Údržba ciest :(

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
Helena 27. januára 2015

Prekvapivá zima so snežením na hlavnom ťahu cez Trnavu ( Hoapodárska ulica). Takto cesty a chodníky vyzerajú na obed. Odhrnutie snehu tu nebolo urobené ani raz. Vzťahujú sa pokuty za neodpratanie snehu iba na fyzické osoby? :D

27. január 2015

alena

Klasika, ze by novy primator zaspal, neverim
27. január 2015

Roman Krajčovič

Typycke slovenke napadne 1cm snehu a uz je zle...byvali casi ked napadlo 50cm snehu a nikomu to neprekazalo...
28. január 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
27. januára začalo snežiť približne o 8. hodine. Od 8.30 h bol zahájený výjazd techniky. Chodník na Hospodárskej bol posypaný približne o 9.30 h a následne ešte 2 x v popoludňajších hodinách.
Pluhovanie (odhŕňanie snehu) sa začína realizovať keď vrstva presiahne 3 cm.

Čistenie komunikácií je rozdelené do troch etáp podľa poradia dôležitosti z hľadiska dopravnej obslužnosti (MHD, zdravotnícke služby atď.) a podľa kritérií s prihliadnutím na požiarnu ochranu.
I. etapa miestne komunikácie, spojovacie komunikácie s hromadnou dopravou, prístupové komunikácie k zdravotníckym zariadeniam a ďalšie komunikácie podľa miestnych podmienok

II. etapa spojovacie komunikácie nezaradené do I. etapy, prístupové a obslužné komunikácie, ktoré majú význam pre zásobovanie, dopravu z priemyselných závodov a pod.

III. etapa prístupové a obslužné komunikácie, ktoré majú význam prevažne len pre dopravu súkromnými dopravnými prostriedkami

Spôsob a postup vykonávania zimnej údržby je stanovený v operačnom pláne zimnej údržby, ktorý je vypracovaný v zmysle cestného zákona č. 135/1961 Zb. v znení neskorších zmien a doplnkov. Operačný plán zimnej údržby je zverejnený na webovej stránke mesta (http://www.trnava.sk/sk/clanok/cistenie-komunikacii-a-zimna-udrzba).

Odbor dopravy a komunálnych služieb
28. január 2015

Flego

:-) A jazdili sme v tom snehu na letných gumách a nič sa nestalo. Cesty III. triedy bývali ako sklo a v pohode sa po nich jazdilo na trabantoch a škodovkách.Tie dnešné autá sa vysypú aj na snehovom poprašku.
28. január 2015

dF

toz, to katastrofa toto...silna kalamita....uplne nezvladnuta udrzba...skolabovana doprava...
31. január 2015

Marián

Bez urážky, Ten čo písal odpoveď evidentne nemá šajnu čo písal a nebýva v Trnave.
V Trnave po kalamite zo dňa 30,01,2015 od 18:00 do rána 06:00 NEPREŠLO ANI JEDNO CESTÁRSKE AUTO !!!! V CELOM MESTE A OPAKUJE SA TO STÁLE!!! Za dva mesiace 4 krát snežilo a ani hlavne cestné ťahy neboli upravené. ASA a TT Komfort absolútne nezvládajú svoju prácu. Tliachate roky o náprave a neurobilo sa nič. Hlavne že sa platia cestné dane a potom sa pán Krajčovič vytešuje, koľko sa ušetrilo! Mimochodom, zakázal niekto z " kompetentných " odhŕňať sneh a robiť len posyp soľou ??? Lebo len hlupák môže takéto niečo nakázať, čo praktizujete v Trnave
31. január 2015

wewe

Marián: Bez urazky ale jediny kto nema sajnu si ty ! Chlapci zatial co spis ty vo svojej posteli,odhrnaju a solia cele mesto aj 48hodin ! Uz ta vidim,jak si tahal 12ku a pozeral si cez okno na auta :D Vlastne to je jedno vsetci sme velky odbornici na vsetko cez pc :D ja som ich videla vcera x krat prejst po rovnakej ceste az dokym nezmyzol snej sneh nadobro,alebo mame vyhrievane cesty momentalne nakolko su sama voda :D
31. január 2015

Flego

Aj ja musím uznať, že sú snaživý. U nás vo Vajslovej doline behá také malé autíčko s radlicou a sypačom a za 24 hodín ho vidím už tretí krát. 2x včera odhrnul sneh a dnes keď je odmäk ešte zoškrabol z cesty ujazdený ľad.
31. január 2015

Roman Krajčovič

No pokial viem tak cesty solia zväcsa skorých rannych hodinach ked je klud na cestach to znamena ze okolo 2-3tej zacinaju....a to ze napadne 15 cm snehu je uz kalamita? To len ludia co sa vsade nahlia maju stale kalamitu.
31. január 2015

Marian

Wewe, zlatko mas smolu, moja praca mi nedovoluje sladko spinkat ako Tebe. Neviem podla coho to posudzujes ale od vcera do dnesneho rana tak ako som pisal, ulice T.Vansovej, Rybnicna, Hospodarska, Hlboka, Sladovnicka, Tamaskovicova a plus dve neviem ako sa volaju boli absolutne neudrziavane. A nie je to prvy krat. A ze dokial nezmyzol sneh? Tak potom neviem kade chodis ale mala si sa ist pozriet na krizovatky Spartakovska - Kollarova, Rybnicna - Hlboka, Kollarova - Hospodarska. Ale pre tych, co chodia na aute z Kopanky do Tesca je to uplne jedno.
31. január 2015

Marian

Allah Mohamed, aby sme mali jasno, cesta sa ma najprv odpratat od snehu a potom mas solit. Ak to ty na Tvojom dvorku robis opacne je Tvoj problem. O kalamite som nepisal nic ak si si nevsimol ale ist 10km/h po meste na lade a neupravenej ceste a trpnut aby sa nieco nestalo, nie je neschopnostou vodica ako ty chces tvrdit ale neschopnostou Firiem a kompetentych sa o to postarat. Ja sa nenavazam na cestarov. Ale tych, ktori to maju na starosti.
31. január 2015

wewe

Marian: moj zlaty mal by si zmenit zamestnanie,vecer sa ma spat,nedostatok spanku skodi..takze popri praci monitorujes vecer polku trnavy :) v pohode,este sa skus zamysliet nadtym,jak by to vyzeralo,keby boli ozaj cesty neudrziavane s 40cm snehu moj zlaty :D
31. január 2015

Viktor

Mne chýba solenie chodníkov - dnes na nich bola niekoľkocentimetrová vrstva kašovitého ale mokrého snehu, cez ktorý sa dá s kočíkom prejsť veľmi ťažko. O križovatke Spatrakovská - Kollárova - Sladovnícka - Hlboká ani nehovorím - tam len vzať kočík do rúk a preniesť...
31. január 2015

Marian

Wewe, zlatko nema kazdy zlaty privesok ako Ty. Zlatko, ja nemonitorujem, ja chodim na aute, to je to cudo na styroch kolesach. Moja, ja nehovorim, ak to dokazes pochopit, ze na ceste je 40cm snehu, ale hovorim, ze o cesty sa nikto nestara tak ako ma! Tebe evidentne skodi sedenie v kancli. Chod sa pozriet na tu udrziavanu cestu aj teraz. Tie kolaje su urcite od odhrnaca, ten ujazdeny sneh je urcite od prace dispecera. Trepes kraviny a zavadzas ludi. Ulice Bucanska, Hlboka, Sladovnicka. Chod sa pozriet ako vyzera vyjazd pre hasicov, teraz je 31.01.15 cas 20:13
31. január 2015

Roman Krajčovič

Mily Marian suhlasim stebou ze cesty neboli dokonalo upravene....ale boli zjazdne :) o to v prvom rade ide.a ked musis ist 10km/h tak budis neurobis stym nic.Nase korupciou zmietane slovensko a nase drahe mesto nema taky vozovy park aby zvladlo taky naval snehu behom par hodim.Kolko maju aut? TTkomfort asi 3 Firma ASA mozno 2 asi tolko som ich videl.To mas 5 pluhov na celu TT...a koho je to vina ze mesto nedokaze zabezpecit lepsi vozovy park....
31. január 2015

Boris

Alah Mohamed tak tých pluhov je trošku viacej ale aj tak to nemení nič na tom že situácia sa nedá zvládnuť v takom silnom snežení ako to bolo tentokrát.Ak porovnám prácu cestárov Slovenskej Správy ciest a prácu firiem ktoré sa starajú o zjazdnosť ciest v meste tak to sa ani nedá,robil som to 13 rokov a mal som dosť.Asi jedným s naj problémov by som videl aj v tom že tie cesty sú také aké sú aj to že narozdiel od SSC firmy pracujúce pre mesto nemôžu sypať čistú soľ ale v pomere 1:3 (soĽ-Inertnýmateriál) Pri takom snežení ako bolo ten pomer materiálov asi moc nezabere.Potom je to dlžka ciest...sa to zdá ale ak si zoberiete všetky cesty,1,2,3 etapa tak je to kopa kilometrov a do toho tie prekážky,odstavené autá a potom poriešiť všetky reklamácie nudiacich sa dôchodcov a nepracujúcich ludí ktorý pozerajú cez okná a pozerajú do čoho by si zarypli tak potom chlapom s týchto strojov neni čo závidieť.Určite neni problém v zamestnancoch ktorý pracujú na týchto strojoch ale tiež si myslím že treba ísť niekde vyššie.Ludia sú všeliaký a to čo iným vadí druhým možno vyhovuje......ja som sa raz stretol dokonca s tým že ma z ulice občan Trnavy vyhnal aby som ju neodhrnal lebo tam popri chodníku nechce mať nánosy snehu a že on tam 20 rokov odhŕnač nevidel tak ho tam nechce ani teraz..... :-) :-D
01. február 2015

Peto

Ja teraz nechcem kritizovať, skôr mam zvedavu otázku, kedze tu vidím ak ľudí od fachu. Preco mam šťastie na cestarske auta vždy s radlicou hore a bez posypu? Nebolo by na tom nič cudne, keby to auto nešlo po zasneženej ceste . Je to len kvôli tomu, že ide do svojho predpísaného rajonu? A nemohol by cestou tam brat aj to, čo ma po ceste?
01. február 2015

Flego

Či to nebude 5ulo tou geniálnou parceláciu štátu na obce, kraje a štát :-) Tým pádom mestský sypač neodhŕňa krajskú cestu, krajský sypač neodhŕňa štátnu cestu a štátny sypač v meste neodhŕňa lebo prednostne robí cesty mimo mesta. Zlatí komunisti, všetko bolo štátne a bol svätý pokoj :-)
01. február 2015

Boris

Asi tak nieako ako píše Flego.....napr. ako ja vodič auta z f. A.S.A. keď pojdem na miesto kde budem robiť údržbu ciest a budem sa presúvať po ceste patriacej TT-Komfortu tak nesmiem odhŕnať a ani posýpať.Ako je to na každom či tú radlicu dá dolu alebo nie ale nemalo by sa no ale ak idem po tej komunikácii o ktorú sa stará TT-Komfort tak nemôžem vedieť či pred chvílkou tade nešlo auto TT_Komfortu a nesypalo so
ĺ a tak by som ju z komunikácie dal dolu.....
01. február 2015

Flego

Moje nervy, takže ASA a TTKomfort majú svoje parcelky http://www.trnava.sk/sk/clanok/cistenie-komunikacii-a-zimna-udrzba hoci v oboch má majetkovú účasť mesto. To je podobná konina ako keď napr. Deltaspol hrabe lístie len po obrubník, pretože lístie za obrubníkom je už v rajóne TTKomfort hoci spadlo z rovnakého stromu. Mám dojem, že Bročka sa ešte zapotí, kým toto nejako znormalizuje :-)
02. február 2015

Marián

Nikto od nikoho nežiada, aby cesty boli za 10 minút odhrnuté. Ale je na nepochopenie sa tváriť, že dva dni po snehovej búrke sú cesty v katastrofálnom stave a jazdí sa ako v prvý deň kalamity a popritom byť v pohode a medliť si ruky, že sme ušetrili alebo sa to ujazdilo. Mňa osobne zaráža fakt, že niekto chce robiť údržbu a pritom na to nemá. To je akoby ste si objednali stolára a pýtal si od Vás dláto, lak na drevo, šróby a podobne. V súhrne každý vidí tie astronomické sumy za údržbu, vie si prerátať koľko by to asi stálo ale robota žiadna. Popritom sa spoliehať nato, že bude každý drží hubu je smutné.
02. február 2015

Peter

Jedna vec je, že auto ASA prechádzajúce rajónom TT Komfortu neodhŕňa po ceste, ale nepochopiteľné je, keď auto ASA prechádza svojim rajónom so zdvihnutou radlicou a iba posýpa, keď na ceste je 10 cm vrstva snehu. Takto to bolo na Hospodárskej pri Bernolákovej bráne, ktorá je v 1. etape!
02. február 2015

Aďo

Som prekvapený čo tu čítam. Piatková "snehová kalamita" preverila pripravenosť všetkých slovenských miest. Z toho čo som videl na internete však usudzujem, že Trnava by mohla byť celoslovenským príkladom v údržbe. Tento systém čo tu máme (rozdelenie ulíc podľa priority) je, ako sa ukázalo, skutočne dobrý. Stačí sa pozrieť ako chaoticky situácia dopadla v Bratislave. Zatiaľ čo v Bratislave tisíce ľudí čakalo hodiny na zastávkach, kvôli skolabovaným všetkým druhom MHD, u nás si trnavské Irisbusy a Sorky veselo brázdili cestné komunikácie bez väčších komplikácii. Systém rozdelenia komunikácii podľa priority sa teda skutočne ukázal ako funkčný. Prípadné "nezvládnutie situácie" ktoré tu mnohí diskutujúci uvádzajú, podľa mňa pramenia zo subjektívneho pohľadu.

Samozrejme nič nie je dokonalé a isté chyby (a nezmysly typu vozidlo komfortu cez rajón Asy...) určite sú, dajú sa však eliminovať. Tá fraška čo tu z toho teraz robí Peter aj jeho posledným príspevkom - musíš si priznať že snehu bolo veľké množstvo za malú chvíľu, ani ja som ho už nemal kam odhŕňať pred svojim domom; resp. odhrnul som a o 5 minút už bola na odhrnutom mieste značná vrstva napadaného snehu. Pravdepobne preto to vzdali s odhŕňaním aj cestárske mechanizmy a vsadili radšej na chemický posyp, ktorý sneh roztopí a zároveň sa na mokrej vozovke dlhší čas neudrží už nová snehová nádielka. V takýchto prípadoch je to to menšie (nutné) zlo, ako si poradiť s obrovským množstvom snehu.
A propos: Pochybujem, že zdvihnutá radlica zníži spotrebu o toľko, aby som si po skončení zmeny mohol schuti natankovať svoje osobné auto za mestské :)
02. február 2015

Peter

Aďo - ibaže dané auto ASA prechádzalo cez Hospodársku večer okolo 19:00 kedy už dávno nesnežilo, takže pravdepodobne to nevzdali s odhŕňaním, ale sa na to len vykašlali a spoľahli sa, že sa to rozjazdí. Kašovitý sneh bol na danej vozovke ešte v sobotu večer, takže asi tak. Ako mi vysvetlíš, že v tom istom čase, na tej istej ulici odhŕňali a zároveň posýpali chodníky, ale vozovku iba posýpali? Ja tu nechcem len kydať na cestárov - samozrejme, že toho mali veľa a nestíhali počas najhustejšieho sneženia, ale keď už nesnežilo a nejakú cestu posýpali, tak ju mali najprv odhrnúť, tak ako to robili na chodníkoch.
02. február 2015

Marián

AĎO, porovnávaš neporovnateľné. Rozloha mesta, terén a počet obyvateľov v BA a TT. Mimochodom, bol si pozrieť Bratislavu v sobotu ráno? Ja áno. Chcelo sa mi plakať, keď som videl cesty a veľa chodníkov bez jediného snehu v akejkoľvek podobe! a porovnal som to s cestami v TT.
Problém v TT je aj v operatívnosti. Čakať na to, že sneženie raz ustane, potom niečo urobíme.
Tak ako spomínal Peter, ak už aj prejde nejaké cestárske auto, na 90% má radlicu hore. V TT sa už stáva tradíciou, že sneh sa neodhŕňa. Len sa posolí a nechá sa ujazdiť. Fascinujúce je aj to, že dnes je pondelok, 3 dni po kalamite a nikoho netankuje odtrániť kopy snehu zo všetkých križovatiek a spojníc chodníkov. Však načo, to je také naše trnavské.
08. február 2015

Viktor

Dnešná skúsenosť - Sladovnícka patriaca do prvej kategórie neodhrnutá, zato Športová áno. Žeby boli kamióny zo stavby prednejšie?

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania