Cyklisti ohrozujú chodcov na pešej zóne

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Uzavretý
meno
Peter 02. februára 2015

Dobrý deň,

dennodenne som svedkom toho ako cyklisti ohrozujú chodcov na pešej zóne v centre mesta.

ako tento problém chce primátor riešiť? bude z pešej zóny zase cesta?
alebo sa dožijeme toho ako bezohladný cyklista zrazí malé dieťa?

02. február 2015

kolombo

No ja pracujem na ul.Hlavnej,nechodím na bicykli a za tie roky čo tu pracujem som nezažil cyklistu čo by ohrozoval nejakého občana.A to mám dve deti a chodíme na prechádzku do mesta.Ale ok,čo som postrehol,tak má byť pre bicyklistov vyznačená trasa,má tam byť ul.Hlavná,Trojičné námestie.Bolo to veľké zanedbanie bývalého vedenia mesta!
02. február 2015

fifo02

Ono je to aj o tolerancii ľudí voči sebe navzájom. Stačí sa pozrieť niekedy na už vybudované cyklochodníky, ktoré sú súbežné s chodníkmi pre chodcov. Ľudia sa tam vôbec nerešpektujú. Bežne sa chodci pohybujú po cyklochodníku a naopak. Napr. Ulica Terézie Vansovej, park Janka Kráľa atď.. Ešte sa musíme veľa učiť od vyspelej Europy. Každý musí začať od seba, a nie ukazovať vždy len na druhých ....
03. február 2015

Viktor

mne skôr vadia tie autá sbs-iek a poštových doručovateľov/kuriérov, ktoré sa Hlavnej premávajú (bez špeciálnych povolení)...
04. február 2015

mario

som zvedavý na odpoveď kompetentných, keďže podobný podnet som sem písal ešte minulý rok v lete ( 14.7.) a doteraz sa kompetentní nevyjadrili a podnet bol označený ako neriešený
05. február 2015

Katarína

suhlasim, byvame na pešej a niektorí cyklisti su bezohľadny,nie všetci,niektorý si dávaju pozor, ale je veľa takých čo idu naozaj rýchlo a už sa mái stalo že do mna aj vrazil lebo to nevybral pomedzi ľudi.
10. február 2015

Palcino Čavojský

fifo02: tolerancia ľudí sa vyžaduje akým spôsobom? že tam kde sú cyklochodníky budeme tolerovať chodcov na nich a naopak? taký stav je teraz na nám. J. Herdu, kde vás auto ofúkne rovno pri vychádzaní z potravín. Na tento podnet som dostal odpoveď, že obe strany majú byť ohľaduplné. Tolerancia v tomto prípade (cyklisti - chodci - motoristi) je veľmi nezdravý prístup.. sú zákony, ktoré jasne určujú pre koho sú ktoré komunikácie určené.. je problém to dodržať? Na Okružnej ulici po skoro troch rokoch od podania podnetu na túto stránku zrazilo na chodniku pani auto. Mala ona tolerovať vodiča, ktorý jej dolámal rebrá, alebo on ju, že išla po chodníku, kde sa on chcel dostať autom? Po tejto nehode bola do mesiaca nainštalovaná zábrana a zákazová značka, ktoré vstup na tento chodník autám zakazuje... (aj keď je to dosť čudné, že na Slovensku je treba dávať značku "zákaz vjazdu" aj keď jasne ide o chodník)
Keď niekoho zrazí cyklista na pešej zone, na ktorú stranu má ísť tolerancia? Nie je predsa chybou chodcov, že pešia zóna (tak ako bola prestavaná bez cyklistického chodníka) zažíva chaos, pretože počas celého pobytu na nej sa musíte obzerať, odkiaľ na vás vyletí bycikel.

Nie som ale proti cyklistom na pešej zóne. Som len za to, aby sa tam urobili jasné pravidlá, kadiaľ ja ako chodec môžem ísť bez strachu, že niekomu vbehnem do cesty.
16. február 2015

Peter

arogancia na entu, tak Brocka uz zavadza aj cenzuru. ako keby mu nestacilo porusovat dopravne predpisy a behta po pesej zone na bicykli. ked clovek na to upozorni, tak administrator okamzite fotku zmaze..

a tu je reakcia cenzora - admina
Dobrý deň,

obraciame sa na Vás v súvislosti s Vašim podnetom "Cyklisti ohrozujú chodcov na pešej zóne", ktorý ste 30. januára 2015 nahlásili na náš portál. Detaily podnetu nájdete na adrese https://www.odkazprestarostu.sk/14496

Nahradiľ som Váš pôvodný obrázok s primátorom za pohľad na pešiu zónu z google street view. Nespĺňa naše podmienky. Ak sa Vám obrázok neľúbi, kľudne mi pošlite iný a ja ho vymením.

S pozdravom
Matúš Gallia
Administrátor OPS pre mesto Trnava
17. február 2015

Palcino Čavojský

Peter, nechápem, prečo by tam mal byť primátor... Buď odfoťte problém, alebo dajte ilustračnú fotku..
19. február 2015

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

dovoľte reagovať na vyjadrenie pána Petra. Účelom fotky na portáli OPS je buď potvrdenie relevantnosti podnetu, alebo priblížiť presnú lokalitu, kde sa problém nachádza. V prípade, že fotografia zachytáva osobu, tak môže byť zverejnená len so zakrytím tváre, ak má priamu súvislosť s podnetom. V iných prípadoch má byť fotka nahradené. Z toho dôvodu bola Vaša pôvodná fotka vymenená. Pre náš portál je irelevantné, či je v podobných prípadoch na fotke občan alebo politik.

Odkazprestarostu.sk prevádzkuje Inštitút SGI (www.governance.sk). Samospráva nemá možnosť rozhodnúť, aký podnet sa na našom portáli objaví. V prípade, že nesúhlasíte s podmienkami nášho portálu, tak budeme radi, keď nás budete o svojich výhradách informovať, a to napríklad na adrese kmet@governance.sk. Spätná väzba je pre nás dôležitá.

S pozdravom,

Jakub Kmeť
projektový manažér OPS
01. marec 2015

zdravy rozum

"Peter" je Peter Klimo a je to zakomplexovany chudak!
02. marec 2015

Palcino Čavojský

"Zdravy rozum": to má byť argument, ktorý hovorí o tom, že Peter nemá v podnete pravdu? Dosť nepresvedčivý.
15. máj 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
Mesto Trnava v snahe o riešenie problematiky všetkých druhov dopráv sa v prvom rade snaží a bude snažiť o podporu ekologických a udržateľných druhov dopráv najmä pešej a cyklistickej a samozrejme hromadnej autobusovej dopravy. Tento fakt bude mať aj sekundárny pozitívny vplyv na automobilovú dopravu v zmysle myšlienky „Čím viac peších, bicyklov a autobusov, tým menej áut na cestách a parkoviskách“
Rovnakým trendom sa postupuje všade vo svete. Veľmi dobre je to popísané v nedávno uverejnenom článku „Konec věku automobilů: Města se zbavují automobilové dopravy“ (zdroj.: http://www.blisty.cz/art/77266.html)
Problémy s automobilovou dopravou neustále narastajú a začínajú byť neudržateľné. Po prieskume statickej dopravy z roka 2012 pre mesto Trnava (prieskum iba bytových domov), chýba na území mesta približne 7 770 parkovacích miest. Pri prepočte a uvažovaní 25 m2 na jedno parkovacie miesto by sa muselo (Mesto nutne pri spolufinancovaní tých obyvateľov, pre ktorých by boli určené) vybudovať 19,4 ha spevnených plôch. Jedno futbalové ihrisko má približnú rozlohu 0,7 ha. Po prepočte len v súčasnosti potrebuje Trnava niečo cez 13 futbalových ihrísk spevnených plôch pre odstavovanie vozidiel, ktoré 96 % svojho života stoja odparkované bez povšimnutia, blokujú drahocenné miesto pre zeleň a strácajú na hodnote.
Preto aj mesto Trnava smeruje rovnakým prístupom k riešeniu mestskej dopravy a snaží sa pripojiť k mestám, ktoré už prvé kroky v podpore nemotorovej dopravy vykonali. Medzi významné metropoly, v ktorých je povolená jazda bicyklov v pešej zóne, sú Londýn, Paríž, Berlín, Drážďany a mnohé iné veľkomestá. Z tých Slovenských, ktoré sa k tejto koncepcii pridali už dávnejšie sú to napríklad, Bratislava, Banská Bystrica, Martin, Žilina – Hlinkovo námestie, Košice, Prešov, Trenčín a iné.
Mestá s ktorými mesto Trnava komunikuje, mali podobné negatívne ohlasy s režimom vpustenia cyklistov do peších zón, avšak tieto sa v praxi nepotvrdili. Všetko funguje na princípe slušnosti a ohľaduplnosti.
Legislatívne je vjazd bicyklov upravený obdobným spôsobom ako napr. vjazd vozidiel zásobovania a SBS, ktoré môžu vojsť do pešej zóny avšak nesmú ohroziť chodcov. Túto skutočnosť upravuje priamo Zákon o cestnej premávke §59 odsek. 3. V prípade akejkoľvek kolízie či už cyklistu, alebo vozidla s chodcom je vždy na vine cyklista, alebo vodič motorového vozidla.
Z historického hľadiska je v Trnave najsilnejší ťah cyklistov cez pešiu zónu v smere Východ – Západ. Tomuto silnému ťahu nie je možné brániť, pretože máme len jeden verejný priestor, ktorý by mal byť využívaný bezpečne a najmä efektívne. Pešiu zónu nie je možné preklenúť mostom ani tunelom, preto jediné reálne riešenie je legálne vpustiť cyklistov do pešej zóny so stanovenými zásadami správania sa, čo pri princípe tolerantnosti, slušnosti a ohľaduplnosti musí fungovať tak isto ako v spomínaných mestách.

Odbor územného rozvoja a koncepcií
16. máj 2015

Palcino Čavojský

Vážený odbor územného vývoja a koncepcií, ďakujem za naozaj dlhú odpoveď po piatich mesiacoch na tento podnet Petra. Je to veľmi dlhé vysvetlenie, ktoré v sebe ale nemá žiadne riešenie... Ak nejaký cyklista na pešej zóne "naberie" chodcu a dôjde k zraneniu, bude polícia vyšetrovať to, kto bol viac alebo menej ohľaduplný? Netýka sa to len pešej zóny, Chodci sa cyklistom vyhýbajú skoro na všetkých uliciach. Ak už tak chcete podporovať mestskú cyklistiku, nepodporujte ju so zaviazanými očami a dajte tomu nejaký systém. Stále zostáva problém v tom, že na pešiu zonu smeruje veľa východov z obchodov, bánk a iných inštitúcií, z ktorých môže vyjsť chodec rovno do cesty cyklistu. Ďalším problém je to, že tu ani nemôžete očakávať, že by cyklisti (a ani chodci) chodili tak, ako po chodníku - teda po pravej strane... kým sa pozriete doprava, či vás niekto nezrazí, zľava na vás niekto už letí. Taký istý stav je aj pri fontánach, kde sa teraz dosť hrajú deti. Doslova sa okolo naháňajú - čo im nemôžeme zakázať. Ale nie každý cyklista je tam ohľaduplný..
Myslím si, že zákony a predpisy by mali platiť pre všetkých rovnako. Takže ak pešia zóna je zóna pre chodcov, mala by takou zostať a ak chceme meniť jej funkčnosť aj pre cyklistov (proti čomu ja osobne nie som), mali by byť na to dané jasné podmienky a tiež pravidlá.

Ak sa k tomuto neprikročí, mesto hazarduje s bezpečnosťou ľudí na ulici (a nielen na pešej zone)
21. máj 2015

Palcino Čavojský

Môžem vedieť, na akom základe bol podnet označený za vyriešený? Výsledkom je výstraha pre chodcov, že majú byť ohľaduplný na pešej zóne?
22. máj 2015

kolombo

Veď ste dostali odpoveď,ja mám dve deti a vôbec nám nevadí vpustenie cyklistov do pešej zóny.Roky rokúce chodia cyklisti po pešej zóne a nikomu to v živote nevadilo!Funguje to všade na svete.Tu je jednoznačne chyba bývalého vedenia,že neurobili cyklistický chodník na pešej zóne.A zásobovacie autá Vám nevadia?Premávajú sa tam celý deň.Zakáže im vstup?Potom môžu všetky kaviarne zavrieť!
22. máj 2015

Palcino Čavojský

Nejde mi o zákaz, ale o organizáciu chaosu, ktorý na pešej zóne v súčasnosti
03. október 2018

Martin Ješko

pešia zona má v názve pešia zona a je podla mna pre chodcov!
je to zarážajúce že v pieštanoch ak vás chytia na bicykli tak dostanete pokuto 50 eur a môžete ísť aj rýchlosťou chôdze!
ale v trnavskom cyklistickom absurdistane je možné všetko !!!!
zakony neplatia pre všetkých rovnako!
a kamarat Petra Bročku a majitel tejto stranky cenzuruje všetky príspevky!
lepšia trnava cenzuruje celú túto stránku!
tu je príklad! bročka jazdí po pešej zone a námestí rychlostou ktorá je určite večšia ako rychlosť chodca a admin zmaže jeho fotku že to nie je v súlade !!
a tu je reakcia cenzora - admina
Dobrý deň,

obraciame sa na Vás v súvislosti s Vašim podnetom "Cyklisti ohrozujú chodcov na pešej zóne", ktorý ste 30. januára 2015 nahlásili na náš portál. Detaily podnetu nájdete na adrese https://www.odkazprestarostu.sk/14496

Nahradiľ som Váš pôvodný obrázok s primátorom za pohľad na pešiu zónu z google street view. Nespĺňa naše podmienky. Ak sa Vám obrázok neľúbi, kľudne mi pošlite iný a ja ho vymením.

S pozdravom
Matúš Gallia
Administrátor OPS pre mesto Trnava
03. október 2018

kolombo

Je zaujímavé,že ti Tí cyklisti nevadili za Butka a Bošnáka.Keď ti to vadí,máš volať policajtov.Prestaň si vymýšľať o tom cenzurovaní.
04. október 2018

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

vlastníkom stránky je občianske združenie Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť. Na portáli sa zverejňujú fotografie vyhotovené užívateľmi, v prípade že fotografiu problému nie je možné z objektívnych príčin vyhotoviť, zverejňujeme aj obrázky z google maps. Na portáli nezverejňujeme fotografie, na ktoré my, resp. užívatelia nemajú autorské práva, je to pochopiteľné a nie je možné hovoriť o cenzúre.

Pokiaľ budete mať v budúcnosti relevantný konkrétny podnet na cenzúru na stránke, kľudne ma kontaktujte, každý takýto podnet osobne preverím.

Čo sa týka statusu, vzhľadom na zavedenie vhodnejšieho statusu "UZAVRETÝ" pre takéto prípady, kedy samospráva uvedie relevantné dôvody, prečo podnet nebude riešiť podľa návrhu zadávateľa, som status podnetu dodatočne upravil.

Vďaka za pochopenie,

s pozdravom

Martin Kollárik
projektový manažér OPS
kollarik@institutsgi.sk
04. október 2018

Martin Ješko

kolombo vadili mi aj za Budka a vadia mi doteraz!
Ked otvorili zrekonštruovanú pešiu zonu tak sme tam chodili zo synom večer sadnút si a deti tam behali okolo fontány hrali sa ! ale neohladuplný cyklisti ktorý tade jazdia velkou rýchlosťou orozovali deti tak som začal písať a zauimať sa o to či po pešej zone môzeu chodiť cyklisti! vpieštanoch dosrtane cyklista na pešej zone automaticky pokutu 50 eur za to ked ho chytiaist na bicykli! prečo trnav je iná?
nemáme tu dosťcyklochodníkov!
chodci a motoristi sú v lepšej trnave diskriminovaný!!!!!!
a až ked sa stane nešťastie potom budet hádať vinu jeden na druhého ! toto isté bolo aj pred euroveou až dovtedy kým tam cyklista nezrazíl malé dievčatko a ktorému sôsobil tažké poranenie z trvalými následkami!!!!
pýtam sa kto si to zoberie na zodpovednosťak sa takéto niečo stane? čo? Kolombo??
04. október 2018

Martin Ješko

Ked otvorili zrekonštruovanú pešiu zonu tak sme tam chodili zo synom večer sadnút si a deti tam behali okolo fontány hrali sa ! ale neohladuplný cyklisti ktorý tade jazdia velkou rýchlosťou orozovali deti tak som začal písať a zauimať sa o to či po pešej zone môzeu chodiť cyklisti! vpieštanoch dosrtane cyklista na pešej zone automaticky pokutu 50 eur za to ked ho chytiaist na bicykli! prečo trnav je iná?
nemáme tu dosťcyklochodníkov!
chodci a motoristi sú v lepšej trnave diskriminovaný!!!!!!
a až ked sa stane nešťastie potom budet hádať vinu jeden na druhého ! toto isté bolo aj pred euroveou až dovtedy kým tam cyklista nezrazíl malé dievčatko a ktorému sôsobil tažké poranenie z trvalými následkami!!!!
pýtam sa kto si to zoberie na zodpovednosťak sa takéto niečo stane? čo? Kolombo??

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania