24. marec 2015
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň, pripájame odpoveď správcu svetelnej signalizácie:
V prvom rade chceme poďakovať občanovi, za všímanie si problematiky a funkčnosti Cestnej dopravnej signalizácie a taktiež za návrhy k vylepšeniu situácie na križovatke Hlboká – Halenárska v Trnave.
Riadenie dopravy cestnou dopravnou signalizáciou prebieha pomocou vopred naprogramovaného signálneho plánu a zadefinovaných logických podmienok.
Signálny plán určuje poradie a dĺžku signálov voľno jednotlivých smerov. Návrh signálneho plánu má však niekoľko krokov ktoré spolu vzájomne súvisia a ovplyvňujú sa. Zásadný význam z hľadiska bezpečnosti má správny výpočet medzičasov.
Medzičas je časový interval od konca signálu voľno signálnej skupiny po začiatok signálu voľno kolíznej signálnej skupiny.
Z definície: „Medzičas medzi koncom signálu voľno pre vozidlá a začiatkom signálu voľno na priečnom prechode pre chodcov ležiacom na vjazde za stopčiarou nesmie byť nižší ako dĺžka žltého signálu (s)+ 1(s).“ Dĺžka žltého signálu je podľa normy min 3 sek. Podľa vyhlášky č.9/2009 §9 ods.3d :
„signál s plným žltým svetlom „Pozor!“ znamená pre vodiča povinnosť zastaviť vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a až V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením; ak je však vozidlo pri rozsvietení tohto signálu už tak blízko, že by vodič nemohol vozidlo bezpečne zastaviť pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a až V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením, smie pokračovať v jazde; ak svetlo tohto signálu svieti prerušovane, nejde o križovatku s premávkou riadenou svetelnými signálmi."
Zariadenie sme skontrolovali a konštatujeme, že riadenie dopravy svetelnou signalizáciou na križovatke Hlboká – Kollárova a Hlboká – Halenárska je v zmysle platných noriem a vyhlášok.
Odbor dopravy a komunálnych služieb
Mária
Niekedy ako chodec prejdem na zelenú plynule z jednej strany cesty na druhú a niekedy nás to nechá stáť na stredovom ostrovčeku, lebo proste naskočí červená pre chodcov. Prúser je, keď na ostrovčeku zostane viac ako 5 ľudí,alebo nedajbože ešte aj nejaký kočík, jednoducho sa tam nezmestíme, autá chodia jedno za druhým pred nami aj za nami, deti musíš držať jak kliešť a keď náhodou k tomu prší tak zostaneš ofrkaný nakompletku z oboch strán.