14. január 2016
Ďakujem za odpoveď, no považujem ju za nepostačujúcu. K odpovedi mám niekoľko výhrad a vôbec nepovažujem podnet za vyriešený. Priestor medzi komunikáciou a chodníkom pre chodcov predsa nie je súčasťou cestnej komunikácie a vysadenie drevín by preto nijako neovplyvnilo plynulosť dopravy na tomto mieste. Celkovo je odpoveď zovšeobecnená na praktickú nemožnosť vytvorenia "zeleného pásu". Nik však nenavrhuje vytvorenie súvislej trávnatej plochy medzi komunikáciou a chodníkom, kde by nebolo možné parkovať/vchádzať do domov. Hlavnou myšlienkou podnetu je výsadba stromov vhodných pre túto lokalitu, ktorých existencia by mala minimálny vplyv na citujem: "vstup do objektov a predovšetkým parkovacie potreby jednotlivých prevádzok..."
Nieje mi celkom jasné, ako dreviny s priemerom kmeňa ani nie 30 cm, vyššou korunou a vhodným rozstupom (napr. aby rozstup medzi drevinami bol postačujúci pre parkovanie dvoch áut, aby stromy neboli vysadené pred bránami do objektov...) negatívne ovplyvnil vstup do objektov, parkovanie a plynulosť dopravy na vnútornom okruhu mesta. Tento trend a systém výsadby sa bežne aplikuje v rôznych mestách a neraz so zložitejšími podmienkami ako na tejto ulici. Výsledkom sú pekné ulice, v ktorých sa spája funkčnosť (možnosť parkovať) a estetický vzhľad. Dovolím si tvrdiť, že realizovať dodatočnú výsadbu v tejto lokalite JE PRAKTICKY MOŽNÉ a pre občanov by bola prínosom po viacerých stránkach. Poprosím preto o prehodnotenie zaslanej odpovede resp. odôvodnenie, ako konkrétne negatívne by to ovplyvnilo plynulosť dopravy, parkovania a vjazdu pri dodržaní mnou uvádzaných podmienok. Prístup samosprávy preto zatiaľ hodnotím slovami: kde nie je vôľa, tam nie je cesta,v tomto prípade zeleň.....
Čo v Spišskej Novej Vsi nie je prakticky možné vytvoriť, je pre ostatné mestá samozrejmé.......(prikladám inšpiráciu realizovanej výsadby v rušnej bratislavskej ulici).
Filip