Cementárenská-stavby a budovy-prekračovanie limitov hluku

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Stupava

V riešení
meno
Obyvatel 42 01. decembra 2019

Budova v objekte Cevaservisu, kde sa nachádza jedáleň a kaviareň ruší kľud nočný aj denný svojim vykurovacím telesom.kotol neustále hučí deň aj noc. Dávam do pozornosti VZN kde sa odvoláva na hluk z iných stacionárnych zdrojov a žiadam úrad aby v tomto zmysle konal a nariadil majiteľovi budovy o nápravu komína tak aby nevydáva taky hluk.nie je možné v kľude spať. Duní to a hučí a už toho mám akurát tak dosť

05. december 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za podnet. Požiadal som o bližšie informácie. Po ich obdržaní Vás budem informovať.

S pozdravom
Peter Kubička, za MsÚ Stupava poverený riešením podnetov občanov v aplikácii Odkaz pre starostu pre Stupavu
11. december 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
obdržal som informáciu z Referátu životného prostredia:
-----------------------------------------------------
Na miestnej obhliadke a následnom rozhovorom s riaditeľom Cevaservisu a.s. – majiteľom objektu sa zistilo, že predmetný tepelný zdroj je v prevádzke už roky, takže objekt bol vykurovaný s tým istým zdrojom, keď ešte tam boli len kancelárie. Tvrdenie podľa odkazu na starostu „hluk začal teraz po otvorení prevádzky kaviarne, ktorá má teraz v tejto budove prvú vykurovaciu sezónu“ nie je na mieste.

Čo sa týka rušenia nočného kľudu „zapnutou teplárňou“ bolo by potrebné zmerať intenzitu hluku či neprekročí prípustné hodnoty podľa § 62 písm. m) zákona č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia, to však musí navrhovateľ, nakoľko pri bežnej dennej premávke na ulici ten hluk z vykurovania bol takmer neidentifikovateľný.
-----------------------------------------------------

S pozdravom
Peter Kubička, za MsÚ Stupava poverený riešením podnetov občanov v aplikácii Odkaz pre starostu pre Stupavu
13. december 2019

Obyvatel 42

Vážený pán Kubička, vysvetlite mi akym spôsobom ma navrhovateľ postupovať pri meraní hluku počas dňa a počas noci? Čiže na aké kompetentné organy sa treba obrátiť . nie každý disponuje takými prístrojmi a ja mám uši a tie počujú počas noci hluk z teplného zdroja stačí keď sa postavíte v noci pred budovu, počujete silné hucanie. Minulý rok nebola rozšírená kaviareň a hluk bol oveľa menší . tento rok rozšírili svoje pôsobenie o miestnosť a je to naozaj v noci nepríjemné. Vase vyjadrenie prosím ešte k nočnému rušeniu. Rad by som videl z vašej strany viac pomoci občanom a očakávam vašu odpoveď vo forme poradenia ako postupovať ďalej tak, aby rušenie spánku bolo čo najmenšie.
19. december 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujem za Vaše komentáre, požiadal som o doplňujúce informácie. Po ich obdržaní Vás budem informovať.

S pozdravom
Peter Kubička, za MsÚ Stupava poverený riešením podnetov občanov v aplikácii Odkaz pre starostu pre Stupavu
20. december 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
obdržal som informáciu z referátu životného prostredia:
"Objektívne posúdenie a riešenie sťažností takého typu je v kompetencii orgánov verejného zdravotníctva, teda miestne príslušných RÚVZ. Tieto orgány dokážu odborným meraním účinne objektivizovať identifikované zdroje hluku a v prípade prekročenia prípustných hodnôt hluku stanovených legislatívou (vyhláška MZ SR č. 549/2007 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prípustných hodnotách hluku, infrazvuku a vibrácií a o požiadavkách na objektivizáciu hluku, infrazvuku a vibrácií v životnom prostredí) uložiť aj nápravné opatrenia a prípadné sankcie.

Takýto postup je možné „jednoducho“ aplikovať v prípade zdrojov hluku s dlhodobým charakterom pôsobenia, akými sú napríklad jednotlivé formy dopravy, priemyselné areály či rôzne technologické zariadenia (výťahy, kotolne, vzduchotechnika a pod.)"

S pozdravom
Peter Kubička, za MsÚ Stupava poverený riešením podnetov občanov v aplikácii Odkaz pre starostu pre Stupavu

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania