Iba pre bicykle

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
Milan 25. januára 2017

Prepáčte, ale v Trnave okrem cyklistov existujú aj mamičky s kočíkmi. čo majú isť po tej jednej kolajnici na 2 kolesách ako kaskadér??? To iste je aj na Hlinach smerom na Okružnú ulicu.

25. január 2017

Kajo

Umiestniť na schodisko pre chodcov (obe ukončenia sú napojené na chodník pre chodcov) prvok vhodný len pre cyklistov je arogantná ukážka moci hlupáka. Ja mám pečiatku, tak to bude takto.
26. január 2017

Peto

mne to príde tiež scestné, keďže z lávky vedy dve klopene rampy pre cyklistov a kočíky
26. január 2017

Robo

5ulo,mne sa zdá že až tri sú tie lávky. Jedna od sídliska Družba, druhá od parkoviska pri VÚC-ke a tretia pri pošte na lávke.
26. január 2017

Juraj1

To schodište má pomaly 30 rokov a doteraz neabsolvovalo žiadnu údržbu, čo je na ňom poznať.
Táto kovová paráda mu naozaj pomohla. Prosím samosprávu o vyjadrenie, kto konkrétne tento prvok vymyslel, koľko to celé stálo a z čoho vyplynula potreba nainštalovania lyžín.
Je to bezpečné? Bolo to z hľadiska bezpečnosti schválené?
26. január 2017

Hana

Tieto schody niesú vhodné na kolajnice pre kočíky, pretože sú dosť strmé a v kočíku veziete aj dieťa, na to su niekolko metrov ďalej rampy,a myslím si ,že tam nemaly byť ani pre bicykle.
27. január 2017

Peter

Co k tomu dodat, zdravy rozum asi prestal fungovat. Robia sa cyklorampy zamiesto oboch kolaji, odhrnie sa len cyklochodnik namiesto toho aby sa odhrnul v zime prioritne chodnik, spravi sa cyklochodnik odnikial nikam a popritom sa sklbe zelen... asi by bolo vhodne sa uz zamysliet nad nejakou koncepcnou robotou z nasich dani!
29. január 2017

Peto

na stránke mesta Trnava je dokument, podľa ktorého sa mesto xyz rokov riadi pri čistení od snehu. Je v ňom okrem iného aj informácia, že prioritne sa čistia cesty (vrátane cyklochodníkov) a až potom chodníky. Nie je to teda Brockov výmysel ;) Čo sa tej rampy týka, mám potvrdené od pár mamičiek, že aj keby si tam dve koľaje, nie je to na kočík. Schody sú moc strmé, veď by aj dieťa vypadlo. naozaj je to len na bicykel a aj to ledva ledva. Kde sa prosím kvôli cyklochodníkom sklbala zeleň? Viď napr rybníkova - pekne obišli stromy :)
29. január 2017

Kajo

Brockov výmysel nie je asi ani 5% co sa tu robí ;) (nechápem prečo ho spomínaš) čo sa zimnej údržby týka, mám potvrdené od pár bicyklistov, že aj keby boli odhrnuté všetky cyklochodníky, tak v zime na bicykli jednoducho nikam nepôjdu (asi ako nejdú motorkári na cestu).

Ale prečo niekto robí riešenie pre bicyklistov na mieste, ktoré nespája cyklochodníky? To je ako zákazová značka na moste na tulipáne.
29. január 2017

Peto

Kajo, spominal som ho preto, pretoze vidim tie narazky vyssie na "bicyglistu" ;) inak ja praveze dost vela ludi stretavam aj teraz v tychto mrazoch na cajgliku (rybnikova najviac)
29. január 2017

Kajo

5ulo - ja tu nevidím narážky na "bicyklistu", ale na kompetentných úradníkov.

Ja som v týchto mrazoch videl dosť vela ľudí sa kúpať v prírodných vodách. Ale to neznamená, že v meste potečie iba studená voda a budeme ľudí viest k otužovaniu, lebo je to zdravé.
30. január 2017

Fredy

Momentálne už aj ako chodec prednostné odhŕňanie cyklochodníkov a ich budovanie podporujem. Túto zimu prax ukázala, že pre chodca je oveľa platnejší odhrnutý cyklochodník ako vedľajší neodhrnutý chodník pre chodcov.
Mnohé chodníky sú v žalostnom stave doteraz a to nasnežilo pred viac ako 2 týždňami.
31. január 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
technický prvok na schodiskách je zadefinovaný v TP 07/2014 Technické podmienky: Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry ako Schodiskový žliabok pre bicykle - jeho tvar, rozmery a umiestnenie je definované v týchto technických podmienkach.
Pracovníci Odboru územného rozvoja a koncepcií navrhli pokrytie všetkých schodísk v meste s cieľom uľahčiť pohyb chodcov, ktorí tlačia bicykel. Žliabky slúžia výlučne len na tlačenie bicyklov, a preto nemusia nadväzovať priamo na cyklotrasy.
Dôvody nevytvorenia rampy sú:
1) samotná bezpečnosť, kde priložením druhého žliabku vznikne rampa, ktorá nespĺňa normou predpísané sklony pre bezpečný pohyb podľa TP 10/2011 Technické podmienky: Navrhovanie debarierizačných opatrení pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie na pozemných komunikáciách;
2) umiestnenie druhého žliabku, ktorý by umožňoval využitie kočíkov, nie je možné z dôvodu rôznych rozmerov rozchodu kolies u jednotlivých značiek, a teda nie je možné presne zadefinovať, v akej vzdialenosti by bol druhý žliabok.

Odbor územného rozvoja a koncepcií
31. január 2017

erik

RE: Fredy dnes som isiel okolo amfika odhrnuty len cyklo. a pre chodcov lad vecer napadal sneh ked tam niekto nabehne ma smolu ... :-(
01. február 2017

občan Trnavy

Dnes som tade išiel a videl som veľmi negatívny dopad tohto riešenia na chodcov. Starší ľudia, ktorí sa potrebovali aj kvôli snehu chytiť zábradlia tade nemohli vyjsť, pretože rovno pod nohami mali kus železa, o ktorý sa mohli podknúť a ublížiť si. Ako už bolo vyššie uvedené, pre cyklistov sú tu vybudované lávky. Myslím, že to nebol vôbec dobrý nápad a okrem toho obmedzuje tých, pre ktorých bolo schodisko vybudované. Ten, kto to navrhol vôbec nedomyslel dopad hlavne na starších chodcov, ktorí sa musia pridržať zábradlia. Takže - naozaj vyriešený podnet?
02. február 2017

Peter

5tulo, napr. na Zatvore sa skbalo, pozri si podnety a chod sa pozriet osobne. Boli to: minimalne: 2x lipa, 1x javor, 1x jarabina, tuje a viacero krikov v celrj dlzke profilu chodnika. To len pre tvoju informovanost.
02. február 2017

Juraj1

Podľa môjho názoru sú žľaby pre bicykle v takomto prevedení zbytočné a navyše nebezpečné.
Neviem kde sú všade umiestnené, ja viem o Poliklinike a Družbe za daňovým úradom. K poliklinike vedú z každej strany bezpečné šikmé chodníky a na Družbe bol vybudovaný v minulosti traverzový chodník, tak naozaj nevidím dôvod. Schody sú navyše tak strmé, že o vytlačení a spustení kočíka mamičkou nemôže byť ani reč a vytlačiť, alebo naopak ubrzdiť bicykel tiež nie je pre staršieho človeka, alebo dieťa ľahké. Takže komu chcel autor projektu uľahčiť cestovanie na bicykli neviem.
Nejde tu o kritiku všetkého čo sa urobí, ale hádam by bolo na mieste peniaze investovať trochu účelnejšie. Obe schodištia sa pomaly rozpadajú a chcelo by to nejakú opravu. A už keď sa tu hovorilo o odprataní snehu na chodníkoch a cestách, tak veľká kritika na predvčerajšiu situáciu.
Ráno o 08.00 celá Tehelná a Hlboká neupravená, chodník po celej dĺžke Hlbokej neupravený,
chodníky od križovatky Bučianska-Špačinská neupravené, atď. Cyklochodník od križovatky Hlboká-Bučianska poi halu Družba odhrnutý. Aj by som to pofotil, ale zbytočne strácať čas.
02. február 2017

Peto

Peter, dik za info. Vysadili tam aj nahradne stromy a kriky?
02. február 2017

Peter

ved ked pojdes okolo pozri, je to vidiet z auta. Referencny stav zalene pred vyrubom najdes na google maps, je to totuz hned pri ceste a terajsti stav je jasne vidiet aj z auta.
03. február 2017

Miroslav

malá poznámka ku cyklochodníku pri amfiku - chodník pre chodcov nie je odhrnutý mechanizmom, pretože by sa nezmestil medzi lampy medzi chodníkmi a stenou amfiteátru.
03. február 2017

erik

re:Miroslav chodnik pri amfiku nema tolko lamp aby sa tam nevedel vyhnut, ale to by musel cuvnut alebo ist dva krat a to mu asi nikto nezaplati ? :-(
09. február 2017

Radomír Remenár

Je to pre chodcov nebezpečné. Zvlášť pre babičky a deduškov s paličkami, či barlami. Niektorí ľudia naozaj nemôžu vyjsť hore po pravej strane, najmä keď potrebujú aj opornú paličku v pravej ruke. Nehovoriac ak by nastal stav núdze a schodisko bude slúžiť v prípade evakuácie ako núdzový východ... Bezbariérový prístup na polikliniku (most) s bicyklom, či kočíkom je už dávnejšie zabezpečený zo šiestich strán.. Mimochodom napadlo niekoho, že ide jar, leto a deti a mladých cyklistov budú tieto koľajnice po celom meste lákať na amatérske zjazdové cyklo-experimenty?..
07. apríl 2017

Johnny Beer

som zvedavy kedy nejaky mlady zahladeny do telefonu stupi na kolajnicu a nestastie je na svete
03. máj 2017

občan Trnavy

Zaujímavé, že napriek samým negatívnym názorom, ktoré sa zozbierali od občanov na adresu tohto dosť "neohrabaného" riešenia (a tých podnetov bolo na túto tému viacero) to stále považuje mestská samospráva za rozumné riešenie. Nehnevajte sa, ale nepostrehol som jediný názor, ktorý by bol v prospech tohto riešenia. Ak som ho náhodou prehliadol, ospravedlňujem sa. Chodím tade pomerne často, ale človeka s bicyklom som tam nevidel ani raz, zato však mamičky vynášajúce po schodoch najprv dieťa a potom sa vracajúc pre kočík a vynášajú ho v rukách už viac krát. Nechcem nič privolávať, ale ak sa tam stane nejaký úraz, spomeňte si kompetentní na tieto pripomienky.
03. máj 2017

Peto

Obcan, treba brat v uvahu aj odpoved mesta, bod 2.. citujem
2) umiestnenie druhého žliabku, ktorý by umožňoval využitie kočíkov, nie je možné z dôvodu rôznych rozmerov rozchodu kolies u jednotlivých značiek, a teda nie je možné presne zadefinovať, v akej vzdialenosti by bol druhý žliabok.

Toto je myslim dost logicky vysvetlene, preco tam druhy zliabok nie je. Ale ano.. nemusel by tam byt ani ten jeden. Tak ci tak, schody su natolko strme, ze ak by tam aj zliabky boli, tak pochybujem, ze niektora mamicka bude ten kocik "gulat" po zliabku. Bud jej dieta vypadne, alebo sa vsetko v kociku natlaci k hlave dietata, pripadne jej vypadnu veci spod kociara. Tieto schody si pytaju ked tak kompletnu renovaciu - kludne by sa tam mohla urobit aj rampa, vedla schodov je velky priestor .. rampa do pismena U a vybavene.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania