Kruhový objazd?

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Stupava

V riešení

Zaslal: Vladimir, 06. septembra 2017

Dobrý deň,
dlhodobo sa v Stupave dohadujeme či križovatka Mariánska-Nám.Sv.Trojice-Cintorínska je kruhový objazd bez vyznačenia prednosti v jazde alebo to nie je vôbec kruhový objazd lebo nie je označený dopravnou značkou P7. Stáva sa a niektorý vodiči to aj sami priznávajú že pri odbáčaní doľava ignorujú stredový ostrovček a idú popred neho. Ako sa teda máme na tej križovatke správať ? Bolo by vhodné tam dať nejaké zvislé značenie.
Ďakujem

13. september 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Váš podnet sme zaevidovali a postúpili na riešenie oddelenie územného rozvoja a životného prostredia. O riešení podnetu Vás budeme priebežne informovať

Mgr. Zuzana Lovíšková
vedúca oddelenia všeobecnej a vnútornej správy
21. september 2017

Juraj Benko

Niet sa nad čím dohadovať. Nie je to križovatka s kruhovým objazdom a tiež vodiči sa nemajú k čomu priznávať.
Vodič môže pri vchádzaní do tejto križovatky/sústavy križovatiek odbočiť vľavo aj vpravo. Žiadnou dopravnou značkou nie je upravený prikázaný smer jazdy.
Vodič vstupujúci do križovatky má samozrejme prednosť sprava, čo vodiči samozrejme "po stupavsky" ignorujú.
21. september 2017

Vladimir

Vo vyhlaske sa myslim hovori aj o tvare takej krizovatky a podla tvaru splna parametre kruhoveho objazdu an ktorom ale nie je uprave zvioslimi dopravnymi znackami prednost v jazde a tak sa tam treba riadit pravidlom pravej ruky. Nemyslim si ze je mozete odbocit do lava aj popred ostrovcek. Idete totiz do protismeru kedze tam nie je dost miesta na dve auta. Treba ist pekne dookola ale dodrziavat pravidlo pravej ruky. .
21. september 2017

Juraj Benko

Dobrý deň.
Predpokladajme teda, že zámerom bolo postaviť okružnú križovatku.
Do roku 2004 sa u nás okružné križovatky projektovali podľa zahraničných noriem. Od roku 2004 je v platnosti technický predpis pre „Projektovanie okružných križovatiek na cestách a miestnych komunikáciách“, ktorý zjednocuje projektovú prípravu týchto križovatiek na cestách v správe štátu, NDS a.s., miest, ako i v správe samosprávnych krajov. Kapitola 4.7 pojednáva o dopravnom značení, ale odporúčam prebehnúť všetky technické podmienky. Nebudem sem vkladať citáty, nemá to význam.

Ten protismer si dovolím rozporovať. Dovolím si tvrdiť, že v súčasnej konfigurácií tu máme cestu III. triedy v polovičnom profile.Je samozrejme hanbou zúčastnených orgánov, že sa občania "dohadujú" o účele a križovatky.

http://www.ssc.sk/files/documents/technicke-predpisy/tp2004/tp_04_2004.pdf.

Diskusia

Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Aktualizovať podnet »
Máte nové informácie o podnete?
Pošlite nám jeho aktualizáciu.
Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.