Ulica M.R. Štefánika-riešenie dopravnej situácie-nebezpečné

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Prievidza

V riešení
meno
Martin 16. januára 2020

Dopravne nehody na krizovatke Stefanika a Bjornosona su pomaly kazdomesacnou zalezitostou a je to asi zazrak, ze tu este niekto neprisiel o zivot, v ohrozeni su najma deti. Pytam sa preto...kolko dopravnych nehod je este potrebnych na riesenie dopravnej situacie!!!???
Ocenili by sme namiesto propagantisticko-budovatelskeho kalendara v schranke o urychlene riesenie dopravy.

S pozdravom

Martin

16. január 2020

Anonymný užívateľ

Ide o duplicitný podnet. Rovnaký tu bol už v apríli 2019, samozrejme bez akéhokoľvek riešenia.
Samospráva v križovatke akurát vyznačila všetky priechody červeno-bielou farbou, ktorá ale jednoznačne nespĺňa požiadavky na farby používané na vodorovné dopravné značenie:
- za dažďa je adhézia pneumatík na priechode nulová a autá idú pri trochu prudšom brzdení okamžite do šmyku.
- zasnežený priechod je extrémne šmykľavý a nebezpečný aj pre samotných chodcov

https://www.odkazprestarostu.sk/prievidza/podnety/68432/ulica-b-bjornsona-znacka-na-ceste-chybajuca
16. január 2020

Miroslav Krajčík

Mám rovnaký názor, len by ma zaujímalo, že či máte aj nejaký návrh riešenia tohto problému?
17. január 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za nahlásenie podnetu.
Stanovisko zabezpečí referát dopravy.

Michaela Bartušová
Mesto Prievidza
23. január 2020

Fero

Opravím a doplním Martina. Dopravné kolízie na tejto križovatke sa vyskytujú takmer týždenne. Boli tu aj prípady s následným úmrtím (naposledy v roku 2019 chodkyňa). Po zotmení a v prípade daždivého počasia nie je vodorovné dopravné značenie (červeno-biele pásy na priechodoch) dostatočne viditeľné, osvetlenie križovatky je mizerné. V dávnej minulosti, keď ste mohli spočítať prechádzajúce vozidlá na prstoch rúk, bola táto križovatka svetelne riadená - prvá a jediná v Prievidzi. Ku kolíziám dochádza spravidla medzi vozidlami idúcimi po ul. Björnsona od ul. F. Madvu a po M. R. Štefánika od ul. S. Chalupku (nedanie prednosti v jazde, nepozornosť). Situácia sa bude pravdepodobne riešiť až po tom, keď v dôsledku dopravnej nehody dôjde k vážnemu zraneniu, alebo úmrtiu osoby blízkej človeku, ktorý danú situáciu má a môže riešiť. Čo na to mesto Prievidza, dopravná komisia, resp. odbor dopravy polície SR ?

Fero
24. január 2020

František Šiller

Križovatka bola skutočne svetelná, ako pamiatka na túto skutočnosť je posledný kandeláber v križovatke (pri tabuľke o výške hladiny vody). Riešenie križovatky by bolo vo vybudovaní kruhového objazdu. Z jednosmeriek je možné trošku viac zobrať a objazd sa dá urobiť, len treba chcieť! No v našom meste sa očividne nechce! Čo sa týka dopravy v meste, už niekoľko rokov sú tu nahlásené chybné, nelogické a zavádzajúce dopravné značky a stále to nikto nerieši! Osobne som bol na obhliadke s poslancom za VVO č.II, ukázal som mu minimálne 10 nelogických a nesprávnych značiek a už sú to 3 roky a stále sa nič nezmenilo!!!
25. január 2020

Fero

Kruhový objazd je jedno z možných riešení. Problémom sú ale vedenia inžinierskych sietí (voda, elektrina, kúrenie) uložené pozdĺž ul. Björnsona a nám. Hronského. Najrýchlejšia, aj keď nie definitívna, sa mi zdá úprava dopravného značenia zo smeru od ul. Madvu k ul. Štefánika. Dopravná značka "Daj prednosť v jazde..." pred križovatkou Björnsona-Štefánika (v smere od ul. Madvu) je umiestnená vo výške 2. nadzemného podlažia t. j. cca 3,5-4,0 m. Pri príjazde ku križovatke sa dostáva mimo zorného poľa vodiča osobného motorového vozidla (hlavne po zotmení s ohľadom na svetelné pomery v priestore križovatky). Bola by vhodná úprava výšky dopravného značenia na cca 2,5 m. Zároveň by bolo vhodné doplniť dopravné značenie výstražným svetlom. Ako zdroj energie je možné použiť fotovoltaický článok. Ďaľšou z možností je výmena zvislého dopravného značenia za značky "STOP" z oboch smerov na ul. Björnsona (4 kusy), prípadne montáž retardérov na ul. Björnsona.
Najrozumnejším a asi aj najkvalitnejším riešením sa ale javí úprava tejto križovatky na svetelne riadenú. Takéto riešenie by bolo trvalé, ale asi aj najnákladnejšie. V súčastnosti nerealizovateľné, lebo "nie sú peniaze".
27. január 2020

František Šiller

Ja sa úplne nestotožňujem s týmto názorom. Retardéry montovať na hlavnú cestu je nelogické. Označením značkou STOP sa tiež nič nevyrieši, keďže najväčšie zápchy bývajú práve na ulici B.Björnsona od TESCO a často autá stoja až ku kruhovému objazdu s Bojnickou cestou. Hlavne piatky. Preto je potreba túto križovatku (M.R.Štefánika x B.Björnsona) urobiť bezpečnejšou a plynulejšou. A to práve vybudovaním kruhového objazdu. A čo sa týka inžinierských sietí, veď tie sú tam aj teraz a budú tam aj potom. Ak sa stane nehoda v sieťach, musí sa rozkopať križovatka rovnako ako objazd. A semafory sú zbytočne nákladné a autá budú stáť na nepotrebnej červenej počas "voľných" hodín.
30. január 2020

Fero

Je to vec názoru. Toto diskusné fórum problém križovatky Štefánika - Björnsona v žiadnom prípade nevyrieši. Ostáva nám iba dúfať, že prinúti zodpovedných pohnúť sa zo svojich teplých stoličiek a začať konečne niečo robiť. V každom prípade by som uvítal širšiu diskusiu na tému: "Kritická dopravná situácia na križovatke Štefánika - Björnsona a jej riešenie". Od 17. 01. 2020 (kedy bol zverejnený podnet) už prešlo dosť času na to, aby zodpovední zareagovali inak ako poďakovaním za nahlásenie stavu.
01. jún 2020

Sepi

Čo tu má mesto, prosím Vás, riešiť?Križovatka je predsa jasná.Pokiaľ niekto nepozná dopravné značky, respektíve sa nevenuje riadeniu, tak to potom dopadne ako dopadne.Je to len o vodičoch a ich nepozornosti.
04. november 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
v rámci čiastočného zlepšenia dopravnej situácie bolo v danej križovatke zrealizované nové trvalé vodorovné dopravné značenie (viď príloha), ktoré má prispieť k lepšiemu dopravnému usporiadaniu riešenej križovatky.
V tejto veci bol zo strany mesta vykonaný dopravno-inžiniersky prieskum (DIP) zameraný na zlepšenie dopravnej priepustnosti a zvýšenie bezpečnosti účastníkov cestnej premávky. Výstupom prieskumu sú 2 alternatívne riešenia: 1. variant – doplnenie cestnej svetelnej signalizácie a 2. variant – prestavba na malú okružnú križovatku. DIP bol predložený na „Komisii dopravy, výstavby, územného plánu a životného prostredia“, ktorá odporučila 1. variant. V súčasnosti je potrebné vyhradiť finančné prostriedky na realizačný projekt v rozpočte mesta.

Ing. Ján Dolhý
Referent pre dopravu
21. február 2021

Martin

Ulica B. Björnsona-riešenie dopravnej situácie-nebezpečné

Kolko dopravnych nehod musi byt este na tejto uz zivotu nebezpecnej krIzovatke aby sa tam osadila aspon STOPKA?????
Nehoda pomaly kazdy mesiac!!!
Uz to rieste prosim konecne!!!
Namiesto vyvesovania vasich propagacnych bilbordov co ste urobili pre nas za nase dane urobte radsej pre nas nieco uzitocne!!!
21. február 2021

Fero

Koľko dopravných nehôd? Toľko, pokiaľ nepríde k úrazu, alebo o život niekto z "verchušky", alebo niekto jemu blízky. Táto križovatka je údajne po realizácii nového dopravného značenia bezpečná!!!!
21. február 2021

Sepi

Čo stále chcete od mesta?Čo tam má niekto stáť a upozorňovať vodičov na to, že sú na vedľajšej ceste?To akože za každú dopravnú nehodu, na každej križovatke v meste môže mesto?
Tu sa len zase niekto nevenoval riadeniu a nedal prednosť.Položme si skôr otázku, akých vodičov v dnešnej dobe vychovávajú autoškoly.Lebo v PD je to len a len o peniazoch a biznise autoškôl.Nič viac a nič menej.
21. február 2021

Fero

Ako občan SR s trvalým pobytom v meste Prievidza mám právo na bezpečný pohyb po komunikáciách, ktoré sú v správe mesta Prievidza. Táto križovatka a ku nej prislúchajúce komunikácie sú v správe mesta Prievidza. Nechcem nič viac, ani menej, len aby mesto Prievidza, ako správca tejto komunikácie, prijalo také opatrenia, ktoré zabezpečia občanom bezpečný pohyb na komunikácii, ktorú mesto spravuje. Áno, súhlasím, je to aj o dodržiavaní nariadení a predpisov účastníkmi cestnej premávky. Ako sa ale mesto (správca komunikácie) vysporiadava s nespratníkmi, ktorí tieto pravidlá porušujú? Nijako! Zatiaľ som nepostrehol, že by mesto prijalo akékoľvek preventívne opatrenia na zlepšenie bezpečnosti na tejto križovatke, resp. na dodržiavanie príslušných predpisov. O represívnych opatreniach ani nebudem hovoriť. A ešte jedna otázka na záver: SEPI, nie ste náhodou zamestnanec mesta Prievidza?
21. február 2021

Miroslav Krajčík

No trošku su dovolím oponovať, že sa nič nezmenilo. Zmenilo sa vodorovné značenie vozovky. Ak, každý čaká okamžite kruhovú križovatku alebo semafóry, tak je na omyle. Takéto veci musia podliehať nejakej štúdii, projektuna schváleniu na príslušnom DI a až potom sa môže niečo zrealizovať. Je ale pravda, že nielen bezpečnosť ale aj hustota dopravy a s tým súvisiace zápchy by mali hrať rolu, aby sa niečo s touto križovatkou urobilo nielen kvôli bezpečnosti ale aj plynulosti dopravy.
21. február 2021

Sepi

Ako sa ale mesto (správca komunikácie) vysporiadava s nespratníkmi, ktorí tieto pravidlá porušujú? Nijako! Zatiaľ som nepostrehol, že by mesto prijalo akékoľvek preventívne opatrenia na zlepšenie bezpečnosti na tejto križovatke, resp. na dodržiavanie príslušných predpisov.O represívnych opatreniach ani nebudem hovoriť.
Toto snáď nemyslíte vážne?O akých preventívnych a represívnych opatreniach zo strany mesta tu rozprávate?Nie je toto náhodou úloha polície?Máte to trochu pomýlené, nie?
Prečo by som mal byť zamestnanec mesta?Lebo s Vami nesúhlasím a mám na to svoj pohľad?
21. február 2021

Sepi

P.Krajčík má pravdu
04. marec 2021

Martin

Ulica M.R. Štefánika-riešenie dopravnej situácie

Opat a znova po tyzdni dalsia nehoda. Kedy tam bude STOPka resp. kruhac a na celom sidl. Pily Zona 40ka?
Krizovatka je mimoriadne frekventovana, auta jazdia rychlo a chodci a hlavne deti su v ohrozi.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania