17. júl 2014
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
v snahe ochrániť asfaltobetónový povrch oválu sme predpísali v súťaži jeho ochranu počas výstavby tribúny. Drobné mechanizmy pôsobili na stavbe pri realizácii elektrickej, vodovodnej a kanalizačnej prípojky, ktoré sa zhotovili ako prvé. V posledných 5 dňoch sa vŕtali a betónovali pilóty na založenie stavby. Tiaž vibropilotážnej súpravy, resp. domiešavačov s betónom je už inej váhovej kategórie a bez plošnej ochrany by určite došlo k lokálnemu presadnutiu oválu.
Dodávateľ má v zmluve o dielo na realizáciu diela povolený relatívne krátky čas, pretože v 09/2014 sa na štadióne organizuje významné športové podujatie. Preto sme v súťaži pripustili ─ požadovali realizáciu diela v čase do 20. hodiny každý deň okrem nedieľ a sviatkov. Rozoberať alebo žeriavom odsúvať ochranné debnenie po pracovnom čase by bolo neekonomické.
Frekvencia prác a i presun materiálov po zhotovení pilotáže sa na stavbe prudko zvýši (dovoz OK prvkov z dielní, ich montáž pomocou žeriavu, dovoz bet. zmesí, dlažby, ostatných komponentov na realizáciu podstavby...). Preto ochrana oválu nadobudne ešte väčší význam, ako doteraz. Relatívny pokoj na stavbe doteraz bol spôsobený hľadaním alternatívneho subdodávateľa pilotáže, keďže pôvodný odstúpil z plnenia.
Odbor investičnej výstavby
Mato
Na ten smiešny bágrik stačilo keby si pán šofér pri prechode hodil pod pási 4 dosky a je, a ked raz za sto rokov príde niečo väčšie tak tam hodia 8 dosiek a keď skončia hodia ich len nabok.
Asi by som mal požiadať o časť platu toho múdreho pána čo to vymyslel za externú realizáciu projektu "ako prejsť cez cestu s ťažkým strojom"