Nové parkovisko a okolie na Svätoplukovej ulici

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Prievidza

V riešení
meno
Julius BROŠKO 30. novembra 2015

Dobrý deň! Veľmi by ma zaujímalo,prečo ten,kto navrhol spraviť parkovisko,sa nepozrel aj na opačnú stranu a nedal spolu s parkoviskom-keď už sa tam bude pracovať,spraviť aj okraj cesty oproti. Pretože,ako vidno z obrázkov,tento priestor sústavne ničia nákladné vozidlá,ktoré zásobujú blízky CBA obchod.Neviem,či je tá cesta taká úzka,že sa tam nevedia trafiť,alebo je to len ľahostajnosť vodičov. Myslím,že keby sa tá plocha spevnila,vyzeral by priestor určite krajšie,pretože po vizuálnej stránke oboch strán to naozaj vyzerá,ako päsť na oko.Tak nejak podobne to ale vyzerá už aj priamo pri obchode,kde autá vykladajú tovar. Neviem,komu patrí pozemok,ale ak vám-mestu, nevyzerá to vôbec pekne a malo by sa stým určite niečo spraviť.

03. december 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za nahlásenie podnetu.
Budovanie parkoviska je diametrálne odlišná vec od vyjadrených koľají na tráve. Vyjazdené koľaje tam boli ešte pred budovaním parkoviska.
Žiaľ v dôsledku nezodpovednosti vodičov áut dochádza často k ničeniu verejnej zelene. Popravde voči problémom tohto druhu ťaháme za kratší koniec a to obzvlášť na sídlisku Píly, kde šírka vozoviek vôbec nekopíruje požiadavky noriem.


Stanovisko ako aj prípadné riešenie podnetu zabezpečí oddelenie výstavby MsÚ

Michal Ďureje
hovorca mesta
06. december 2015

Julius BROŠKO

Dobrý deň! Ďakujem za odpoveď.Práve preto,že zničená plocha tam bola ešte predtým,sa čudujem,že sa vôbec neriešila aj táto skutočnosť.Cesty sú tu skutočne úzke,hlavne keď ide o miesto,kde chodia nákladné autá s tovarom pre CBA.Zrejme by sa to miesto malo obnoviť celkovo.Namiesto toho,sa tam v blízkej minulosti nasadili nové stromy,čo si myslím,bolo úplne zbytočné,pretože na tomto dvore je ich až-až..Dokonca sa v týchto dňoch realizoval aj výrub niektorých...To miesto je v tejto dobe úplne nevyhovujúce,zastaralé a tým vlastne sústavne ničené autami,ktoré idú do CBA. Ak ste sa boli pozrieť Vy,alebo,niekto iný,isto mi dáte za pravdu.Stromy sú sice pekná vec,ale nie všade,za každú cenu a hlavne,úplne bezhlavo a bez premyslenia,estetického,aj praktického. V tomto prípade sú práve oni,ktoré vlastne bránia v rozšírení priestoru cesty,pretože sú presne pozdĺž úzkej cesty,ktorá vedie cez tento dvor. Preto budem určite sledovať,či sa v budúcnosti bude tento problém riešiť a hlavne ,ako. Zatiaľ Vám prajem pekný deň.Július
18. december 2015

Odpoveď samosprávy



Úprava vnútorných strán obrúb osadením cestných obrubníkov nie je v súčasnosti možná s ohľadom na odvodnenie komunikácie do plôch zelene. Presné vymedzenie komunikácie bude možné pri komplexnej rekonštrukcii, kedy by zároveň došlo k osadeniu uličných vpustov so vsakom.

Z uvedeného dôvodu vykonáme v jarných mesiacoch v spolupráci s Technickými službami mesta Prievidza a verejnoprospešnými pracovníkmi úpravy terénu a preveríme možnosti osadenia fyzických prekážok prejazdu vozidiel po zelenie v vnútorných obrubách zákrut.


Dušan Kohút

referent výstavby

Mestský úrad
02. máj 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
podstatou uvedeného problému je ničenie zelene pri parkovaní vozidiel. Tento problém narastá po daždivom počasí v čase rozmočenia terénu.

Z toho vznikajú ďalšie komplikácie a nimi je blato na chodníkoch, ktoré je výsledkom nezodpovedného správania sa vodičov áut. Tí často prechádzajú cez zeleň alebo parkujú priamo na zeleni a potom vzniká neporiadok aj na chodníkoch a cestných komunikáciách.

Môžeme povedať a zrejme sa všetci zhodneme na tom, že po celom sídlisku Píly sú naprojektované cesty ktoré nespĺňajú šírkové parametre. Dopravné normy hovoria jasne, pri státí vozidla musí zostať jazdný pruh v šírke aspoň 3 metre pre každý smer jazdy. Okrem toho, odparkované vozidlá, ktoré ničia zeleň môžu mestskí policajti klasifikovať ako porušenie VZN č. 145/2013, o zdravom životnom prostredí v meste Prievidza.

Situácia na sídlisku Píly je však jedinečná v tom, že takmer všetky cestné komunikácie nespĺňajú základné normy a to z pohľadu ich šírkových parametrov. Teda takmer každé vozidlo parkuje na verejnej zeleni, alebo pri jeho odstavení nie je zachovaná požadovaná šírka – 3 m. Staré sídlisko bolo budované v časoch kedy sa nepočítalo s takou frekvenciou dopravy.

Obrazne vzaté, ak by sme mali napĺňať dodržiavanie všetkých noriem, potom by sme mali pre motorové vozidlá uzavrieť polovicu ciest na sídlisku Píly. (Banícku, Baniča, Svätopluka atď.)
Zvýrazňujem fakt, že autá porušujú predpisy už len tým, že v obojsmernej prevádzke zastanú na tak úzkych cestách ako sú na sídlisku Píly. Je jasné, že 99 % všetkých parkujúcich áut, ktoré stoja na zeleni porušujú nejakú normu.

Je niekoľko riešení súčasného stavu, na úvod ale uvedieme, že ich aplikáciu do praxe nepovažujeme za správny krok.
1. riešiť akýkoľvek dopravný priestupok mestskou alebo dopravnou políciou. (takými môžu byť odparkované vozidlo na zeleni, či neponechanie 3 m voľný pruh pri státí vozidla atď.)
2. zákaz vjazdu všetkým (!) motorovým vozidlám na sídlisko Píly.
3. budovanie odstavných plôch na úkor zelene v každom dvore sídliska.
Najschodnejšia možnosť riešenia problému je možnosť č.3, ale výstavba odstavných plôch je problematická hneď z viacerých dôvodov.
- Na sídlisku Píly je veľmi komplikovaná spleť inžinierskych sietí a teda nie je jednoduché vybudovať odstavnú plochu všade, kde ľudia vhodnú voľnú plochu pre budovanie parkoviska vidia.
- Mesto jednoducho nemá dostatok finančných prostriedkov na to, aby dláždilo všetky zelené plochy, len preto, lebo obyvatelia o to žiadajú. Pripomíname, že každé sídlisko (obzvlášť Zapotôčky) si žiada budovanie parkovacích kapacít. Každý rok pribudne na sídlisku Píly aspoň jedna odstavná plocha. viď články: http://www.prievidza.sk/spravodajstvo/najkritickejsie-miesta-s-novymi-parkoviskami/
http://www.prievidza.sk/spravodajstvo/nove-parkoviska-na-sidlisku-pily/
- Budovanie parkovísk musí mať svoj systém. Nesystémové rozširovanie dláždených plôch na úkor verejnej zelene sa stalo terčom kritiky a to obzvlášť pri budovaní parkoviska na Ul. Fándlyho.

Riešenie v udržovaní poriadku a zachovaní upravenej verejnej zelene na sídlisku Píly spočíva v ohľaduplnom parkovaní. V prípade daždivého počasia by ľudia mali zvážiť, či odparkujú svoje vozidlo v blízkosti svojho bytového vchodu a to na úkor zničenia povrchu trávnatej plochy, alebo budú preferovať odparkovanie vozidla na vzdialenejšej ale spevnenej ploche. Napr. najbližšej cestnej komunikácii.

Riešením tohto stavu vôbec nie je osádzanie značiek - zákaz státia/zákaz zastavenia na každej jednej ulici . Takýto postup nemá význam a zmysel už len z pohľadu, že spôsobuje duplicitu vo vyznačení pravidiel cestnej premávky. To znamená, že ak je už právnou normou upravený zákaz parkovania na chodníkoch, potom je osadenie dopravnej značky nepotrebné. Vzhľadom k šírkovým parametrom väčšiny cestných komunikácií na sídlisku Píly by bolo osádzanie dopravných značiek finančne neúnosné a aj nezodpovedné.

Na záver je potrebné si uvedomiť, že o prerozdeľovaní peňazí na budovanie parkovacích miest rozhodujú poslanci za príslušný volebný obvod. Preto ak máte požiadavku na budovanie parkovacích miest, mali by ste svoje požiadavky smerovať na výbor volebného obvodu. Zoznam o rokovaní jednotlivých výborov je TU: http://www.prievidza.sk/samosprava/stretnutia-vyborov-volebnych-obvodov/



Michal Ďureje
hovorca mesta

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania