Rezidentské parkovanie.

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Prievidza

Vyriešený
meno
Anonymný užívateľ 07. februára 2013

Každý obyvateľ prievidzkých sídlisk pozná problém s parkovaním. Aj napriek tomu, že mesto rozširuje množstvo parkovacích miest, je ich stále málo.
Myslím si, že jednou z možností obmedziť počet stojacich áut pred bytovkami, by bolo zaviezť rezidentské parkovanie na všetkých sídliskách. Jedno auto by stálo nejakú sumu, no druhé auto by stálo aspoň 3x viac a tretie 5-10x viac. A to isté by malo platiť aj pre autá vedené ako firemné.
Na obrázkoch je situácia pred naším vchodom do bytovky. 6 aút patrí dvom rodinám a k tomu ešte pár vozidiel zásobujúcich prevádzku jednej z nich. V našom vchode je 14 bytov, tak zaparkuj...

07. február 2013

Marian

Suhlasim.
07. február 2013

Marian

Suhlasim.
08. február 2013

Jožo 4

S uvedeným návrhom sa dá súhlasiť v tom prípade, pokiaľ bude zabezpečené - preukázateľne zabezpečené parkovanie pre všetky vozidlá s rezidenčnou kartou a kedykoľvek. Inak si myslím že je to problém s parkovaním niako nevyrieši. Pretože ten, kto má 3 autá nemá problém si zalatiť 3 rezidentské karty a aj tak nikdy nezaparkuješ.
08. február 2013

Jojo

akym sposobom by parkovali navstevy? keby sa spoplatnili vsetky patkoviska nie vsetci by s tym suhlasili a poplatok za viac aut? staci ze kazde auto bude napisane na inu osobu v domacnosti a este dake na firmu cize kazdemu sa zarata jedno auto akurat bude potom kazdy hromzit ze ma platit parkovne
08. február 2013

Miroslav M

tak takuto blbost som uz dlho nepocul rodina kde su dvaja zena muz a jedno dospievajuce alebo dve deti v takejto rodine mozu byt uplne v pohode dve auta a kludne aj tri nechapem vase zmyslanie nechapem
09. február 2013

Jojo

vsak oto ide ze v rodine moze byt aj viac ako jedno auto kazde napisane na niekoho ineho a tym padom budu v rodine platit zbitocne kazdy za jedno auto
09. február 2013

Jojo

karta by nic nevyriesila na fotke 8 aut dve rodiny cize jedna rodina 1 auto- otec, 2 auto- matka, 3 auto ich dieta, 4 auto- firma druha rodina to iste poplatok = kazdy zaplati jedno auto cize viac za dalsie nezaplati nik kedze ma kazdy jedno tym padom plati kazdy zbitocne aj ten jto vymyslel tuto staznost a I tak nema miesto na parkovanie navyse
09. február 2013

riko

nesuhlasim. Suhlasim s pouzivatelom Jojo
10. február 2013

kontrolor

Problém musí riešiť mesto vybudovaním nad/podzemných garáží.
10. február 2013

Jojo

A kde chces budovat nad alebo podzemne garaze ci zbura sa bytovka a namiesto nej sa postavi parkovisko?
11. február 2013

tvoj tieň

no ale to by tie nad alebo podzemné garáže museli byť pred každým činžiakom, resp, pred každým vchodom lebo inak by to niektorí mohli vnímať ako diskrimináciu....a kto by bol ochotný si mesačne platiť povedzme 50€....
11. február 2013

Jojo

ale skuste porozmyslat nad tym co pisete kde by tie garaze mali stat zburaju sa bytovky a namiesto nich sa postavi garaz cize z celej prievidze bude velke parkovisko a vsetci budu byvat v aute ci ako si to predstavujete? nieje priestor nato aby sa budovali pod alebo nadzemne garaze a urcite ani mesto nedisponuje takou sumou v rozpocte ze keby bol aj priestor nato ze by si to mohlo dovolit
11. február 2013

Blažej

Podstatou rezidentského parkovania je spoplatnené parkovanie pre všetky vozidlá. Úľavy by mali jedine jedine vozidlá obyvateľov s trvalou adresou na konkrétnom mieste. Tí by mohli požiadať o rezidentské karty, ktoré by neboli na meno, ale na konkrétnu adresu. Jedna rodina žijúca v jednej bytovej jednotke by teda musela požiadať o prísušný počet kariet, bez rozdielu kto auto používa, alebo či len stojí pred domom a zaberá miesto. Každe vozidlo bez karty, ako aj vozidlá návštev, by platili podľa aktuálneho cenníka hodinového, či celodenného státia. Za vybraté polatky by mohlo mesto vytvárať nejaké odstavné parkoviská pre tých, ktorí by neboli ochotní zaplatiť, ako i pre vozidlá vedené ako firemné, pokiaľ sa adresa podnikania zhoduje s adresou bydliska. Aby sa nestávalo, že živnostník cez zimu nemá zakázky, ale pred bytovkou mu bez pohnutia stojí niekoľko dodávkových vozov...
11. február 2013

Jojo

karta sa neda vybavit na bytovu jednotku kedze majitelom nemoze byt bytova jednotka ale obcan na kazdeho sa stahuje zakon a prava rovnako preto kazdy v rodine ma pravo platit za auto rovnako a nie ze ty si v rodine druhy budes platit viac. nema zmysel spoplatnit parkoviska ktore vyuzivaju obyvatelia bytoveho domu. v centre sa pristupilo k spoplatneniu kvoli vodicom ktory pridu na nakupy do centrapreto je spoplatnene len na urcity cas. nie celodenne
11. február 2013

Miroslav Ivan

ako vidim, socializmus v niektorych z nas zanechal silne stopy, mas viac aut, zaplat vyssiu cenu, nestaci, ze zaplatis za kazde rovnako!! Des! Prax ukazuje, ze rezidentne parkovacie karty maju vela nevyhod, napr, ked je dotycny so svojim autom na dovolenke a miesto musi byt volne...ovela vyhodnejsie by bolo "plat, ked parkujes" t.j. napr parkovanie na celu noc za 0,50eura na sidliskach a 0,25 na odstavnych vzdialenejsich parkoviskach..
11. február 2013

Jojo

no neviem ci socializmus alebo zavist niekto si dovoli kupit viac aut lebo nato ma tak vsetci mu budeme zavidiet a ziadat mesto aby platil viac alebo predal auto nech ma jedno ako ja preco on ma mat viac! a kto by stihal kontrolovat celu prievidzu auto po aute kto ma zaplatene bolo by treba nato viac policajtov co su dalsie vydavky navyse cize peniaze z pokut by sli na platy a nie na nove parkoviska. a ten co si dovoli viac aut si dovoli aj zaplatit parkovne problem je v tom ze kopu ludi xo ma auto si nema peniaze navyse na platenie parkovneho a problem s parkovanim to nevyriesi. ked na danom sydlisku byva X ludi a maju Y aut ked budu musiet platit parkovne tak na parkoviskach bude Y aut a aj tak nebudu dalsie auta mat kde parkovat
13. február 2013

jozef mrena

no dobré postrehy ale u nás t.j.Nábr.Sv. Cyrila u nás končí park. zóna a všetci chytráci čo majú 2-3 autá parkujú u nás pred domom vrátane firemných,a ludkov ktorý idú do mesta a je im lúto 0,3Eura. myslím že to nieje závisť ak chce mať niekto 5 áut nech má ale firemné dodávky nech stoja vo firme a radšej zaplatím rez.kartu nemám istotu miesta ale chytráci aspoň nebudú špekulovať keď majú 3 či 5 nech si ich zaplatia
14. február 2013

Odpoveď samosprávy


Mesto neuvažuje s reguláciou statickej dopravy na uvedenom sídlisku. Zavedením rezidentských kariet pre parkovanie v centre mesta má u občanov odozvu spokojnosti a prinieslo to, čo mesto očakávalo

so zavedením centrálnej mestskej parkovacej zóny. Občan príde do centra vybavovať a má kde zaparkovať a občania bývajúci v centre taktiež.

Možnosť je obrátiť sa na poslancov volebného obvodu, ktorí môžu urobiť prieskum u občanov a následne by sa mesto zaoberalo rozšírením parkovacej zóny s regulovaným státím podľa platnej legislatívy.


Oddelenie výstavby
14. február 2013

Jan

o aky problem zo zaparkovanim sa jedna? neviem ci autor nevie zaparkovat nakladne auto ale byvam vo vedlajsom vchode ako je spravena fotka ci pridem o 22:00 mam stale kde zaparkovat vzdy najdem volne miesto vo vzdialenosti cca. 30 parkovacich miest preto nesuhlasim s podnetom. pokial sa autorovi nepaci ze nema volne miesto hned naproti vchodu nech si vybavi sukromne platene miesto ak mu ho mesto da
05. marec 2013

obcan

musim suhlasit s panom mrenom ked chce mat niekto 5 aut nech ich ma ale je to uz luxus a za luxus sa plati.v zahranici je to uplne bezne ze za druhe a dalsie auto v rodine sa plati niekolko nasobne viac.taka technicka otazocka pre vsetkych chytrakov na co mas 5 miestne auto aby ste chodili kazdy svojim ked sa chcete tak vozit kazdy sam a vrodine s piatimi autami kupte si bicykle a neotravujte na vzduch plynom z vyfuku a nezaberajte parkovacie miesta v kocikarni mas dost miesta tam si moze cela rodinka parkovat kazdy to svoje
08. marec 2013

Jojo

A naco ti je 5 miestne auto ked kazdy ide rano do prace zacina o 6:00 a kazdy pracuje inym smerom. to si myslis ze sa da auto rozdelit na 5 casti a kazdeho ta jeho cast ho zavezie do prace?
27. marec 2013

martin

V našom vchode je 16 bytov a 26 áut. Jedna rodina má 5 áut!!! Nie som za rezidentské karty, ale určite som za nejakú extra daň za väčší počet áut na rodinu. Kto má 3 a viac áut, nech platí. Nemyslím samozrejme horibilné sumy - ale nejakých cca 50 eur za auto na rok. Ak rodina dokáže živiť xy áut (palivo, opravy, poistka) tak tých 50 eur ich určite nezruinuje.
14. apríl 2013

Christian

Predajte byt, kupte si rodinny dom a nemusite riesit dilemy na sidliskach.
22. apríl 2013

Michal

Co tak vybudovat novu parkovaciu plochu pre osobne auta na sidlisku Zapotocky. Medzi Jantar club a bývalou mliekarnou? Ci je zas problem vo financiach?
03. máj 2013

Odkazprestarostu.sk

Dnes došlo na základe hlasovania k zmene podnetu. Podnet bol označený ako vyriešený.

Jakub Kmeť
03. máj 2013

Michal

a ako sa vyriesil? dosť ma to zaujíma. vopred dakujem za odpoved

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania