Jozefa Cígera Hronského-stavby a budovy-prekračovanie limitov hluku

Zodpovednosť za riešenie: Spišská Nová Ves

V riešení
meno
Šimon Bukšár 28. septembra 2020

Vážený pán primátor
Chcem Vás poprosiť, či by ste nemohol v rámci svojej pôsobnosti napísať otvorený list na adresu ŽSR za účelom boja proti hluku, tak ako to požaduje formulár na stránke: https://www.zsr.sk/pre-media/vyjadrenie-media/2020/september/akcny-plan-ochrany-pred-hlukom.html.
Veľakrát som už písal na rôzne úrady a inštitúcie , žiadal, prosil a stále nič. Jedna sa o hluk zo strany železnice ktorý už toľké roky musia znášať občania dotknutých oblasti nášho mesta. Ide o ulicu J.C.Hronského po jej celej dĺžke s pokračovaním na Železničnú ulicu tak ako je to naznačené na stránke : http://www.hlukovamapa.sk.
Ten hluk je neznesiteľný.. Preto Vás touto cestou chcem požiadať o pomoc pri riešení tohto dlhoročného problému za čo Vám vopred ďakujem.
S úctou Š. Bukšár

04. október 2020

Vladimír

p. Bukšár, nádej asi umiera posledná, ale bohužiaľ kompetentných v našom meste vôbec nezaujíma hluk, či je to železnica, alebo autodoprava. Ak by to tak nebolo, mesto mesto by malo protihlukové bariéry tam kde sú potrebné a v centre mesta by bola pešia zóna, ako je to v 99% miest na Slovensku.
05. október 2020

Odpoveď samosprávy

Váž. Pán Bukšár, ďakujeme za upozornenie k akčnému plánu ochrany pred hlukom vybraných úsekov železničných dráh v správe Železníc SR.
Mesto Spišská Nová Ves bolo a je účastníkom rokovaní pripravovaného investičného zámeru Železníc SR, ktoré vypracovali projektovú dokumentáciu s názvom „Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Poprad - Tatry (mimo) - Krompachy“. Mesto Spišská Nová Ves vydalo na stavbu územné rozhodnutie. Aktuálne podľa našich informácií sa spracováva projekt pre stavebné povolenie. Filozofiou projektu je zvýšenie rýchlosti a komfortu spojenia s hlavným mestom a ostatnými sídlami na trati, zlepšenie bezpečnosti železničnej a cestnej dopravy riešením mimoúrovňových križovaní vlakov, áut, peších a cyklistov s vylúčením úrovňových železničných priecestí so závorami, ochrana obyvateľov a obytných zón pred hlukom, prachom a ostatnými dopravnými vplyvmi a iné.
Súčasťou projektu je úplne nový železničný koridor od Levočskej ulice po Podskalu s vyústením do nového železničného tunela Kalmanka nad ČOV, t. z., trať bude odklonená od vašej lokality. Predmetný projekt je k nahliadnutiu na oddelení územného plánovania, Mestský úrad, Štefánikovo námestie 1, Spišská Nová Ves, 2. posch., č. dverí 23.

Ing. arch. Teodor Štubňa
vedúci odd. stavebného úradu a územného plánovania MsÚ
12. október 2020

asertivator

Vážený pán Ing.arch T. Štubňa.
Môj podnet som adresoval p. primátorovi a dúfal som, že mi p. primátor vyhovie, ale som sa veľmi mýlil. Ja som sa uponížil a nežiadal som, ale PROSIL a úrad ma od ignoroval. Vyhovárate sa na nejakú štúdiu, ale aj ja som ich počul niekoľko npr.:
1, Trať Poprad - Krompachy sa začne rekonštruovať v roku 2013.
2, Trať Sp. Nová Ves - Košice sa nebude rekonštruovať vôbec z
ekonomických dôvodov a tak by som mohol pokračovať.
Preto vážený pán Ing. arch T Štubňa som veľmi sklamaný. Vôbec ste sa nesnažil dvihnúť aspoň telefón a zaujímať sa na ŽSR čo to vlastne oni chcú - nie, veď načo, veď to chce len obyčajný občan.
Veľmi pekne Vám "ĎAKUJEM"

autor podnetu
02. december 2020

Šimon Bukšár

Toto je ten nemenší hluk. Keď budem mať šťastie tak natočím omnoho lepší.
03. december 2020

Anna Uhrová

Podnet bol opätovne odoslaný samospráve,

Pavla Rachelová
[email protected]

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania