Dodávka teplej vody

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Prievidza

V riešení
meno
Anonymný užívateľ 15. októbra 2012

Dobrý deň.
Máme taký problém. Netečie nám teplá voda. A to už asi 15 rokov. V celej budove. Jedná sa o bytovku s vchodmi 14-28 na Ulici Vladimíra Clementisa.
Máme tú smolu že sme posledný dom napojený na rozvod a údajne preto máme horko-ťažko vlažnú vodu.
Aké je to zlé som zistil až keď som bol u priateľa na zapotôčkoch kde je voda taká horúca že som sa skoro obaril. Ale u nás sa v tom nedá pomáli ani osprchovať!

Platíme za teplú vodu poriadne pálky, a pritom ju nemáme. Máme studenú a ešte studenšiu. Už niečo podobné bolo v lampárni v inom meste. Rovnako mali studené rúry na teplú vodu v dome a museli si vodu zohrievať v hrncoch na plyne! A to im oficiálne teplá voda tiekla. No netiekla, iba za ňu brali peniaze! Toto je naozaj na Slovensku normálne?

Aj v tomto meste je normálne brat peniaze za služby ktoré reálne nedodáva? Iba na papieri.

Ja chápem že toto nie je problém ktorý je možné vyriešiť za pár minúť ako pokazenú lavičku, ale dúfam že sa to konečne začne riešiť. Ja platím za dodávku teplej vody tak ju chcem mať dodanú v plnej kvalite a výške!

A nie tak ako vždy po sťažnosti. Teda údajnou údržbou od vodárni po ktorej ide trosku teplejšia voda týždeň, dva, a znova sme tam kde sme aj boli

Poznám 2 možné riešenia.
1. Odstrániť poruchu na trvalo. To môže odnášať aj výmenu potrubia, alebo napojenie na inú vetvu v ktorej tepla voda je.
2. Ak to teraz možné nie je, tak aspoň poskytnutie zľavy na vodu, pretože platiť plnú cenu za teplú vodu a dostavať ani nie s polovice takú teplú ako v ostatnej časti mesta a hlavne takú v ktorej sa nedá okúpať lebo dostanete porážku je podľa mňa podvod!

Neviem či zverejnenie problému pomôže, ale zo zúfalosti sa chytíme každej šance. Ta zomiera posledná. Až po teplej vode.

Jedna sa o budovu číslo 388

18. október 2012

Odpoveď samosprávy

Tento podnet sme zaznamenali a preposlali na PTH Prievidza.
O ďalších krokoch Vás budeme informovať.

M. Ďureje
18. október 2012

Ivo

Ďakujem.
Obavám sa že to nebudú vedieť riešiť tak ako to nevedeli riešiť pred 10 rokmi.
Len skonštatujú že sme posledný pripojený dom na rozvod a preto máme vlažnú vodu.
To je však vysvetlenie nie riešenie.

No necháme sa prekvapiť.
12. november 2012

Odpoveď samosprávy

Dodávka teplej vody je zabezpečovaná prostredníctvom spoločnopsti PTH a.s. Prievidza.

Zástupca PTH a.s. Prievidza podal v tejto veci nasledovné vyjadrenie, - že spoločne s predsedom bytového domu na spomínanej ulici rokoval o aktuálnom stave. Vyjadrenie PTH: „Nie je celkom tak ako hovoria obyvatelia. Nie je pravda, že sú ľudia bez teplej vody už 15 rokov ako tvrdia.“

Zástupca PTH pripustil kolísanie dodávky teplej vody, ktoré je však spojené s niektorými technickými úpravami ako je napríklad prečistenie filtrov. Vtedy evidujú nedostatočný prívod teplej vody. Zdôraznil, že budú prebiehať ďalšie rokovania s predsedom dotknutých bytových domov na Ul. Vladimíra Clementisa.

PTH a.s. Prievidza +. M. Ďureje
15. november 2012

Ivo

PTH a.s. Prievidza +. M. Ďureje 12. november 2012
Ja som nepovedal že sme bez teplej vody. Ja som povedal že je horko-ťažko vlažná.
Situácia je to ale zaujímavá. Asi 2 dni po zverejnení tohto problému išla voda naozaj teplá. Mne to príde ako keby si to prečítalo PTH a ešte pred kontrolou pustili teplejšiu vodu alebo zvýšili tlak, alebo také niečo takže kontrola v ďalších dňoch nenašla žiadnu závadu.
Bohužiaľ táto teplá voda ktorá bola vtedy naozaj OK vydržala asi 2 týždne, a potom začala byt zas zo dna na deň studenšia. A dnes je to takmer tam kde to bolo.

Bol by som rad ak by ste priznali že to neviete riešiť a nie nás tu oblbovať. Ale musím uznať že sa viete vyhovoriť zo všetkého.
Pán Ďureje. Bývate tu 25 rokov vy alebo ja? Tak mi nehovorte aká super teplá vodička nám tu tečie. Nám iné veci na práci ako si vymýšľať problémy.
Toto je reálny a dosť závažný problém ktorý je treba riešiť a nie zamiesť pod koberec!

A dúfam že sa to ešte bude riešiť a na trvalo, nie na týždeň dva!

Ďakujem.
15. november 2012

m. ďureje

Ja som Vám nepovedal, že - super teplá vodička nám tu tečie.

Zástupcovia PTH sa v tejto veci stretnú so zástupcami tejto bytovej jednotky, za účelom vyriešenia tohto dlhoročného problému.
19. november 2012

Ivo

To som teda naozaj zvedavý čo stoho bude.
20. november 2012

Odpoveď samosprávy

Prinášame odpoveď od spoločnosti PTH, ktorá v tomto probléme objasňuje veľa vecí.:

„Po obdržaní sťažnosti pracovníci údržby prekontrolovali celý okruh výmenníkovej stanice VS 4 a v dome na ul. Clementisa sa osobitne venovali modulu na meranie množstva TÚV. Pri kontrole skontrolovali spätnú klapku, chod cirkulačného čerpadla, vyčistili filter. Teplota na vstupe do objektu je 49 – 50 °C.

Pri kontrole sa nezistila žiadna závada. Vzniklo podozrenie na nedostatky rozvodov TÚV v dome, ktoré sú vo vlastníctve obyvateľov.

Na základe tohto sme 22.10.2012 uskutočnili stretnutie s predsedom samosprávy p. Jaroslavom Buznom. Oboznámili sme ho s našimi výsledkami kontroly. O stave rozvodov v dome vie a potvrdil, že uvažujú o hydraulickom vyregulovaní a tiež o výmene ležatých a zvislých rozvodov TÚV, avšak narážajú na nesúhlas niektorých obyvateľov.

V súčasnosti pracovníci údržby denne kontrolujú teplotu na vstupe do objektu pre včasné zachytenie a odstránenie prípadných nedostatkov. Uvedená sťažnosť bola anonymná, preto sme nemohli adresne reagovať.“

PTH+ M.Ďureje
23. november 2012

Ivo

Dnes je voda OK. Ja len dúfam že to tak zostane. Ako to poznám tak určite to tak zostane 2-3 dni a potom to bude zas tam kde to aj bolo. No uvidíme.

O tom že by bol problém u nás z výmenou rúr neviem pravé naopak nedávno sa v určitých vchodoch menili rúry tak neviem.
25. november 2012

Ivo

Dnes už voda nieje OK, ale stále sa dá. Uvidíme čo prinesie zajtrajší deň.
11. január 2013

Ivo

Dnes je voda znova studená! Preboha to začo máme platiť?
10. máj 2013

Ivo

Vyhláška MH SR č. 152/2005 Z. z. určuje čas a kvalitu dodávky tepla a teplej úžitkovej vody konečnému spotrebiteľovi. Podľa nej § 2 ods. (3) dodávku tepla na prípravu teplej úžitkovej vody je dodávateľ povinný dodať tak, aby teplota teplej úžitkovej vody na výtoku u konečného spotrebiteľa bola najmenej 45 °C a najviac 55 °C.


Na výtoku u konečného spotrebiteľa!!!! Nie na vstupe do budovy!!!
Práve prišiel veľký nedoplatok za vodu a keď si pomyslím že ma pod sprchou triasla zima je mi zle z toho ako je toto možné!
Ak toto nie je podvod tak už neviem čo...
01. august 2013

Juro

Malo by sa to konecne zacat poriadne riesit a nie len tie blbe recicky a vyhovorky...kazdy sa sprava alibisticky, ale nikto nic neriesi.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania