Parkovanie E.M. Šoltésovej

Zodpovednosť za riešenie: Spišská Nová Ves

Vyriešený
meno
peter 03. októbra 2016

Dobry den,

podobne ako v ostatnych castiach mesta, problem s parkovanim je coraz vaznejsi aj na Soltesovej ulici, pricom v sucasnosti auta parkuju na vsemoznych miestach, znemoznujuc pristup ku kontajnerom, vychadzanie zo sucasnych parkovacich miest atd.
Pocet parkovacich miest by bolo mozne rozsirit pozdlznym statim prostrednictvom rozsirenia vozovky zatravnovacimi dielcami na mieste sucasneho travnika a ostranenim prekazok (kvetinacov) ktore zaberaju cast vozovky.
Co sa tyka parkovania obecne, nebolo by vhodne aby mesto zacalo riesit otazku parkovacich domov podobne ako v Poprade? Z priestoroveho hladiska neexistuje ina moznost ako efektivne riesit problem parkovania do buducnosti.

dakujem

03. október 2016

Filip

Priklanam sa k podnetu. Ak sa nieco nestane, ulica E.M. Soltesovej bude nadobro upchana autami.
Bol by som velmi nerad, aby toto sidlisko dopadlo rovnako ako sidlisko Zapad, kde sa sice postavili parkoviska, ale na ukor zelele a oddychovych ploch pre ludi.
Dalsia vystavba v tejto lokalite asi nie je priliz mozna. Najlepsim riesenim je postavit podzemne garaze. S vchodom pri kotolni a vychodom v useku spominanom v tomto podnete. Z vlastnej skusenosti viem, ze garaze pri skolke a v okoli Hygieny su nepredajne, lebo nikto nechce vymenit pohodlie parkovania v garazi oproti neistote parkovania na E.M. Soltesovej. A to ani za vyssiu cenu ako je bezna v SNV. Preto som si isty, ze by na naslo velke mnozstvo soferov, ktore by bolo ochotne podielat sa financne na realizacii, vymenou za uzavretu garaz v podzemi.
Pre ilustraciu, keby sa naslo len 30 takych ludi po 5000 € to robi spolu 150 000 €. A je cifra, s ktorou sa uz da realne cosi robit. Mesto to bude musiet tak ci tak nejako riesit, lebo ak nie, ludia zacnu parkovat v okolitych ulickach aj na Roznavskej a to sa asi nebude pacit ani im, ani majitelom domov...
08. október 2016

Matúš Tremko

Tiež som toho názoru, že parkovacie domy by bola najlepšia možnosť. Nesúhlasím však kvôli pár parkovacím miestam odstrániť posledné zelené miesta. Riešenie aké navrhuje pán Peter je len dočasné riešenie. O pár rokov by sme to museli riešiť znova. Samotní ľudia sa musia zamyslieť. Sú totiž pohodlní. Dnes už je bežné, že každý člen domácnosti má svoje vlastné auto. Treba sa zamerať na alternatívnu dopravu. Vybudovať kvalitnú a širokú cyklochodníkovú sieť. Rovnako by bodlo reorganizovať MHD.
11. október 2016

peter

Matus, beriem argument o pohodlnosti, ale takto to jednoducho je. Otazka kvalitnej a sirokej cyklochodnikovej siete v SNV je tazka utopia, jeden chodnik okolo Hornadu sa stavia 20 rokov a obsluznost ktoru bude plnit, je prinajmensom otazna. Spisska je taktiez male mesto na to, aby ju MHD dokazala obsluhovat obdobne ako vo vacsich mestach.
To znamena, ze narast poctu aut zrejme tak skoro nezastavime. Tiez nie som zastanca zaberania zelene, ale tym padom by mesto malo co naskor zacat riesit spominane parkovacie domy. A parkovanie povazujem za jednu z hlavnych uloh mesta, lebo vyrazne ovplyvnuje tak kvalitu zivota obyvatelov, ako aj celkovy vzhlad mesta.
11. október 2016

Filip

Citali ste moj prispevok? Parkovaci dom ano, ale kde? Uz vidim, ze by to dopadlo tak, ze za obet by padlo decke ihrisko nedaleko Shellky. Dalsia zelen a prijemne prostredie na nabrezi Hornadu nenavratne prec...
Vsade vo svete je trend schovat parkoviska pod zem. Dokonca aj u nas v BA, KE, PP, uz maju velke nakupne centra podzemne parkoviska. A nie len nakupne centra. Ved budme troska pokrokovi a myslime aj na nase deti, buducnost a okolie. Staci len otvorit svoje mysle, a je to mozne. Predsa nemoze byt taky problem vykopat velku jamu, postavit tam garaze, a upravit teren na povrchu.
11. október 2016

peter

No v prvom rade treba odlisit obchodne centra a parkovanie na sidliskach. Obchodne centra maju obrovske plochy, tym padom parkovanie v dvoch podzemnych podlaziach pojme velke mnozstvo aut. Na sidliskach je potebne maximalne vyuzitie plochy, takze jeden parkovaci dom by mal mat trebars dve podzemne a dve tri nadzemne podlazia, zelenu strechu, pripadne aj fasadu. Dalsia vec su naklady, podzemna vystavba je radovo drahsia ako nadzemna, cize celkove naklady by boli uplne niekde inde.
11. október 2016

Matúš Tremko

S tými cyklotrasami to nie je až tak finančne náročné. Stačí namaľovať na cestu cyklopruhy. Ale je to problém aj štátu, že nepodporuje cyklistiku, napríklad finančnou injekciou pre kúpu nového bicykla. Alebo zvýšenie registračnej dane za druhé a ešte vyššie za tretie vozidlo v domácnosti (bez dane pre elektromobily). Ak by bola infraštruktúra a rovnako aj lacne dostupný bicykel. Bolo by to o inom.

Priestor potrebny na prepravu 60 osob: http://lh3.ggpht.com/_9F9_RUESS2E/S7tbclwxiPI/AAAAAAAACmw/uI1bCpNuKNA/s800/picoftheday0012-space-60people.jpg

Cyklopruhy: http://1gr.cz/fotky/idnes/10/102/cl6/DMK3665dd_kounicova_2m.jpg

Veľmi pekný koncept parkovacích domov toho sa asi nedožijeme :D : http://www.ludiapremalacky.sk/texty/images/obr3a.jpg
http://www.ludiapremalacky.sk/texty/images/obr3b.jpg
12. október 2016

Filip

Nejake rozumne argumenty by neboli? Preco to hned zamietnut? Podme sa bavit ako sa to realne da urobit, a nie hladat problemy.
1) Vravim, ze ludia by si kupili tie podzemne garaze, coz by pokrylo cast nakladov. Mozno by sa dali cerpat aj nejake fondy. Moznosti su len ich treba hladat..
2) Ak dokazu auta zaparkovat a vycuvat na tych plochach ake su teraz, tak to urcite dokazu v podobnych priestoroch o 3-4 metre nizsie. Takze kapacita nad zemou by bola priblizne rovnaka s tou v podzemi, cize zdvojnasobena.
3) Znova sa pytam, kde umiestnite ten parkovaci dom?
4) Zelena strecha a zelena fasada? To je snad vtip. To je len opticky klam, aj tak znovu uberiete zo zivotneho priestoru.
V Prahe na Vaclavaku, je zopar takych vytahov do podzemia pre auta. Staci to naozaj chciet, a necakat az to pride k nam po x rokoch...
12. október 2016

peter

Prosim vas. Nohami na zemi. Tento problem treba riesit hned a nie snivat nad rieseniami ktore v nasich podmienkach nebudu mozne ani za 50 rokov. Vystavba plne podzemnych vytahovych parkovisk ako spominate z Vaclavaku stoji radovo miliony eur, t.j. desiatky tisic eur na jedno parkovacie miesto. Toto nikdy nezaplati ani mesto, ani nikto z obyvatelov a o fondoch na garaze mozete akurat tak snivat.
13. október 2016

Filip

To o vytahoch patrilo k Matusovi, takze to bolo uplne mimo. Vas, Peter, vas sa tykaju tie body 1 az 4., ale na tie asi nedokazete odpovedat.
13. október 2016

peter

Tak k bodu 1) som odpovedal vyssie. Cisto podzemna garaz je to tak finance narocna, ze aj keby si miesta zakupili ludia, mesto by to nebolo schopne dofinancovat. A k bodu 4) - je to paradox, ale parkovaci dom by naopak na priestore pridal - na chodinkoch a travnatych plochach ktore v sucasnosti uz tak ci tak zaparkovane auta zaberaju. Do desiatich vyskovych metrov sa zmestia 4 nadzemne podlazia, cize plochy kde su zaparkovane auta by sa scasti uvolnili. A v pripade zelenej strechy a fasady - ano, zelen je z velkej casti opticka zalezitost, na trave pred cinziakom si tiez nerobite piknik, ale je fajn ze tam je lebo to pekne vyzera.
A este aby som zareagoval na Matusa - prosim vas uz ziadne dodatocne dane ktore skoncia vsade len nie tam kde by skutocne mali. Tento rok sme na zaplatenie dani pracovali 148 dni, co je viac nez dost.
13. október 2016

Filip

1) A uz mame projek? Vieme, co by to stalo? Vieme kolko by bolo ochotne dat mesto? No nevieme, ale vy uz to uzatvarate. Podme navrhnut co najlepsie riesenie a potom postupne zlavovat na narokoch a nie hned na zaciatku odpisat vsetky moznosti.
2) Pakovaci dom neubere zelene plochy, ale prida? Niekde ubere to urcite ano, ale ci prida o tom tazko niekoho presvedcite.
3) Uz treti krat sa pytam, KDE KONKRETNE chcete umiestnit ten vas parkovaci dom.
13. október 2016

peter

Viem uplne presne ako je na tom rozpocet mesta a ake su jeho moznosti. Mozme sa bavit do nekonecna, ale stavim sa s vami o co chcete, ze plne podzemne garaze na sidliskach v SNV nebudu minimalne dalsich 10 rokov. A nie je to preto ze by som to nechcel.
A co sa tyka umiestnenia - napr. parkovisko pri lokomotive by mohlo pokryvat uzemie od Soltesovej az po Razusovu a Banicku - dostupnost do 10 minut peso.
Kde konktretne by ste vy umiestnili tie podzemne garaze? Pretoze narocnost na umiestnenie je v tomto pripade este vacsia ako pri nadzemnej stavbe.
13. október 2016

Filip

Ja viem, ze nebudu tak skoro, len som chcel dat tuto myslienku do eteru, aby ludia videli ze aj takto sa da, ze nemusia parkoviska zaberat ohromne plochy a nemusia sa stale roztahovat do sirky, lebo to nebude mozne do nekonecna a mali by sme uz teraz mysliet na buducnost, lebo ked teraz uz mame problemy v Spisskej s parkovanim tak o 10-15 rokov to uz bude fakt zle.
Parkovisko pri Lokomotive? No to by bolo krasne. Len sa obavam ze u ludi s tym nepochopite aby zakazdym chodili 10 minut ku autu a od auta.
Ja mam este v zalohe dalsie 2 riesenia.
1) Zrusit Hygienu. Ta budova je vyuzita zhruba na polovicku a ten ich velky pozemok je im vlastne na nic a ani bezny obcan ho nijak nedokaze vyuzit. Mohli by sa prestahovat do budovy ku Geologickemu ustavu, lebo tam je tiez poloprazdna budova. Len zas to ma v sebe haciky, burat budovu do ktorej sa tolko investovalo, a ze hygienikom sa nebude chciet z opravenej budovy stahovat do starej, len koli tomu aby niekto mohol v klude zaparkovat.
2) Postavit parkinghouse na mieste garazi pri skolke. Malinko to rozsirit aby sa vosli 4 rady aut. Len tam je zase velky pocet sukromnikov. A ochota spolupracovat v dnesnej spolocnosti je na minime.
Vase riesenie je fajn, len teraz este nie sme v tej situacii, ze by ludia sa s tym zmierili a dalej budu parkovat kdekolvek hlavne ze to maju blizko, okrem toho je to parkovisko dost velke aj bez podlazi, a neparkuje sa tam.
Moje riesenia su blizsie k ludom, len to ma svoje haciky. Zalezi tam hlavne na ludoch a to je vzdy otazne. Aj peniaze by sa nasli, a ani by to nemuselo tak boliet ako sa zda, ale ta ochota spolupracovat, a mysliet troska viac dopredu.
02. november 2016

Odpoveď samosprávy

Mesto zváži možnosť rozšírenia parkovacích plôch do zelene. K tomu je však potrebné preveriť podzemné inžinierske siete, spracovať projektovú dokumentáciu v súlade s požiadavkami dopravného inšpektorátu. Bohužiaľ je koniec roku a takúto investíciu je potrebné vykryť rozpočtom. Určite by bolo z hľadiska kapacity vhodné, ak by sa navrhlo kolmé alebo šikmé státie. Rozšírenie pre pozdĺžne státie by nebolo veľmi efektívne.
K otázke parkovacích domov - investície takého charakteru sú väčšinou spojené so súkromným investorom, ktorý dokáže kalkulovať s nejakou ekonomickou návratnosťou. Tieto projekty sú rádovo drahšie ako nadzemné parkoviská a v súčasnosti tým pádom aj ich realizovateľnosť z verejných zdrojov v podmienkach SNV je viac ako otázna.


Mesto Spišská Nová Ves
02. november 2016

Filip

Dobre, suhlasim sikme statie po oboch stranach by bolo zatial dobre. No prosim bez vacsich zasahov do zelene nech to nevyzera ako na sidlisku Zapad, ktore sa premenilo na obrovske parkovisko, z ktoreho vycnievaju panelaky.
Sukromny invetor to je nejaka paradigma, pricom vobec to tak nemusi byt. Vela ludi na Soltesovej je ochotnych kupit garaz, len v blizkom okoli jednoducho nie su. Nikto nie je ochotny tu svoju predat. V zahranici uz pochopili, ze parkoviska patria pod zem. Cim skor to prijmeme aj my, tym menej to bude v buducnosti boliet...
02. november 2016

Filip

Lebo ak urobime co treba, mame na cca 50 rokov vystarane, a nie kazdych 10-15 rokov tu rozsirovat tam rozsirovat. A v konecnom doseldku to bude drahsie a aj tak nevyriesene :)
01. máj 2023

Peter Tekáč

Overenie stavu podnetu - podnet bol vyriešený

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania