07. apríl 2015
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
predmetná okružná križovatka na Špačinskej ceste bola skutočne realizovaná ako dočasná stavba. Potreba jej urýchlenej realizácie vyplynula predovšetkým z bezodkladnej nutnosti zvýšenia bezpečnosti a plynulosti dopravy. Jej pôvodné stavebno-technické riešenie bolo vyhodnotené ako rizikový kolízny bod s vysokým stupňom dopravnej nehodovosti a nevyhovujúcou dopravnou obslužnosťou priľahlej bytovej zástavby.
Vzhľadom na obmedzené finančné možnosti mestského rozpočtu bolo rozhodnuté o jej rekonštrukcii do podoby, v akej slúži dodnes. Treba zdôrazniť, že existujúce riešenie v rozhodujúcej miere odstránilo uvedené nedostatky a križovatka plní svoj účel.
Je pravdou, že architektonické riešenie celého dopravného priestoru križovatky má určité rezervy. Vami navrhovaná náhrada existujúcej dlažby za zeleň v stredovom ostrovčeku je síce technicky aj stavebne možná, treba si však uvedomiť, že by sa jednalo o rozsiahlejší stavebný zásah. Pod samotnou dlažbou zostal pôvodný asfaltový povrch, ako aj pôvodná kanalizačná šachta. Znamenalo by to odstránenie podkladových vrstiev pôvodnej komunikácie do hĺbky aspoň 40 cm kvôli zakoreneniu drevín, úpravu šachty a overenie vedenia a stavu inžinierskych sietí. Po takomto zásahu by potom bola nevyhnutná aj komplexná výmena prenosných plastových obrubníkov za pevné betónové. Rozsah takýchto úprav však už má charakter investičnej akcie, ktorá podlieha inému schvaľovaciemu procesu. Platný rozpočet mesta na rok 2015 s takouto investíciou nepočíta a v súčasnosti ani nefiguruje v prioritách investičných akcií orientovaných do oblasti dopravy. Napriek tomu Vašu žiadosť MsÚ bude evidovať a zaradí na rokovanie Komisie dopravy a verejnoprospešných služieb, ktorá môže tento návrh zaradiť do rozpočtu mesta na rok 2016.
Odbor územného rozvoja a koncepcií
Trnavčan