Marcheggská-chodník-bariéra na chodníku

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Stupava

V riešení
meno
Marek 01. februára 2024

Chodník na Marcheggskej ulici je aktuálne rozkopaný kvôli výstavbe na ulici Pri majeri, zrejme developer ukladá nove obrubníky pre budúci chodník. Nové obrubníky však robia z povodne bezbariérového chodníka na Marcheggskej, využívaného aj ako cyklotrasa, v priamom smere po Marcheggskej bariéru pre plynulý priamy prechod rovno.
Zvýšené obrubníky naviac chodník vedu v oboch smeroch na vedľajšiu ulicu Pri majeri, kde sa nachádzajú developované stavby, ale ruší priamy smer po Marcheggskej využívaný, predpokladám, výraznou väčšinou chodcov a cyklistov. V trase chodníka je tiez stĺp telekomu.
Môže mesto dohliadnuť na zachovanie priameho bezbarieroveho chodníka na Marcheggskej ako to bolo pred výstavbou na majeri, presunutie stĺpa a budovanie chodníkov naozaj pre chodcov? Dakujem

02. február 2024

Marek

buduci chodnik uz zasypaju, stlp v jeho strede, smer chodnika nezmyselny...
05. február 2024

Marek

Dobrý deň, pozerá sa niekto z mesta na tieto podnety? Mohol by sa zástupca mesta vyjadriť? Dakujem
09. február 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, Váš podnet preverujeme, podľa všetkého sú chodníky realizované v zmysle stavebného povolenia, čakáme na vyjadrenie stavebného úradu.
09. február 2024

Marek

Dobry den, dakujem za reakciu. Netvrdim, ze ide o nelegalnu stavbu, v tomto podnete hovorim, ze priamy chodnik sa touto vystavbou rusi, vytvara sa bariera zakrutami chodnikov, vysokymi obrubnikmi pre prechod po Marcheggskej priamo pre chodcov, kociky, cyklistov, atd. Ak sa na to v stavebnom povoleni nemyslelo, je stale cas upravit vystavbu chodnika pre ludi, hlavny smer je Marcheggska.
A stlp v strede chodnika je predsa o zdravom rozume.
10. február 2024

jozef

to je normalne v strede cyklocesty stlp. takych anomalii je aj od Zemanskej k pošte
27. február 2024

Marek

Dobrý deň, chodník s bariérami odklonený mimo priameho smeru ďalej napreduje, chodci, kociky, cyklisti po Marcheggskej budú schádzať dole vysokým obrubníkom a opäť vyliezať na vysoký obrubnik. Bonus k tomu pre chodcov bude stĺp v strede a mesto zjavne absurdné riešenie nekomentuje. Komunikácia s mestom na tomto portáli nedáva zmysel, mesto neodpovedá, chodník developer postaví a chodci sa prispôsobia.
14. marec 2024

Marek

Dobry den, mesiac a pol bez relevantnej odpovede, mesiac a pol ludia obchadzaju pletivo po ceste pomedzi auta, autobus... Dnes tam dieta na bicykli zavadilo o pletivo a spadlo na ceste z bicykla, nastastie, neslo auto. Asi aby potom, ked bude na bicykli obchadzat na cyklochodniku stlp, schadzat cez vysoky obrubnik a zasa nan vychadazat, povazovalo takto zrealizovanu stavbu za zlepsenie oproti sucasnemu stavu. A na urade zrejme este stale preveruju, ci su chodniky realizovane podla stavebneho povolenia. Trochu chuti a sedliackeho rozumu, ale to mam asi nerealne ocakavania.
14. marec 2024

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol opätovne preposlaný samospráve.

S pozdravom
Admin OpS
18. marec 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, podľa projektu budú súčasťou chodníkov aj nájazdové rampy, ktoré budú situované pri priechode pre chodcov. Vo veci existencii stĺpu na Marcheggskej ulici spoločnosť BTK invest, s.r.o. ako stavebník v posledných týždňoch zisťuje možnosti odstránenia nežiadaného stavu. Momentálne je stavebník v jednaní so spoločnosťou Telekom a Suptel a hľadá sa spôsob ako existujúci stĺp a vedenie, ktoré je na ňom umiestnené preložiť.
18. marec 2024

Marek

Dobry den,
nemam pocit, ze som sa pytal nezrozumitelne, napriek tomu ste mi neodpovedali. Verim, ze to nie je zamer, skusim teda este sadu otazok, na ktore sa da odpovedat jednoduchymi vetami. Ak ma mesto zaujem otvorene komunikovat, nebude problem transparentne zdielat informacie:
1. Bude zachovany priamy chodnik po Marcheggskej bez nutnosti prekonavat 2 x obrubnik - bezbarierovy priamy smer?
2. Alebo bude podla prebiehajucej realizacie sukromne investicie nutne z Marcheggskej najskor odbocit na ulicu Pri majeri, tam prejst cez cestu, vratit sa na Marcheggsku a pokracovat v dominantnom priamom smere?
3. Je mesto autorom takehoto projektu/riesenia? Zadalo to takto mesto, alebo si to navrhol developer a vlastnik chodnika mesto to neriesilo?
4. Ak by to bolo v projekte nezmyselne riesene, ma zaujem mesto riesenie chodnika opravit a vratit ho do povodneho priameho smeru?
5. Stlp v strede chodnika riesi s telekomom developer a mesto sa nanho uplne spolahne a nevyvinie aktivitu?
6. Je to chodnik vo vlastnictve mesta alebo developera?
7. Ak developer s telekomom nevybavi nic, mesto sa tym nebude zaoberat?
8. Oplotenie chodnika je tam uz viac ako mesiac a pol, kazdy den chodia rodicia s kocikmi, deti aj dospeli po ceste, aby sa vyhli stavbe, na ktorej sa tyzdne nic nedeje, popri autach, kedy bude oplotenie odstranene?
9. Prednost ma developer, alebo obyvatelia mesta?
10. Kedy je termin na odstranenie oplotenia chodnika?
Dakujem, verim, ze otazky su jasne a da sa na ne odpovedat bez dalsieho uplne zbytocneho cakania.
28. marec 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, priamy chodník je zachovaný, avšak v rámci stavby sa navrhol priechod pre chodcov s bezbariérovou úpravou, ktorý je v zmysle projektovej dokumentácie, schválenej Okresným dopravným inšpektorátom v Malackách. Kvôli bezpečnosti chodcov, či zabezpečeniu rozhľadu vodičov je mierne vysunutý z križovatky. V minulosti sa na ulici Pri Majeri chodník nenachádzal, nakoľko tam nemal opodstatnenie. Vzhľadom k tomu, že na tejto ulici nebola vysoká premávka, chodci vchádzali do križovatky bez jej usmernenia. Vzhľadom k tomu, že v lokalite sa zvýši pohyb áut aj chodcov, ktorí budú smerovať k bytovej výstavbe v tejto lokalite, je nutné zabezpečenie bezpečného priechodu chodcov cez cestu. „Vybočenie“ nepredstavuje prekonávanie veľkej vzdialenosti pre chodcov a už vôbec nie pre cyklistov.
Nakoľko výstavba stavebného objektu v zmysle právoplatného stavebného povolenia nebola ukončená meritórnym kolaudačným rozhodnutím, čiže stavba nie je užívaniaschopná, je nutné aby stavenisko počas výstavby bolo oplotené.
Pozemky parc.č. 449/13, 441/10 a 443 k.ú. Stupava, pod komunikáciou ul. Marcheggská, na ktorých je umiestnený aj príslušný chodník, sú vo vlastníctve mesta Stupava. Stavebník má k predmetnému pozemku iné právo v zmysle zmluvy o nájme pozemku s mestom Stupava za účelom vybudovania stavebných objektov.
08. apríl 2024

Marek

Dobry den,
dakujem za reakciu, ale odpovede na moje otazky chybaju:
1. Bude zachovany priamy chodnik po Marcheggskej bez nutnosti prekonavat 2 x obrubnik - bezbarierovy priamy smer?
podla vas nie, lebo je to lepsie, bezpecnejsie, pytam sa, v com to ma byt bezpecnejsie? Ak mam ist priamo, preco by som odbocoval do ulice Pri majeri, to nedava zmysel a chodci budu vybocenie ignorovat a prestupovat zvysene obrubniky, aby pokracovali svojim smerom. Prikladam foto z google maps, krizovatka Cementarenska - Agatova, smerom k MKIC, kde je aj chodnik a, prekvapivo, tam prechod pre chodcov v priamom smere mozny je, hoci ide o krizovatku, kde cez trhy/kulturne podujatia prechadza vela aut a chodci nie su ohrozeni. Argumentacia o bezpecnosti chodcov na Marcheggskej tak strasne pokrivkava.

2. Alebo bude podla prebiehajucej realizacie sukromnej investicie nutne z Marcheggskej najskor odbocit na ulicu Pri majeri, tam prejst cez cestu, vratit sa na Marcheggsku a pokracovat v dominantnom priamom smere?
Tu odpoved mesta mame - ano a je to tak v pohode. Nesuhlasim, myslim, ze som to vysvetlil dostatocne, chodec si cestu priamo najde, aj ked mu budete tvrdit, ze ma ist lepsou cestou naokolo, nepojde, lebo to lepsia cesta nie je.

3. Je mesto autorom takehoto projektu/riesenia? Zadalo to takto mesto, alebo si to navrhol developer a vlastnik chodnika mesto to neriesilo?
bez odpovede

4. Ak by to bolo v projekte nezmyselne riesene, ma zaujem mesto riesenie chodnika opravit a vratit ho do povodneho priameho smeru?
bez odpovede

5. Stlp v strede chodnika riesi s telekomom developer a mesto sa nanho uplne spolahne a nevyvinie aktivitu?
bez odpovede, to je skutocne podla mesta v poriadku? Pri vsetkej ucte, je to velmi zahanbujuce

6. Je to chodnik vo vlastnictve mesta alebo developera?
Mesto hovori, ze to zverilo do ruk developerovi, co je ok, ale rozhodovaciu pravomoc, predpokaldam, alebo aspon dufam, z ruk nepusta a zaodpoveda za realizaciu chodnika.

7. Ak developer s telekomom nevybavi nic, mesto sa tym nebude zaoberat?
Stlp v strede chodnika bez odpovede - toto je uplny fail, je treba zavolat media, aby poukazali na tu absurdnost, az potom sa zacne nieco diat?

8. Oplotenie chodnika je tam uz viac ako mesiac a pol, kazdy den chodia rodicia s kocikmi, deti aj dospeli po ceste, aby sa vyhli stavbe, na ktorej sa tyzdne nic nedeje, popri autach, kedy bude oplotenie odstranene?
Oplotenie je tam uz viac ako mesiac, dodavatelia stavby mozu na ulicu Pri majeri pokojne prechadzat, ale chodci a cyklisti musia zist na cestu a predierat sa medzi autami a autobusmi. Rozumiem, ze to nie je skolaudovane, ale plot sa da posunut pri troche empatie tak, aby chodci nemuseli na cestu. Alebo naplanovat stavbu chodnika spolu s rekonstrukciou cesty, aby bolo obmedzenie pre chodcov co najkratsie. Chodnik je na mieste, na ulici Pri majeri sa nic nedeje, plot tam tak ostava a moze to tak byt este cele mesiace, lebo sa nikomu nechce urobit nic pre ludi, ved naco.

9. Prednost ma developer, alebo obyvatelia mesta?
z poskytnutej informacie, ze stavba nie je skolaudovana, tak odpoved minimalne tusim, smutne. Opat, lepsie planovanie, empatia a chut vyhoviet chodcom a cyklistom. Preco to nejde?

10. Kedy je termin na odstranenie oplotenia chodnika?
Bez odpovede

Doplnim este otazku estetickej stranky realizacie:
11. Na Marcheggskej sa realizuju rekonstrukcie chodnikov po fazach podla dostupneho budgetu, co je pochopitelne. Preco sa vsak zakazdym pouzije ina dlazba/material/vzor a vznika cirkus dizajnu - teraz sa asfaltovy cyklochodnik developer rozhodol useknut a dat tam do zakrutami vyboceneho chodnika dlazbu podla vlastneho uvazenia, opat ina dlazba, ako ine dva typy betonovej dlazby, uz pouzitej na Marcheggskej? Ma mesto dizajn manual alebo sa nakupuje podla dostupnosti materialu v dany moment realizacie, podla rozhodnutia developera, z ineho dovodu, takze vysledkom je Balkan? Marcheggska naznacuje vazbu s blizkym Rakuskom, nechce sa mesto Stupava pri budovani svojej infrastruktury inspirovat a nemat z ulic katalog dodavatelov dlazby a asfaltu, ale mat snahu to zjednocovat a okrem funkcnosti riesit aj estetickost realizovanych prac?
Dakujem
09. apríl 2024

Marek

Cementarenska-Agatova
09. apríl 2024

Marek

chodnikovy katalog Marcheggska
09. apríl 2024

Marek

A nova vzorka z aktualnej realizacie, nech si aj cyklisti vyskusaju namiesto asfaltu betonovu dlazbu podla vyberu developera. Kazdy si ma trochu zajst, aj ked chce ist priamo, stlp v zakrute je k tomu zrejme bonus.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania