Neexistujúci chodník na zastávku Trnava-predmestie

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

V riešení
meno
stefan 04. novembra 2015

Neexistujuci chodnik k zeleznicnej zastavke Trnava predmestie sposobuje tazkosti cestujucim, ktori sa musia predierat velakrat nepokosenou burinou a blatom, v noci neosvetlenym priestorom. Navyse musia prebehovat frekventovanu cestu bez priechodu pre chodcov, aby sa dostali ku chodniku na opacnej strane Trstínskej cesty. Planuje sa s tymto stavom nieco robit? Verim, ze spolupraca so ZSR nebude najjednoduchsia, ale tento priestor je silne nedostojny na mesto ako je Trnava.

05. november 2015

Peto

palec hore za tento podnet. Je az neuveritelne, ze tento priestor sa nazyva zeleznicna zastavka.. zabudnute miesto za rohom kde ho nik nevidi.
05. november 2015

Fredy

To stefan.
Mohli by ste bližšie ozrejmiť, ako to tam teraz vyzerá priamo na zastávke? Jedná sa teda o riadnu, v cestovnom poriadku uvedenú zastávku „Trnava-Predmestie“ na trati č. 116 ŽSR, bez akejkoľvek poznámky o jej nevybavení základnými náležitosťami. Predpokladám, že na zastávke je minimálne obojstranne vybudované „mininástupište“ z vyvýšeným spevneným terénom v dĺžke súpravy na nastupovanie a vystupovanie k vlaku. Je priamo na zastávke aj dajaké osvetlenie?

V terajšej dobe sú predpisy na každú s prepáčením, aj blbosť, tak sa mi zdá divné, že by si ŽSR trúfli niekde s osobným vlakom oficiálne zastaviť, kde by po vystúpení mohol ich cestujúci prísť k úrazu a domáhať sa odškodnenia, nakoľko doteraz som nepočul o formulácii „Výstup z vlaku iba na vlastné nebezpečie“.

Kto hlavne využíva túto zastávku ? Asi zamestnanci pracujúci vo firmách na okolí?
Od Trstínskej sa chodí k žel. zastávke tesne popri koľajniciach, teda v ochrannom pásme železnice, s vyústením pri žel. prejazde, alebo je vychodený chodník dajako inak?
05. november 2015

stefan

ked mam pravdu povedat, tak uz dlho som tadial necestoval a neviem v akom stave je osvetlenie a pristresok na tom jednostrannom mininastupisti, ktorého dlzka je tak akurát na supravu s dvoma vagónmi. Ide mi hlavne o ten pristup, kedze cestujuci idu zo zastavky po zrusenej vlecke smerujúcej do vedlajsieho podniku a pokracuju neosvetlenym usekom po vychodenom "chodniku," ktory byva casto zarasteny burinou po pas... vystupuju tam vacsinou zamestnanci okolitých podnikov a studenti univerzity sv. Cyrila a Metoda, ktori si podla mna nezasluzia vystupit na zastavke pripomínajúcej male smetisko a pokracovat burinou ku priecestiu a prebehovat na opacnu stranu, pripadne pokracovat burinou a vymolmi k autobusovej zastavke, pri ktorej je priechod pre chodcov.
06. november 2015

Micro

Nebolo by lepšie presunúť túto zastávku bližšie do centra. Na Janáčkovej alebo Beethovenovej ulici by sa našlo dôstojnejšie miesto...a pokryla by väčšiu spádovú oblasť, aj na cintorín by bol odtiaľ len kúsok...Možno snívam, ale ak by k vlaku pri príchode prišla aj MHD...
08. november 2015

Miňo

Beethovenovej ty daj pokoj sme radi že vlaky len okolo prebehnú!
03. december 2015

Ivan

Vlaková zastávka Trnava predmestie
Dobrý deň.
V súčasnej dobe je vlaková zastávka Trnava predmestie minimálne využívaná. Význam tejto priemyselnej zóny už nie je tak veľký ako kedysi. Navrhoval by som do budúcna uvažovať so zrušením zastávky v terajšej polohe. Väčším prínosom by bolo jej umiestnenie v blízkosti križovania trate s ulicou Terézie Vansovej, kde je veľká obytná zóna.
Ďakujem.
06. december 2015

Peto

Tam to hneď zamietnu, pripadne sa vynoria petície. Staré súpravy, ktoré tadiaľ jazdia majú väčšinou klasické trecie brzdy železo o železo a to robí randal.
04. február 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
MsÚ eviduje nevyhovujúcu situáciu s prístupom na železničnú zastávku Trnava predmestie. Železničná zastávka v minulosti slúžila len pre potreby závodu a táto zastávka im postačovala. Keďže dnes už nie je využívaná len pre potreby závodu ale skôr obyvateľmi a zamestnancami blízkeho okolia, je potrebné zabezpečiť adekvátny prístup na zastávku. Mesto Trnava však nieje vlastníkom dotknutých pozemkov ani prevádzkovateľom železničnej zastávky. Prípadný chodník by mali zrealizovať Železnice SR, pretože by sa nachádzal aj v ich ochrannom pásme železničnej trate, čo je možné len za určitých podmienok stanovených železnicami.
Mesto v súčasnosti spracováva projekt spoločnej cestičky pre chodcov a cyklistov, ktorá začína na okružnej križovatke Trstínska cesta - Ružindolská ulica a končí pred železničným priecestím na Trstínskej ceste. Po jej zrealizovaní má v pláne pokračovať ďalej až k severnému obchvatu mesta. Vo fáze rozpracovanosti mesto v tejto súvislosti požiadalo projektanta o zistenie možnosti pripojenia železničnej zastávky k plánovanému chodníku a zistenie podmienok za akých by železnice súhlasili s realizáciou na ich pozemkoch a v ochrannom pásme železničnej trate. Realizácia pripojenia zastávky je tak závislá na stanovisku Železníc SR.

Odbor územného rozvoja a koncepcií
28. august 2018

Juraj

Chodnik k zastavke ZSR Trnava Predmestie

Jedna sa o zastavku, kde zastavuje vlak, aj ked nie casto. Cesta k nej vsak neexistuje, a v zlom pocasi ani nemoze byt prijemna. V lete je casto zarastena.

Kedze zastavka je pomerne blizko, staci vybudovat par metrov spojovacieho chodnika.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania