Cementárenská-zúženie spomalovača pre ľahší prejazd cyklistov

Zodpovednosť za riešenie: Iný subjekt

V riešení
meno
Marek Zahradník 06. júla 2020

Retarder na danom mieste by bolo vhodne riesit tak, aby ho mohli obchadzat cyklisti bez nadskakovania - napriklad vynechanim toho najvyraznejsieho zlteho dielu.

06. júl 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za podnet. Požiadal som o bližšie informácie. Po ich obdržaní Vás budem informovať.

S pozdravom
Peter Kubička, za MsÚ Stupava poverený riešením podnetov občanov v aplikácii Odkaz pre starostu pre Stupavu
16. júl 2020

jozef

bolo by tonupne perfektne, lebo aj na trojkolkach ZŤP ludia maju problem cez tie retardery.
27. júl 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
obdržal som informáciu z Oddelenia územného plánovania a dopravy, že vlastníkom je súkromný subjekt: TOPNR s.r.o., Mikovíniho 10, Trnava, PSČ 917 01

S pozdravom
Peter Kubička, za MsÚ Stupava poverený riešením podnetov občanov v aplikácii Odkaz pre starostu pre Stupavu
27. júl 2020

Odpoveď samosprávy

Samospráva uviedla, že zodpovedným subjektom je: TOPNR s.r.o., Mikovíniho 10, Trnava, PSČ 917 01
03. september 2022

Anonym

@Zadávateľ podnetu: Dobrý deň Marek, nebol náhodou Vami odfotený stĺpik pri spomaľovacom prahu, ktorý je namontovaný na pozemnej komunikácii pri bytovom dome súp. č. 3063, medzičasom odstránený?
04. september 2022

Marek Zahradník

@Darina: ano, stlpik tam uz nie je. Retarder je stale v povodnej sirke az po zaparkovane auta, tj zavadzia.
04. september 2022

Anonym

Marek, podľa informácie samosprávy z Okt 2019 (podnet ID 79462) si montáž tohto spomaľovača zabezpečili obyvatelia sami - tí však nemajú spoluvlastnícky podiel na danom pozemku. Na fotografii k tomu podnetu si všimnite, že spomaľovač bol pôvodne kratší a bol tam priestor na jeho obídenie bicyklom. Otázne je, prečo sa to zmenilo.
https://www.odkazprestarostu.sk/stupava/podnety/79462/cementarenska-
vertikalna-znacka-chybajuca

Základnou otázkou však je, či sa toto dopravné zariadenie môže používať na takomto type pozemnej komunikácie. Zákon o pozemných komunikáciách (cestný zákon) rozlišuje v ust. § 1 ods. 2 pozemné komunikácie podľa dopravného významu, určenia a technického vybavenia na: diaľnice, cesty, miestne cesty a účelové cesty. Miestne cesty sú podľa ust. § 3d ods. 3 vo vlastníctve obcí. Do ktorej kategórie by ste zaradili Vami odfotenú vozovku - pozemok s parc. č. 4137/159 (LV 443), ktorej vlastníkom je obchodná spoločnosť CEVASERVIS, a. s.?
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/1961/135/20220701#paragraf-1
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/1961/135/20220701#paragraf-3d.odsek-3
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/1961/135/20220701#paragraf-4a
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/1961/135/20220701#paragraf-4b

Technické podmienky - Spomaľovacie prahy - kapitola 7.2:
https://www.ssc.sk/files/documents/technicke-predpisy/tp/tp_023_2019.pdf

Projektovú dokumentáciu k riešeniu dopravnej situácie odsúhlasuje najprv Okresný dopravný inšpektorát PZ v MA a potom by sa tým mal zaoberať cestný orgán mesta Stupava. Kontaktovali ste v tejto záležitosti niekoho príp. oslovili ste členov príslušných komisií MsZ? Mne sa podarilo nájsť kontakt na spoločnosť, ktorú samospráva uvádza ako vlastníka (pre prípad potreby ho prikladám).
05. september 2022

Anonym

Dobrý deň Marek, v súvislosti s týmto spomaľovacím prahom (retardérom) sledujte komunikáciu pri podnete ID 79462:
https://www.odkazprestarostu.sk/stupava/podnety/79462/cementarenska-vertikalna-znacka-chybajuca
05. september 2022

Marek Zahradník

@Darina: je to miestna komunikacia, urcite nie cesta 1/2/3.triedy (da sa overit na openstreetmap, tieto triedy su iba hlavne vypadovky zo Stupavy).

Dopr. komisiu som nekontaktoval, neviem, ci to ma vyznam, ak cesta nie je ich. Akurat teraz si nie som isty, ako postupovat. Poslat email na [email protected], ci je ochotny retarder skratit?
05. september 2022

Anonym

Dobrý deň Marek, táto komunikácia nie je miestna, minimálne nie v zmysle cestného zákona, pretože miestne komunikácie sú vo vlastníctve obcí, čo nie je tento prípad.
https://www.stupava.sk/o-meste/aktuality-1/stupavske-ulice-470sk.html

@Koho kontaktovať: Otázne je, či osadenie spomaľovača na tejto súkromnej komunikácii odsúhlasil Okresný dopravný inšpektorát PZ v MA, či dal na to súhlas jej vlastník, t. j. CEVASERVIS, a. s. a či boli splnené všetky technické podmienky (dopravné zariadenie nemôže podľa môjho názoru zasahovať do súkromného pozemku - určite nie bez predošlého súhlasu vlastníka nehnuteľnosti). Odpoveď na tieto otázky vie získať cestný orgán mesta Stupava, pretože na to má kompetencie, nie však bežný občan. Pred kontaktovaním niekoho preto odporúčam vyžiadať si najprv stanovisko MsÚ. Úplne by stačilo, keby samospráva reagovala na Váš podnet.

Pre zaujímavosť prikladám výpisy z obchodného registra údajného vlastníka spomaľovača, jeho spoločníkov a personálne prepojenej spoločnosti sídliacej na rovnakej adrese.
TOPNR s. r. o.: https://orsr.sk/vypis.asp?ID=329747&SID=7&P=1
B.A.S.E. s. r. o. (spoločník 1): https://orsr.sk/vypis.asp?ID=305067&SID=7&P=1
MIRAVEL s. r. o. (spoločník 2): https://orsr.sk/vypis.asp?ID=69546&SID=7&P=1
púpava, a. s.: https://orsr.sk/vypis.asp?ID=379442&SID=7&P=1

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania