Ján Kuciak, Martina Kušnírová ✝ 2018

Priechod na Námestie sv. Mikuláša

Zodpovednosť za riešenie: Stará Ľubovňa

Neriešený

Zaslal: Martin Boles, 03. januára 2014

Chcel by som upozorniť na križovatku Levočská/Obchodná/Nam. sv. Mikuláša. Táto križovatka je momentálne obsluhovaná semaformi (aj zbytočnými čakacími tlačidlami). Myslím si, žeby mesto mohlo spraviť testy a pozorovania dopravy, keby boli na nejaký čas semafory vypnuté (3 mesiace). V týchto miestach vznikajú dlhé kolóny, ktoré pred zavedením semaforov nevznikali. Semafory sú super, tak kde sú potrebné. V tomto mieste nie som o tom presvedčený. Ak by pokus bol úspešný, uvažoval by som o riešení križovatky formou zdieľalného priestoru (viac info tu http://www.martinboles.com/zdielany-priestor/)

Lepšie riešenie križovatky by mohlo vyzerať nejako takto: http://www.martinboles.com/priechod-na-namestie-sv-mikulasa/

05. január 2014

Julka

Neviem pre koho sú čakacie tlačidlá zbytočné. A my, chodci, sa naučíme lietať, lebo vodiči v SL radšej otočia hlavu, akože vás nevidím, než by dal pred priechodom prednosť. Vy riešite veci z pohľadu vodiča, ale kde sú chodci?
05. január 2014

Martin Boles

Ak tie tlacidla funguju tak by ma to prekvapilo. V modernom dopravnom planovani miest je toto tlacidlo urazkou chodcov a uprednostnuju sa znacenia s odratavanim casu, ktory ostava do zelenej pre chodcov.
podla mna tu semafory nemaju vyznam. ak Vas to viac zaujima, poskytol som hore linky na studium, cize nie je to len moj nazor ale vseobecny nazor vyskumnikov svetoveho formatu.
svoje skice nazyvam "nacrty riesenie" kedze sa snazim aby mi podnet nezabral viac ako 2 hodiny co nie je zodpovedny cas na navrh riesenia. Asi by tam musela byt znacka Zdielany priestor, neviem ci je to uz v zakone. je o tom viac aj na nemeckej wikipedii http://de.wikipedia.org/wiki/Shared_Space. u nas by tento krakty usek mohla nahradit znacka obytnej zony, aj ked v tej sa vodici spravaju trosku odlisne http://www.novinky.cz/auto/299335-besip-obytne-zony-maji-jina-pravidla-nez-bezne-silnice.html
09. január 2014

euroiura

...urcite semafory su fajn ale aj zdielany priestor je fajn...problemom je ze ak sa odstrania semafory vznikne chaos kt doprava neunesie kedze vacsina miestnych arogantnych vodicov kt neopustili obvod mesta nepozna system zipsu kt tiez chyba v lieviku pri predajni O2. vsimnite si ze v case pokazenych semaforoch vznikaju kolony a ide len jedna strana a chodci. osadil by som napr znacku znazornujucu zips a nie prednost pred protiiducimi/prednost protiiducich.zips by bol formou 3 az 5 aut a vtedy by prichadzalo do uvahy aj vybudovat zdielany priestor....ale radsej nech uz uzavru mesto nech mame obchvaty a. maminky s kocikmi v meste nie romov a automaty!
09. január 2014

Martin Boles

dakujem za posledny komentar, vyzera to tak, ze konecne sa ozval niekto kto vie co zdielany priestor je. Radsej som svoj navrh nazval nacrt riesenia, kedze samozrejme, potrebuje to vyjadrenie dopravaka a nejake testy naviac. nepustal by som sa do toho bez pozorovania. Uz davno tam mali stat studenti gymnazia a tyzden poctivo pocitat a pozorovat co by sa stalo keby semafory nesli a tiez ked idu.
uzavretie mesta by bolo super ale nevidim to realne v najblizsich 20tich rokoch...je tam vsake ine riesenie, ktore chcem v najblizsich dnoch nacrtnut
26. február 2014

Odpoveď samosprávy

Úprava križovatky Ulíc 1.Mája a Levočská bola realizovaná v roku 2008 podľa projektovej dokumentácie, ktorú vypracoval P.T. Inžiniering Košice - autorizovaný projektant. Súčasťou cestnej svetelnej signalizácie bolo aj riešenie prejazdu z Levočskej ulice na námestie sv. Mikuláša a opačne z dôvodu , že uvedený úsek nemá dostatočné šírkové usporiadanie cesty pre obojsmernú premávku. Riešenie svetelnej križovatky bolo odsúhlasené všetkými zainteresovanými zložkami.

Michal Sovič, oddelenie výstavby ÚR a ŽP, MsÚ Stará Ľubovňa
27. február 2014

Martin Boles

Dakujem za odpoved panovi Sovicovi. Riesenie svetelnej signalizacie je super. Aj to ze je tam len 1 jazdny pruh je vsetkym zrejme.
Zbytocne je zabradie, nema ziaden vyznam. Nejazdi sa tam 100 km/h a nie je tam ani viac ako 60 cm prevysenie. Upne by stacilo riesenie s betonovymi polgulami aby vodici neboli drzy. Zdvihnutie priechodu na uroven chodnika by bolo esteticky velmi pritazlive. Shared space (zdielany priestor) riesenie by bolo ceresnickou na torte a je prirodzenym riesenim do buducnosti (nemam na mysli vybudovanie obchvatu)
07. marec 2014

Rudolf Žiak

Vďaka za podnet.

Diskusia

Diskusia k podnetu bola uzatvorená.

Podnet bol archivovaný a diskusia k podnetu uzatvorená. Pokiaľ problém pretrváva, prípade sa rovnaký problém vyskytuje opakovane, prosíme Vás o jeho aktualizáciu, alebo opätovné nahlásenie.

Aktualizovať podnet »
Máte nové informácie o podnete?
Pošlite nám jeho aktualizáciu.
Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.