Porucha vodovodu bola Tavosu nahlásená okolo 15:00 - 15:15, kde zo šachty na Hlbokej ulici pri umývacích boxoch vytekalo veľké množstvo vody. Okolo 15:30 už bola odstavená studená aj teplá voda na Hlbokej ulici. Na stránke Tavosu bola uvedená odstávka vody od 16:00 do vyriešenia poruchy a že cisterna s pitnou vodou bola vyslaná na miesto. Cisterna dorazila o 18:45(!), na poruchovú linku Tavosu sa samozrejme nedalo dovolať, mail som radšej ani neskúšal.
Jediné informácie som sa dozvedel od šoféra, ktorý povedal, že ide o poškodenú tvarovku pod zemou a že bude nutné odkopať celú šachtu (pravdepodobne ide o potrubia z čias výstavby OMV) a tak odstávka bude trvať aj v priebehu zajtrajška, pretože Tavos nemá techniku na výkopové práce. Prečo v dnešnej dobe trvá informovanie ľudí o poruche a odstávke tak dlho?
Na obyčajný oznam by postačili sociálne siete. Ľudia si za vodu platia, tak by si zaslúžili byť včas a korektne informovaní o probléme a o riešení. Pýtam sa, prečo bola vyslaná cisterna s pitnou vodou tak neskoro, ak sa o probléme a o nutnosti odstávky vedelo z rozsahu problému pravdepodobne skôr? Prečo neboli vyslané dve cisterny? Na Hlbokej býva dosť ľudí. A čo ma najviac zaráža, prečo vodárenská spoločnosť nemá stavebnú techniku na riešenie výkopov? Veď 99% ich starosti je práve pod zemou. Kto je za toto zodpovedný? Úradník - politik. K danej veci by sa mohol osobne vyjadriť pán Ing. Marek Gálik, generálny riaditeľ TAVOS, a.s.
Osobne som zvedavý, koľko týchto porúch bude pribúdať a či sa neblížime ku koncu životnosti dôležitých častí vodovodných potrubí.
martin