Gorazdovo nábrežie-chodník-chýbajúci

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Prievidza

Uzavretý

K autobusovej zastávke na Gorazdovom nábreží, nie je popri Handlovke vybudovaný chodník, smerom ku križovatke s ulicou J. Murgaša. Viem, že by sa museli, urobiť aj zábrany kvôli Handlovke a bolo by to finančne náročnejšie. Ľudia by ale boli tomuto chodníku radi, pretože musia chodiť po tráve a blate aj s deťmi a kočiarmi, seniorom to takisto nepridáva na pohode. Minimálne by sa mohol aspoň zriadiť osvetlený priechod pre chodcov, ktorý by išiel kolmo na druhú stranu smerom k Vnútornej ulici. Ide najmä o bezpečnosť.

05. november 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za nahlásenie podnetu.
Stanovisko zabezpečí oddelenie výstavby.
Kto? Odbor výstavby
Kedy? Po preverení situácie

Michaela Bartušová
Mesto Prievidza
05. november 2019

...

Zaujímavá logika, takže chodník na druhej strane cesty nestačí..... Odteraz sa budú budovať chodníky zásadne na oboch stranách každej cesty, aby si chodci mohli vybrať....
05. november 2019

Miroslav Krajčík

A čo Vám na tom vadí? Ľudia, ktorí idú od ulice Murgaša, musia ísť cez priechod potom po chodníku a opäť na druhú stranu kolmo ku zastávke kde nie je ani priechod. A ak čítate s porozumením, tak som napísal, že by sa tam mohol zriadiť aspoň osvetlený priechod pre chodcov, pretože mi je jasné že chodník so zábranami bude zrejme finančne náročný. Súvisí to aj s mojím ďalším podnetom, ktorý ešte nebol uverejnený a síce, že veľa vodičov jazdiacich po Gorazdovom nábreží porušujú povolenú maximálnu rýchlosť v obci, tým pádom ohrozujú aj chodcov. Takisto sa chodcom nechodí najlepšie najmä takto za dažďa po blate. Ak máte potrebu byť ironický tak to o Vás svedčí.
27. november 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
na základe uverejneného podnetu zamestnanci Mestského úradu v Prievidzi preverili majetko-právne vzťahy k pozemkom, umiestnenia inžinierskych sietí a ostatných podmienok, ako sú ochranné pásma správcu vodného toku. Zo získaných informácií môžeme konštatovať, že v lokalite, uvádzanej k výstavbe chodníka, sa nachádzajú inžinierske siete – telekomunikačné vedenie, kanalizácia a plyn. Inžinierske siete sú v súbehu s navrhovaným chodníkom, a tým do značnej miery obmedzujú využiteľný priestor na budovanie novej konštrukcie chodníka.

Ďalej sme zisťovali počty spojov MHD – zastávka Kino Baník - prechádzajú tu 2 prímestské spoje za deň a MHD spoj č. 10. Vyťaženie zastávky za rok 2018 bolo 5 219 nastupujúcich cestujúcich priemerne na jeden spoj 0,44 cestujúceho takže orientačne na každý druhý spoj jeden cestujúci.
Výstavba priechodu pre chodcov by si tiež vyžiadala realizáciu časti chodníka, jeho osvetlenie a bezbariérové úpravy v chodníkoch.

Uvedená požiadavka bola predložená na prerokovanie komisii dopravy, výstavby, územného plánu a životného prostredia, ktorá po zohľadnení všetkých okolností neodporúča realizáciu chodníka ani priechodu pre chodcov.

Ing. Martin Hammer
referent oddelenia výstavby

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania