Chodniky

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Prievidza

V riešení
meno
Gabusa Z 18. februára 2016

Kedy sa opraví tento chodník alebo cesta na Svätoplukovej ulici, vedie k výškovej bodove Hbp alebo k jednodňovej klinike keď vyjdeme z domu musíme držať deti, lebo buď ide sanitka alebo auto na parkovisko Hbp, pozemok ktorý bol niekedy pred domom mesto predalo sukromnikovi a teraz tam je málo miesta pre chodcov, autá a ľudí ktorí tam chodia peši domov. A pýtame sa čo bude ďalej.

19. február 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za nahlásenie podnetu.
Stanovisko zabezpečí referent výstavby MsÚ.

Michal Ďureje
hovorca mesta
25. február 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
Najväčšie nerovnosti na komunikácii a prípadné problémy s odvodnením budeme riešiť v spolupráci s TSMPD. Zároveň komunikáciu odporučíme Výboru volebného obvodu na zaradenie do zoznamu plošných opráv.


Dušan Kohút
referent výstavby
02. máj 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
podstatou uvedeného problému je ničenie zelene pri parkovaní vozidiel. Tento problém narastá po daždivom počasí v čase rozmočenia terénu.

Z toho vznikajú ďalšie komplikácie a nimi je blato na chodníkoch, ktoré je výsledkom nezodpovedného správania sa vodičov áut. Tí často prechádzajú cez zeleň alebo parkujú priamo na zeleni a potom vzniká neporiadok aj na chodníkoch a cestných komunikáciách.

Môžeme povedať a zrejme sa všetci zhodneme na tom, že po celom sídlisku Píly sú naprojektované cesty ktoré nespĺňajú šírkové parametre. Dopravné normy hovoria jasne, pri státí vozidla musí zostať jazdný pruh v šírke aspoň 3 metre pre každý smer jazdy. Okrem toho, odparkované vozidlá, ktoré ničia zeleň môžu mestskí policajti klasifikovať ako porušenie VZN č. 145/2013, o zdravom životnom prostredí v meste Prievidza.

Situácia na sídlisku Píly je však jedinečná v tom, že takmer všetky cestné komunikácie nespĺňajú základné normy a to z pohľadu ich šírkových parametrov. Teda takmer každé vozidlo parkuje na verejnej zeleni, alebo pri jeho odstavení nie je zachovaná požadovaná šírka – 3 m. Staré sídlisko bolo budované v časoch kedy sa nepočítalo s takou frekvenciou dopravy.

Obrazne vzaté, ak by sme mali napĺňať dodržiavanie všetkých noriem, potom by sme mali pre motorové vozidlá uzavrieť polovicu ciest na sídlisku Píly. (Banícku, Baniča, Svätopluka atď.)
Zvýrazňujem fakt, že autá porušujú predpisy už len tým, že v obojsmernej prevádzke zastanú na tak úzkych cestách ako sú na sídlisku Píly. Je jasné, že 99 % všetkých parkujúcich áut, ktoré stoja na zeleni porušujú nejakú normu.

Je niekoľko riešení súčasného stavu, na úvod ale uvedieme, že ich aplikáciu do praxe nepovažujeme za správny krok.
1. riešiť akýkoľvek dopravný priestupok mestskou alebo dopravnou políciou. (takými môžu byť odparkované vozidlo na zeleni, či neponechanie 3 m voľný pruh pri státí vozidla atď.)
2. zákaz vjazdu všetkým (!) motorovým vozidlám na sídlisko Píly.
3. budovanie odstavných plôch na úkor zelene v každom dvore sídliska.
Najschodnejšia možnosť riešenia problému je možnosť č.3, ale výstavba odstavných plôch je problematická hneď z viacerých dôvodov.

- Na sídlisku Píly je veľmi komplikovaná spleť inžinierskych sietí a teda nie je jednoduché vybudovať odstavnú plochu všade, kde ľudia vhodnú voľnú plochu pre budovanie parkoviska vidia.
- Mesto jednoducho nemá dostatok finančných prostriedkov na to, aby dláždilo všetky zelené plochy, len preto, lebo obyvatelia o to žiadajú. Pripomíname, že každé sídlisko (obzvlášť Zapotôčky) si žiada budovanie parkovacích kapacít. Každý rok pribudne na sídlisku Píly aspoň jedna odstavná plocha. viď články: http://www.prievidza.sk/spravodajstvo/najkritickejsie-miesta-s-novymi-parkoviskami/
http://www.prievidza.sk/spravodajstvo/nove-parkoviska-na-sidlisku-pily/
- Budovanie parkovísk musí mať svoj systém. Nesystémové rozširovanie dláždených plôch na úkor verejnej zelene sa stalo terčom kritiky a to obzvlášť pri budovaní parkoviska na Ul. Fándlyho.
Riešenie v udržovaní poriadku a zachovaní upravenej verejnej zelene na sídlisku Píly spočíva v ohľaduplnom parkovaní. V prípade daždivého počasia by ľudia mali zvážiť, či odparkujú svoje vozidlo v blízkosti svojho bytového vchodu a to na úkor zničenia povrchu trávnatej plochy, alebo budú preferovať odparkovanie vozidla na vzdialenejšej ale spevnenej ploche. Napr. najbližšej cestnej komunikácii.

Riešením tohto stavu vôbec nie je osádzanie značiek - zákaz státia/zákaz zastavenia na každej jednej ulici . Takýto postup nemá význam a zmysel už len z pohľadu, že spôsobuje duplicitu vo vyznačení pravidiel cestnej premávky. To znamená, že ak je už právnou normou upravený zákaz parkovania na chodníkoch, potom je osadenie dopravnej značky nepotrebné. Vzhľadom k šírkovým parametrom väčšiny cestných komunikácií na sídlisku Píly by bolo osádzanie dopravných značiek finančne neúnosné a aj nezodpovedné.

Na záver je potrebné si uvedomiť, že o prerozdeľovaní peňazí na budovanie parkovacích miest rozhodujú poslanci za príslušný volebný obvod. Preto ak máte požiadavku na budovanie parkovacích miest, mali by ste svoje požiadavky smerovať na výbor volebného obvodu. Zoznam o rokovaní jednotlivých výborov je TU: http://www.prievidza.sk/samosprava/stretnutia-vyborov-volebnych-obvodov/



Michal Ďureje
hovorca mesta
03. máj 2016

Gabriela Zindlerová

Myslím, že podstatu tohto problému ste, ale vôbec nepochopili,nám ide o to aby cez tento chodník nejazdilo toľko áut.Parkoviska sú už tam tak neviem prečo tu píšete o zeleni ,tu zeleň ničia auta ,lebo jazdia oboma smermi a pri stretnutí sa nemajú kam vyhnúť a preto už pomaly ale isto rozširujú tuto cestu ,vlastne chodník.Preto by ste mali porozmýšlať o jednom smere jazdy.
26. máj 2016

Odpoveď samosprávy

Pani Zindelorvá v podnete spomínate iné ako v komentári.

Na spomínaných úsekoch komunikácie sme zabezpečili zjazdnosť.

Roman Bartoš
Vedúci strediska miestných komunikácii a správy parkovísk
02. jún 2016

Gabriela Zindlerová

Choďte tam a presvedčte sa, keď sa tam stretnú dve auta -jedno prichádza a druhé vychádza tak chodec je vedla na tráve alebo je auto až na tráve a stále stej trávy ubúda ,pomaly budú až pred vchodom ,nepochopite to pokial to neuvidite .Neviem či by ste vy chceli takýto chodník pred vašim domom.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania