Nebezpečné obiehanie

Zodpovednosť za riešenie: Iný subjekt

V riešení
meno
Michal Es 02. júna 2017

Dobrý deň,
chcel by som upozorniť na situáciu, ktorá vzniká každý deň na zjazde z diaľnice zo smeru Bratislava. Niektorí vodiči nerešpektujú kolónu aut odbočujúcich do Senca a obiehajú túto kolónu cez voľný pruh v smere do PK. Následne pred rozdeľovačom /ostrovčekom/ sa drzo "natlačia" do pruhu smer SC, čím výrazne obmedzujú a spomaľujú oba smery. Taktiež vznikajú situácie kedy vodiči nerešpektujú vodorovné dopravné značenie smeru jazdy do PK a na STOPke odbočia na Senec. Taktiež poniektorí tlačiaci sa vodiči kolónu obiehajú cez ostrovček poprípade po krajnici z pravej strany a je len otázkou času, kedy sa stane nehoda.

02. jún 2017

Michal Es

Ako riešenie navrhujem napríklad oddeliť pruhy /vodiacu koľajnicu alebo niečo podobné/, resp. zvýšenie policajných hliadok a kontrol- v tomto úseku sa polícia vyskytuje málo a ich činnosť spočíva v prerušovaní dopravy z PK. Priestupkom podľa môjho názoru nevenujú pozornosť.
02. jún 2017

Anna

Prave preto sa robila nova vypadovka na SC, aby sa nestalo na dialnici. Spravne by bolo, keby auta z dialnice zisli cim skor do dvoch pruhov , ved nie je oddeleny pruh len pre PK. je tam znacka / vidlica, ze sa cesta meni na 2 pruhy a az pred odbocenim je vyznaceny smer na PK., asi 100 m pred krizovatkoz. A preco by vodici PK nemohli stat v rade!!!!!!!!! Preco by mali mat vysostne pravo bez cakania. Pri zideni z dialnice nie je urceny peruh pre PK a SC. Prave tam by mala policia usmernovat vodicov, aby cim rychlejsie opustili dialnicu, lebo uz od Bernolakova z toho dovodu je kolona vo vsetkych troch pruhoch dialnice. Aky to malo vyznam robit tento zjazd, ked sa vyuziva nedostatocne!!!!!
02. jún 2017

Michal Es

keď nejaký arogantný vodič obehne kolónu aut len preto, aby on nečakal o 10 minú dlhšie v rade a natlačí sa do pruhu SC s vedomím, veď ma niekto pustí, to je celé zle. Čo potom tí chudáci, čo už stoja na diaľnici a kvôli takýmto vodičom tam stoja dlhšie ako by mali...
05. jún 2017

Anna

ten nejaky vodic ma pravdu a neporusuje predpisy, pretoze obidva pruhy z dialnice su rovnocenne!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ani jedwen pruh nie je vyhradeny pre jednotlive MESTA --- PK a SC, tito nearogantny vodici nepoznaju znacky.
05. jún 2017

Erik

aspon vidno ako kto jazdi
ze pani Anna? :D
05. jún 2017

Anna

Tym, ze sa podla dopravnej znacky - vidlica sa presunie vodic do praveho jazdného pruhu a na prerusovanej ciare sa zaradi opat do laveho pruhu , neporusuje predpisy. Porusuju sa predpisy tak, ze na dialnici v pravom pruhu stoja auta niekolko sto metrov a obmedzuje sa plynula premavka a ohrozuju sa zivoty na dialnici!
05. jún 2017

Sencan

Hmm, takze ti inteligentnejsi vodici sa zaradili co praveho pruhu a trpezlivo cakaju, aby ti, co idu do PK zbytocne nestracali cas, ale tu Anicka je presvedcena, ze chrapunske preradovanie je uplne v pohode.
No, to vidime aj rano cestou do prace, aj poobede, cestou spät, ako sa kadejake Anny, Anicky a Ance tlacia, predbiehaju, nedaju prednost.....no radost cestovat....
05. jún 2017

Michal Es

Pani Anna, odporúčam Vám preopakovanie si pravidiel autoškoly - konkrétne § 15, zákon č. 8/2009 Z.z.
Aj vďaka Vášmu postoju (já, já, já, jenom já) vznikajú kolóny. Práve pre takých ľudí ako ste Vy pani Anna je potrebné riešiť túto situáciu.
05. jún 2017

Anna

Preco vznika kolona?? Jeden pruh prazdny a V DRUHOM TA SPOMINANA KOLONA, ktora vznika. Su tu na to kompetentnejse osoby ako vy , aby to riesili v súlade so zakonom.
05. jún 2017

Anna

A to je spravne, ze sa blokuje pruh na dialnici aj 3 km a tym obmedzujete vodicov, ktori cestuju do TT alebo ZA??
06. jún 2017

Sencan

Vazena, skuste si predstavit realnu situaciu a zistite, ze vase tvrdenie je uplny blud, akurat situaciu este zhorsi.
06. jún 2017

Erik

Nehnevajte sa na mna Anna ale o par prispevkov vyssie pisete ze ty co idu do PK nemaju vyhradeny pruh a tak nech cakaju v kolone a ty co idu do TT su chudaci lebo maju o pruh menej. Ten lavy jazdny pruh na dialnici sa bohuzial vyuziva iba minimalne
Kazdopadne ak by sa kazdu chvilu niekto nepchal z lava do prava uz v odbocke, slo by to urcite rychlejsie
06. jún 2017

Anna

Ja cestujem BUS om, len stojte dalej v kolone, aspon moze autobus vsetkych predbehnut a som skor v Senci Ako ti ostatni. HIHI. Dovi.
15. august 2017

Michal Es

už prešiel nejaký ten čas a stále sa mesto nevyjadrilo k podnetu? teraz je relatívny kľud ale od septembra to príde zas a už to bude iba horšie...
23. august 2017

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme opätovne zaslali NDS s prosbou o vyjadrenie.

S pozdravom

Martin Kollárik
[email protected]
23. august 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň
NDS nezodpovedá a nemôže ovplyvniť spôsob jazdy vodičov v uvedenej križovatke.
Zvislým a vodorovným dopravným značením je jasne vymedzená organizácia dopravy na predmetnej vetve.
Dozor nad dodržiavaním pravidiel cestnej premávky zabezpečuje PZ SR.


Národná diaľničná spoločnosť
23. august 2017

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme preposlali na Krajský dopravný inšpektorát Bratislava s prosbou o vyjadrenie.

S pozdravom

Martin Kollárik
[email protected]
31. august 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň.

Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v Bratislave prijal dňa 24. 08. 2017 prostredníctvom elektronickej pošty Váš podnet týkajúci sa spôsobu jazdy vodičov vozidiel na diaľnici D1 – odbočovacia vetva diaľnice smer Senec spôsobom popísaným na Vašej web stránke.

Po preštudovaní obsahu predmetného podnetu Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v Bratislave uvádza k danej veci nasledovné.

Pravidlá cestnej premávka upravuje zákon NR SR č. 8/2009 Z.z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v zmysle neskorších úprav (ďalej zákon).

Podľa § 2 zákona je vo vymedzení základných pojmov ustanovené v ods. 2, písm. n) neobmedzením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky neprekážal a písm o) neohrozením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo.

Ďalej zákon upravuje jazdu v jazdných pruhoch v § 10 kde je uvedené v jednotlivých odsekoch:

(1) Mimo obce na ceste s dvoma alebo s viacerými jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom smere jazdy sa jazdí v pravom jazdnom pruhu. V ostatných jazdných pruhoch sa smie jazdiť, ak je to potrebné na obchádzanie, predchádzanie, otáčanie alebo na odbočovanie.

(2) Mimo obce na ceste s troma alebo s viacerými jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom smere jazdy smie vodič nákladného automobilu s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou presahujúcou 3 500 kg, vodič jazdnej súpravy, ktorej celková dĺžka presahuje 7 m, vodič zvláštneho motorového vozidla a vodič motocykla s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou do 45 km ∙ h-1 použiť na predchádzanie výhradne druhý jazdný pruh od pravého okraja vozovky; v ostatných jazdných pruhoch smie jazdiť, ak je to potrebné na obchádzanie, otáčanie alebo na odbočovanie.

(3) V obci na ceste s dvoma alebo s viacerými jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom smere jazdy smie vodič vozidla použiť na jazdu ktorýkoľvek jazdný pruh; to neplatí pre vodiča uvedeného v odseku 2, na ktorého sa vzťahujú pri jazde v obci odseky 1 a 2.

(4) Ak je na ceste s dvoma a alebo s viacerými jazdnými pruhmi v jednom smere jazdy taká hustá premávka, že sa utvoria súvislé prúdy vozidiel, v ktorých vodič motorového vozidla môže jazdiť len takou rýchlosťou, ktorá závisí od rýchlosti vozidiel idúcich pred ním, vozidlá môžu ísť súbežne vedľa seba (ďalej len „súbežná jazda“). Pri súbežnej jazde sa nepovažuje za predchádzanie, ak vozidlá idú v jednom z jazdných pruhov rýchlejšie ako vozidlá v inom jazdnom pruhu.

(5) Ak by vozidlá idúce v obci súčasne vo všetkých jazdných pruhoch bránili v jazde rýchlejšie idúcemu vozidlu, vodič, ktorý jazdí v ľavom jazdnom pruhu, je povinný ho čo najskôr uvoľniť; to neplatí, ak vodič používa ľavý jazdný pruh na obchádzanie, odbočovanie, otáčanie alebo predchádzanie.

(6) Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Tam, kde sa dva jazdné pruhy zbiehajú do jedného jazdného pruhu tak, že nie je zrejmé, ktorý z nich je priebežný, vodič jazdiaci v ľavom jazdnom pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi v pravom jazdnom pruhu; to neplatí, ak ide o striedavé radenie upravené príslušnou dopravnou značkou.

(7) Na ceste s troma jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom smere jazdy je vodič prechádzajúci z ľavého jazdného pruhu do stredného jazdného pruhu povinný dať prednosť v jazde vodičovi prechádzajúcemu do stredného jazdného pruhu z pravého jazdného pruhu; takýto postup sa vzťahuje primerane pri prechádzaní z ľavých jazdných pruhov do stredných jazdných pruhov na ceste so štyrmi alebo s viacerými jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom smere jazdy.

(8) Ak je na zaraďovanie do priebežného jazdného pruhu zriadený pripájací pruh, je vodič povinný pred zaradením sa do priebežného jazdného pruhu použiť tento pruh. Vodič pri zaraďovaní z pripájacieho pruhu do priebežného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi idúcemu v priebežnom pruhu.

(9) V obci sa nepovažuje za predchádzanie, keď vozidlá v jednom jazdnom pruhu idú rýchlejšie ako v inom jazdnom pruhu.

(10) Ak je pri súbežnej jazde v niektorom jazdnom pruhu prekážka cestnej premávky, vodič vozidla idúceho vo voľnom jazdnom pruhu je povinný umožniť vodičovi prvého vozidla nachádzajúceho sa v jazdnom pruhu, v ktorom je prekážka, jej obídenie, ak ten dáva znamenie o zmene smeru jazdy. Vodič obchádzajúci prekážku pritom nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho vo voľnom jazdnom pruhu.

(11) Ak jazdné pruhy nie sú na vozovke vyznačené, jazdným pruhom sa rozumie časť vozovky dovoľujúca jazdu vozidiel s troma a viacerými kolesami v jazdnom prúde za sebou.

O zmene organizácie dopravy a rozhodnutí o určení použitia dopravných značiek a dopravných zariadení v zmysle § 3 zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov rozhoduje príslušný cestný správny orgán (pre diaľnice a rýchlostné cesty je to Ministerstvo dopravy a výstavby SR) so súhlasom dopravného inšpektorátu (pre diaľnice a rýchlostné cesty miestne a vecne príslušným je odbor dopravnej polície P PZ MV SR).

V zmysle § 3d zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) sú vlastníci a správcovia pozemných komunikácií povinní pozemné komunikácie udržiavať v stave zodpovedajúcom účelu, na ktorý sú určené. To znamená, že príslušný vlastník resp. správca pozemných komunikácií zodpovedá za stav a legalitu dopravného značenia a dopravných zariadení, o ktorých určení rozhodol príslušný cestný správny orgán.


S pozdravom

Kpt. Ing. Martin Hranec
Dopravno – inžinierske oddelenie
KDI KR PZ v Bratislave
06. september 2017

Sencan

To si robite srandu? Co sme v pomocnej skole?
12. október 2017

Michal Es

Včera 11.10.2017 cca 15:35 sa stálo už na diaľnici a samozrejme nastala klasická vyššie opísaná situácia...
12. október 2017

Michal Es

Včera 11.10.2017 cca 15:35 sa stálo už na diaľnici a samozrejme nastala klasická vyššie opísaná situácia...

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania