04. február 2016
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
MsÚ eviduje nevyhovujúcu situáciu s prístupom na železničnú zastávku Trnava predmestie. Železničná zastávka v minulosti slúžila len pre potreby závodu a táto zastávka im postačovala. Keďže dnes už nie je využívaná len pre potreby závodu ale skôr obyvateľmi a zamestnancami blízkeho okolia, je potrebné zabezpečiť adekvátny prístup na zastávku. Mesto Trnava však nieje vlastníkom dotknutých pozemkov ani prevádzkovateľom železničnej zastávky. Prípadný chodník by mali zrealizovať Železnice SR, pretože by sa nachádzal aj v ich ochrannom pásme železničnej trate, čo je možné len za určitých podmienok stanovených železnicami.
Mesto v súčasnosti spracováva projekt spoločnej cestičky pre chodcov a cyklistov, ktorá začína na okružnej križovatke Trstínska cesta - Ružindolská ulica a končí pred železničným priecestím na Trstínskej ceste. Po jej zrealizovaní má v pláne pokračovať ďalej až k severnému obchvatu mesta. Vo fáze rozpracovanosti mesto v tejto súvislosti požiadalo projektanta o zistenie možnosti pripojenia železničnej zastávky k plánovanému chodníku a zistenie podmienok za akých by železnice súhlasili s realizáciou na ich pozemkoch a v ochrannom pásme železničnej trate. Realizácia pripojenia zastávky je tak závislá na stanovisku Železníc SR.
Odbor územného rozvoja a koncepcií
Peto