"Dynamicky" riadená križovatka

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Prievidza

V riešení
meno
Anonymný užívateľ 17. júla 2017

Už 3 roky je v prevádzke "dynamicky" riadená CSS na ceste I/64. Avšak jej nastavenie je katastrofálne a CSS prakticky vôbec nereaguje na intenzitu premávky v jednotlivých smeroch jazdy, resp. reaguje hlúpo.

Konkrétny a každodenne sa opakujúci príklad - cesta I/64 v smere do Novák je súvisle zaplnená vozidlami už od okružnej križovatky pred podjazdom. Pritom na nábr. Sv. Cyrila a Metoda stojí iba zopár áut. CSS ale namiesto výraznejšieho predĺženia intervalu, aby sa uvoľnila cesta v smere do Novák, PRAVIDELNE každých cca 80 sekúnd premávku zastaví a má úplne na háku more áut, ktoré musia zbytočne stáť. Avšak uvoľní cestu možno 4 autám na vedľajšej ceste ! Toto má byť dynamicky riadená križovatka za desiatky tisíc eur ?!

Kedy bude KONEČNE CSS ROZUMNE riadená podľa intenzity premávky ?

18. júl 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň.
Ďakujeme za nahlásenie podnetu.
Vyjadrenie k nemu poskytne mestská spoločnosť TSMPD.

Marián Kucman
referent pre projekty a podnety obyvateľov
Mestský úrad Prievidza
20. júl 2017

vigoo vigoo

to by musel niekto rozumný, rozumne nastaviť.
27. júl 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň.
Cestná dopravná signalizácia (CDS) na križovatke I/64 – Nábrežie sv. Cyrila - Nábrežie sv. Metoda v Prievidzi pracuje v izolovanom režime, v dynamickom riadení. Na križovatke beží 5 riadiacich fáz. Cez hlavnú komunikáciu I/64 sú dva priechody pre chodcov. Nie sú však opatrené tlačidlami pre chodcov. Z tohto dôvodu musia mať chodci zelený signál v každom cykle, či tam sú alebo nie. Chodci sú vo fáze spolu s vozidlami z vedľajšieho smeru. Z pohľadu noriem a zásad pri navrhovaní riadenia CDS musíme zabezpečiť, že chodec musí prejsť na zelený signál minimálne do 2/3 priechodu a následne zabezpečiť bezpečné prejdenie chodca , ktorý vstúpil na priechod v poslednej sekunde zeleného signálu. Z toho nám vyjde minimálna dĺžka fázy.
Ďalším faktorom ovplyvňujúcim tvorbu signálneho plánu je stupeň kvality dopravného prúdu. Sú to podmienky, ktoré nám hovoria o čase čakania jednotlivých účastníkov cestnej premávky a pre rôzne druhy dopravy. Nemôže nastať prípad, že niektorí zo smerov prekročí túto hodnotu. Pripomíname, že pri rekonštrukcii križovatky na dynamicky riadenú, sme riadenie dopravy naprogramovali podľa schválenej realizačnej projektovej dokumentácie a teda schválených signálnych plánov.
TSMPD, s.r.o., v mesiacoch september-október plánuje vykonať smerový križovatkový prieskum. Následne z výsledku prieskumu navrhneme možné úpravy na zariadení, či už hardvérové, alebo softvérové, alebo oboje. Samozrejme, všetko podlieha odsúhlasovaciemu procesu.

Silvia Bakytová
samostatný odborný referent oddelenia vnútornej správy
Technické služby mesta Prievidza
10. október 2017

Tomáš

Dobrý deň, zaujímalo by ma ako prebieha ten prieskum. Zatiaľ som tam síce nikoho nevidel, ale zaujíma ma, či to bude niekto sledovať aj v čase špičky, počas pracovných dní od 5:30-7:00 a 14:00-16:00...chodím v týchto časoch do a z práce a je to jeden horor. Ďakujem.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania