Mierové námestie-Verejné služby-iné

Zodpovednosť za riešenie: Senec

Vyriešený
meno
Janka 26. júla 2019

Dobrý deň, chcem sa opýtať, z akého dôvodu chce mesto odstrihnúť obyvateľov od možnosti upozorňovať na problémy v meste na verejnom fóre. V budúcnosti mesto chce používať namiesto odkazprestarostu.sk iný portál, ktorý neumožňuje verejnosti verejne pranierovať vedenie mesta za nečinnosť, prípadne upozorňovať na problémy mesta, ktoré je potrebné riešiť operatívne.
Môže sa mesto vyjadriť ako potom máme riešiť veci promptne, aktívne a bez výhovoriek od úradu? Kam sa máme obrátiť? Ak chcem čokoľvek riešiť cez telefónne čísla na meste, väčšinou nik nedvíha. Žiadam o obsažnú odpoveď a nie len o všeobecný výrok. Ďakujem. Janka

29. júl 2019

Laco

Aj ja som pocul tuto informaciu z neoficialnych, ale vcelku dobre informovanych zdrojov. Fakt som zvedavy na argumentaciu zo strany MsU :-)
30. júl 2019

Zsolt Kelecsényi

žiadna nebude, pre nich sme len šváby, proste to odignorujú a nájdu nejaké argumenty kde bola osadená nejaká lavička, vyčistený nejaký kontajner na zalepenie očí, hlavne, že riešime developerov a nové bytovky, to je pre mesto priorita....potrebujeme rásť ako smetisko za Sencom, čím väčšie tým skazenejšie
01. august 2019

Odpoveď samosprávy

V prvom rade treba uviesť, že mesto dobrovoľne začalo komunikovať prostredníctvom Odkazu pre starostu, čiže má záujem komunikovať so svojimi občanmi o rôznych podnetoch týkajúcich sa mesta. Dokonca bolo za komunikáciu už dvakrát samotným portálom ocenené v konkurencii miest celého Slovenska. V súčasnosti ponúka dokonca dve možnosti takejto komunikácie - Odkaz pre starostu a Lepšia obec.
Prečo mesto uvažuje o tom, že prejde len na Lepšiu obec? Nie je to žiadne tajomstvo a netreba na to žiadne "dobre informované zdroje", pretože sa o tom písalo viackrát aj v Mestských novinách Senčan.
Dôvodom nespokojnosti mesta s Odkazom pre starostu je, že najmä v rôznych komentároch anonymných prispievateľov sú zamestnanci a predstavitelia mesta osočovaní a ich práca dehonestovaná. Pôvodný úmysel - dať občanom možnosť nahlasovať podnety - tak rýchlo skĺzava do takých vyjadrení, ktoré dokonca aj administrátori Odkazu pre starostu (nie sú zamestnancami mesta) zmažú, pretože vonkoncom nepatria do slušnej komunikácie.
02. august 2019

Laco

Vazeni zastupcovia MsÚ, senecka podstranka OpS je velmi kvalitne a vcasne spravovana administratorom a nevidel som ani v jednom prispevku ziadny vulgarizmus alebo vyhrazky. Ak sa vam zle citaju neprijemne komentare napriklad na temu hlupeho vyberu nevhodnej zamkovej dlazby na zeleznicnej ulici, pololegalizovanym poeusovanim nocneho kludu a zakorenenej pasivite ku konaniu miestnych developerov, tak to nie je zalezitost skvalitnovania vykonu verejnej spravy, ale osobnej jesitnosti. Portal je zabehnuty a oblubeny po celom Slovensku a ano, castokrat som bol aj ja kilo prekvapeny, ako pohotovo a efektivne (cadovo, nie nakladovo) vie MsÚ reagovat na pripomienky/dopyty.
02. august 2019

Janka

Dobrý deň, ďakujem za odpoveď, ale rovnako ako pán LACO vyššie nemám pocit, že by sa na tomto portáli hromadili nejake invektívy voči zamestnancom, ani nevidím že by boli mazané príspevky. Mazané príspevky sú len na stránke Senec moje mesto a aj blokovaní užívatelia :) Nie som si istá, že je to naozaj správna cesta vyhovárať sa na to že bývalé vedenie do toho šlo dobrovoľne, že súčasné vymyslelo iný prístup. Je to snaha vyhnúť sa priamej konfrontácii obyvateľmi a verejnej diskusii, ktorú môžu sledovať všetci, pretože nový portál neumožní verejne vidieť s kým čo kde kto komunikoval, opäť to dáva priestor fabuláciám a rôznym zvláštnym riešeniam a bohužiaľ aj výhovorkám. Je preukázané, že keď sa niečo rieši verejne, osoba je viac angažovaná dotiahnuť do úspešného konca. Ak to bude opäť bez kontroly, vieme zaručiť, že výsledky budú rovnaké? Neberte to prosím ako invektívu, ale ako otázku, na ktorú chceme odpoveď. Kde budeme vidieť, čo sa rieši a koľko z podnetov sa vyriešilo?
13. august 2019

Odpoveď samosprávy

Mesto Senec chce viesť efektívny a vecný dialóg s občanmi, ale diskusie pod nahlásenými podnetmi často vybočujú z vecnej roviny. V súčasnej dobe majú občania k dispozícii dve platformy na nahlásenie a riešenie podnetov, portál Odkaz pre starostu a mobilnú aplikáciu Lepšia obec, ktorá má lepšie predpoklady na zachovanie vecného prístupu zúčastnených strán počas celého priebehu riešenia podnetov. Potrebné informácie o aplikácii nájdete TU: https://www.senec.sk/sk/aktualita/aplikacia-lepsia-obec
Mesto Senec chce riešiť podnety odborne a otvorene s občanmi, ktorí sa neskrývajú v anonymite. Emotívne diskusie neprispejú k riešeniu nahláseného podnetu, práve naopak, vnášajú zbytočné negatívne emócie do komunikácie medzi mestom a občanov. Mesto v súčasnosti vyhodnocuje skúšobnú prevádzku aplikácie Lepšia obec. Predpokladáme, že rozhodnutie o pokračovaní, či odstúpení od spolupráce s portálom Odkaz pre starostu padne do konca roka.
Pre ilustráciu uvádzame niekoľko príkladov nevhodných, nedôstojných až urážlivých vyjadrení anonymných účastníkov diskusií na portáli Odkaz pre starostu.

Mesto Senec
13. august 2019

Michal Es

Mozete mi prosim vysvetlit, co brani ludom /ktorych spominate v prispevku/ aby si vytvorili konto v appke lepsiaobec a pridavali rovnake prispevky?
13. august 2019

Michal Es

iba ze to nebude komentar pri prispevku, ale ako podnet samotny.... kto chce, cestu si najde
15. august 2019

Juraj Zeerak

Dobry den,
niekto asi nema prehlad o tom co sa deje v pozadi a o tom co si niektori zamestnanci mesta dovolia. Ak chce samosprava skutocne viest efektivny, slusny a vecny dialog s obcanmi na portali OPS, alebo aplikacii Lepsia obec, tak akekolvek vyhrazanie a zastrasovanie zo strany zamestnancov mesta voci obcanom musi byt neakceptovatelne a nemoze pokracovat.

Chyba sa moze stat kazdemu a 1x som si to v marci s panom vydiskutoval, ospravedlnil sa a uznal svoju chybu a povazoval som tuto neprijemnu skusenost za uzavretu a zabudnutu, ale minuly tyzden som to zazil znova. Uz som sa k tomu nechcel vracat, ale zmietaju mnou emocie ako zdesenie, hnev a bezmocnost. Som znechuteny a myslim si, ze moja posledna skusenost prekracuje vsetky medze a zasluzi si byt zverejnena.

Pytam sa, ako je mozne, ze niekto z MU, alebo MP poskytne moje osobne udaje (kto som, co robim, ako sa volam a kde pracujem) poslednemu udrzbarovi v meste, ktory ma potom tolko drzosti, ze sa pride (v pracovnom case) vyhrazat do mojej prace sposobom, ze ak este raz odfotim, alebo uverejnim na portali OPS jeho auto budem lutovat, uvidim co sa potom stane a mam si davat pozor atd. Zbytocne som sa mu snazil vysvetlit, ze ako administrator pridane podnety overujem ci neobsahuju vulgarizmy a maju spravne oznacenie na mape.

Jeho to nezaujima povedal. Povedali mu, ze ja to riesim a nebude sa so mnou o tom viac bavit a pri odchode doplnil: "aby neskocila hlava v smutku."

Tu nejde o to, ze sa bojim pana z MU, alebo udrzbara z Msks, lebo s ludmi pracujem denne a rozne primitivne reci som uz zazil, ale jednoducho ma prekvapila a zaskocila agresia a drzost niektorych ludi.

Za rok som tejto dobrovolnej cinnosti venoval stovky hodin a to nebolo len overovanie podnetu, ale preposielanie podnetu na BVS, RC, telefonaty na urady a rozne dalsie institucie a ani tento pan si asi neuvedomuje, ze mozno aj vdaka mojej malej aktivite sa napr. skor vymenil prepadnuty kanalizacny poklop po ktorom autom jazdi aj on.

Vcera som sa s manazerom projektu OPS zhodol na tom, ze bude lepsie ak v Senci ako administrator portalu OPS za tychto okolnosti pokracovat nebudem a je otazne ci tu vobec moze po tychto skusenostiach niekto pokracovat.

Najviac zarazujuci bol, ale pristup ich nadriadenych, ktory nielenze taketo spravanie v podstate akceptuju (neriesia ho) ale naposledy som dokonca este dostal aj radu, ze ked robim nieco taketo "musim byt pripraveny aj fyzicky."

Podla tychto nestastnych prikladov nekompetentnosti a zlyhani jednotlivcov nehodnotim celu samospravu a dakujem za spolupracu vsetkym zamestnancom, ktory vzdy komunikovali slusne.

Situacia nebola riesena kompetentnymi ani z jednej strany ani po mojich upozorneniach, takze riesenie je klasicke slovenske : treba odstranit stazovatela na problem. Mozeme tomu dat krasne PR a Marketing , podakovanie za skvelo odvedenu pracu a karafiatik so slzickou na rozlucku, zial podstatu problemu to nevyriesi, Ak nie je zaujem ludi mozu mat akykolvek sebelepsi nastroj ... Je to o ludoch a ich uprimnej motivacii nie o OPS alebo Lepsej obci.
15. august 2019

Zsolt Kelecsényi

ja sa len spýtam jednoducho: vy ste si nechali od hocikoho vyhrážať sa? presne v takúto chvíľu vyťahujem kameru z mobilu a s úsmevom na tvári mu doporučím nech to celé zopakuje, vtedy ľuďom klesne hrebienok...
16. august 2019

Tomas O.

Špinavosť prvej triedy! Hnus to citat, tu sa už konečne musí niečo stať, aby sa v tomto meste nediali takéto spinavosti. Pan by si zasluzil aspon pernamentku na SJ a nie taketo zazitky.

Ake mame zaruky, ze mesto nevyda nase udaje nejakemu mafiankovi, ked ho nahlasime v lepsej obci?
16. august 2019

Odpoveď samosprávy

Odpoveď Tomášovi O.: Mesto nedáva žiadne osobné údaje tretím osobám. Zo zákona to ani nemôže robiť.
18. august 2019

Laco

Zamestnanci mesta Senec su asi troska precitliveli, troška viac ješitni a neznesu uz ani to, co je verejnym tajomstvom. Osobna vyhrazka nemenovaneho pana js uz silne kafe! Ano, prejdenim na inu formu komunikaciu z tejto verejnej a transparentnej, chce mesto minimalizovat moznost verejnosti sledovat ake kroky mesto robi na zaklade obcianskych podnetov a utajit ich casto nekompetentne odpovede. Na zaklade cinnosti portalu OPS bolo vykonane skutocne vela pozitivneho, za co patri vdaka jednsk prispievatelom, z ktorych je 90% naozaj konstruktivnych, panovi Zeerakovi, ktory odvadza 200% pracu (dobrovolnu!!!) a aj mestu, ktore v mnohych pripadoch skutocne rychlo a ucinne reagovalo. Treba toto fungujuce znicit a vymyslat znova koleso?!
20. august 2019

Juraj Zeerak

Ked som sa pytal ako pan zistil, ze som administrator, ako sa volam a kde ma najde nechcel odpovedat. Je teda zrejme, ze mu moje osobne udaje boli poskytnute a potom boli zneuzite na vyhrazanie.

Zsolt Kelecsényi prvy krat to bolo cez telefon velmi rychlo v zneni, ze "ak este raz napisete taku ******* tak skoncite s tym a tym... a teraz posledne sa to zase udialo velmi rychlo v praci, prave som lepil na stenu plagat a nemal som pri sebe ani mobil...

Pan Laco dakujem a plne suhlasim s Vasim nazorom. Samozrejme ma mrzi, ked samosprava neodpoveda, ale ako som uz pisal je to o ludoch a ich uprimnej motivacii nie o OPS alebo Lepsej obci. Kazdy podnet od obcana si treba vazit a vyriesenie jedneho podnetu je stale lepsie ako nevyriesenie ziadneho. Takto maju ludia kanal, cez ktory vedia podnety nielen nahlasit ale aj kontrolovat samospravu, ako sa k rieseniu (ne)postavi a potom to pripadne vedeniu zratat vo volbach.

Niekomu OPS vyhovuje a berie to ako svoju vykladnu skrinu (prilozene foto je reklama v Bratislave na magistratnom kosi na zastavke) a niekomu je na obtiaz. Konecne rozhodnutie je vsak na vedeni mesta, ale podla mna by mesto tuto "transparentnu" moznost nahlasovania rusit nemalo.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania