Príliš rýchle zmeny semafóru a ignorujúci vodiči

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
Jakub Jediný 12. marca 2015

Na nových semafóroch na Hlbokej (za zimným štadiónom) je nevhodne nastavený časovač na zmenu semafórov. Autá dostanu červenú a chodci okamžite zelenú. Bohužiaľ, mnoho vodičov túto zmenu nespozoruje alebo odignoruje a prechádzajú bežne na červenú. Už párkrát to takmer skončilo zrazením chodca, išlo o centimetre, ktoré nešťastiu zabránili. Chcelo by to tam nie len prenastaviť časovač, ale i viac to kontrolovať, pretože tam úplne bežne chodia vodiči na červenú. Najviac sa to týka pruhu od svetelnej križovatky smerom k poliklinike.

13. marec 2015

Mária

Toto je veľmi neprijemná križovatka nielen pre vodičov, ale aj pre chodcov. Treba to hlavne nadstaviť tak, aby chodci nezostávali vysieť v strede toho mini ostrovčeka.
Niekedy ako chodec prejdem na zelenú plynule z jednej strany cesty na druhú a niekedy nás to nechá stáť na stredovom ostrovčeku, lebo proste naskočí červená pre chodcov. Prúser je, keď na ostrovčeku zostane viac ako 5 ľudí,alebo nedajbože ešte aj nejaký kočík, jednoducho sa tam nezmestíme, autá chodia jedno za druhým pred nami aj za nami, deti musíš držať jak kliešť a keď náhodou k tomu prší tak zostaneš ofrkaný nakompletku z oboch strán.
13. marec 2015

Juliska

Treba prechadzat rychlejsie cez prechod a nie ako dochodci v laznach !
13. marec 2015

Dominika

Tu nejde o to akou rýchlou chôdzou človek prechádza, ale inde o pointu. A hlavne prečo človek nemôže prejsť ked ma zelenú? Lebo mu preletí auto na červenú!!! to je podľa Vás normálna vec že chodec nemôže ani len prejsť?
14. marec 2015

Mária

No, Juliska, neviem čo ťa viedlo k takej škaredej poznámke.
Priechod pre chodcov sa tak volá hlavne preto, lebo je tu pre chodcov a teda nielen pre šprintérov, rýchlochodcov alebo ,normálnych chodcov, ale aj pre tých, ktorí sú starší, pomalší resp nestíhajú s krokom pre hociakú príčinu.
14. marec 2015

Viktor

Súhlas, s kočíkom ho celý prejdem na jeden raz možno len v polovici prípadov - aj keď je "bezbarierový", pred každým obrubníkom musím spomaliť a kočík nadvihnúť, pretože sú stále vysoké.
15. marec 2015

Matej

Križovatka by hlavne mala byt zostnchronizovaná s križovatkou Bučianska-Špačinská a Hlboká-Kollárová. Zelená vlna nič?
16. marec 2015

Jakub Jediný

Tak už mi je úplne jasné, prečo to takto funguje, dve policajné autá stoja na červenej, vedľa nich prejde auto na červenú, keď majú chodci práve čerstvo zelenú a nikto nič nerieši.
17. marec 2015

hepyno

Včera som si chvíľu pri semafore postál a sledoval - zmena semaforov bola podľa mňa dostatočná, aj oranžová svietila dosť dlho, skôr to bolo o tom, že vodiči ktorí mohli a mali bezpečne spomaliť a zastaviť, pretože boli od semaforu dostatočne ďaleko, radšej pridali a nakoniec prejsť na oranžovú nestihli. A taká istá situácia sa pravidlene opakuje aj pri odpočovaní z Hospodárskej na Kollárovu.
17. marec 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
podnet sme preposlali správcovi svetelnej signalizácie.

Odbor dopravy a komunálnych služieb
17. marec 2015

Flego

Včera som stál v pravom pruhu pri amfiku. Cez ľavý pruh biely taxík suverénne na červenú ani nespomalil a hneď to švihol doprava na Kollárovú, myslím, že tam mal tiež už červenú.
20. marec 2015

Eva

vodicov poslat znovu na vodicak...
21. marec 2015

Kajo

Je potrebné umiestniť dopravne značenie s výstrahou o zmene dopravného značenia. Ide o novšiu križovatku a vodiči si tu musia dávať viac pozor. Určite by mohla pomôcť mestská polícia, krorá by v ranných a pobedných hodinách, ked ľudia idu do prace a z prace, pomáhať riešiť prehľadbosť dopravy.
23. marec 2015

Jakub Jediný

Aby sa náhodou nepovedalo, že nečítajú naše odkazy, tak už sú tie semafóry vypnuté úplne. Teraz je to sebevražda pre chodcov na ich vlastnú zodpovednosť. Pekne, správne riešenie, aké sme všetci očakávali.
23. marec 2015

Viktor

Či to nebude tým, že semafory pri odbočovaní z Hlbokej k amfiteátru sú od stredy poškodené...
24. marec 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, pripájame odpoveď správcu svetelnej signalizácie:

V prvom rade chceme poďakovať občanovi, za všímanie si problematiky a funkčnosti Cestnej dopravnej signalizácie a taktiež za návrhy k vylepšeniu situácie na križovatke Hlboká – Halenárska v Trnave.
Riadenie dopravy cestnou dopravnou signalizáciou prebieha pomocou vopred naprogramovaného signálneho plánu a zadefinovaných logických podmienok.
Signálny plán určuje poradie a dĺžku signálov voľno jednotlivých smerov. Návrh signálneho plánu má však niekoľko krokov ktoré spolu vzájomne súvisia a ovplyvňujú sa. Zásadný význam z hľadiska bezpečnosti má správny výpočet medzičasov.
Medzičas je časový interval od konca signálu voľno signálnej skupiny po začiatok signálu voľno kolíznej signálnej skupiny.
Z definície: „Medzičas medzi koncom signálu voľno pre vozidlá a začiatkom signálu voľno na priečnom prechode pre chodcov ležiacom na vjazde za stopčiarou nesmie byť nižší ako dĺžka žltého signálu (s)+ 1(s).“ Dĺžka žltého signálu je podľa normy min 3 sek. Podľa vyhlášky č.9/2009 §9 ods.3d :
„signál s plným žltým svetlom „Pozor!“ znamená pre vodiča povinnosť zastaviť vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a až V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením; ak je však vozidlo pri rozsvietení tohto signálu už tak blízko, že by vodič nemohol vozidlo bezpečne zastaviť pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a až V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením, smie pokračovať v jazde; ak svetlo tohto signálu svieti prerušovane, nejde o križovatku s premávkou riadenou svetelnými signálmi."

Zariadenie sme skontrolovali a konštatujeme, že riadenie dopravy svetelnou signalizáciou na križovatke Hlboká – Kollárova a Hlboká – Halenárska je v zmysle platných noriem a vyhlášok.

Odbor dopravy a komunálnych služieb

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania