto, tak ho chcete mať ako sa hovorí "pod oknami", kvôli kontrole, zabezpečeniu proti krádeži a pripúšťam aj kvôli pohodliu. Na tom niet čo vyčítať. Problém vzniká, keď sú medzi vodičmi "ignoranti", ktorí sa nesnažia aspoň trochu brať ohľad aj na druhých, vždy je cesta "medzi" tým čo "musíme" a čo by sme "mohli". Na danej ceste problém je a vyrieši sa jedine vyznačením parkovacích miest...šikmé státie je jediná možná alternatíva vzhľadom na počet vozidiel, ale s ohľadom na jazdný pruh, stačí teda zvoliť ostrejší uhol parkovania, ubudne možno 5 miest, ale za tú bezpečnosť to stojí.
17. december 2014

Martin

Súhlasím, nemusel som to nazvať tupou ignoráciou. Ale stále je to problém v ľudoch. Šikmé státie je riešením, ale len čiastočným. Stále ostáva problém s cúvaním spomedzi áut a ešte k tomu v oblúku. Neverím, že si každý zabezpečí poučenú osobu na asistenciu pri cúvaní. Na úkor vlastného pohodlia zabúdate na bezpečnosť. P.S. mám auto, aj garáž som si kúpil.Každý ktosi kúpil auto, by mal dokladovať kde ho bude parkovať. Nie je predsa možné si vytlkať ignoráciou vyhlášky miesto, ktoré sa nedá nazvať parkovacím, a ohrozovať ostatných. Uvítam akékoľvek vyznačenie parkovacích miest aj posun stredovej čiary. Ale nech je to podla normy!!!
18. december 2014

Lano

Pozor sirka celej komunikacie vratane odstavneho pruhu je premenliva. V dolnej casti je sirsia a hore smerom ku pivarni je uzsia. Autor podnetu robi sice pekne ilustracie pomocou google maps a skicara ale sem tam by mohol vybehnut von aj metrom a overit si to. Co sa tyka znacenia ma pravdu, vodorovne znacenie je niekedy az diletantsky spravene. V tomto pripade su podla mna na vide vodici, ktorí neovladaju vyhlasku (alebo je to len ich cista ignoracia) a stoja tak, ze s vozidlom zasahuju do jazdneho pruhu. V tomto pripade by podla mna pohol celu situaciu vyriesit projet dopravneho znacenia a celu situaciu prekonzultovat s ODI. Samozrejme, ze pocet parkovacich miest sa zredukuje lebo takato divocina nie je pripustna.
22. december 2014

Odpoveď samosprávy

V stredu 17.12. sa uskutočnilo miestne šetrenie na Ceste Vl. Clementisa za účasti zástupcu ORPZ ODI Prievidza Mjr. Ing. Lišku a cestného správneho orgánu pre MK Ing. Dujničovej. Zo stretnutia vyplýva:
- súčasné chaotické státie vozidiel je potrebné z dôvodu bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky usporiadať do jasného predvídateľného systému.
- je potrebné spracovať dopravné riešenie státia vozidiel na Ceste Vl. Clementisa medzi dvoma križovatkami s Ul. M. Gorkého dopravným projektom.
- uvedený podnet postúpim pre informáciu Komisii dopravy, výstavby a životného prostredia a taktiež na zasadnutie VVO č.4 aby sme mali všetky potrebné vyjadrenia zúčastnených strán. Komisia, aj VVO budú zasadať v januári.
- po odsúhlasení projektu bude možná zrealizovať dopravné riešenie.


Dušan Kohút
referent výstavby
Mestský úrad
01. január 2015

...

Lano: Zdanie klame, šírka vozovky je všade rovnaká, rozšírená je iba na autobusových zastávkach. Fotky z Google street view skresľujú a iba výrazne užšie jazdné pruhy pri Lesoparku umožnili šikmé státie vozidiel.
01. január 2015

Anonymný užívateľ

12. august 2015

.......

Akosi dlho sa nič nedeje. Veľa podnetov je tu odsunutých do úzadia a asi sa čaká, že na ne občania Prievidze zabudnú. Bude sa niečo ohľadom parkovania na tejto ulici diať ešte v tomto storočí?
14. august 2015

...

Vodorovné dopravné značky sa v Prievidzi v tomto roku viacmenej nerobili a to je pomaly koniec augusta. Možno sa ale začne vo veľkom značiť koncom októbra ako obyčajne.
V akože "riešení" je veľké množstvo podnetov a naozaj to vyzerá, že samospráva čaká, že sa na ne zabudne, prípadne sa stratia v množstve nových podnetov....
09. november 2015

Anonymný užívateľ

Po takmer roku od pridania podnetu sa v tichosti vyznačila prerušovaná čiara, ktorá je oproti pôvodnej výrazne posunutá. Teraz už šírka jazdných pruhov zodpovedá realite a zdravému rozumu a vodiči nemusia jazdiť na uvedenom úseku v protismere.

Kedy budú vyznačené aj parkovacie miesta na vozovke ?! Znova o rok ?
18. november 2016

Anonymný užívateľ

Od miestneho šetrenia onedlho uplynú 2 roky a so státím vozidiel sa nespravilo absolútne nič. Samospráve je to úplne ukradnuté. Podnet NERIEŠENÝ.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania